آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پایان دوران خمس در تراکتور رسمی شد؛ جدایی توافقی به سبک مرد اسپانیایی

با اعلام رسمی باشگاه تراکتور، پاکو خمس به صورت توافقی از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا شد.

تراکتور تبریز در سالیان گذشته تیمی برای رفت‌وآمد سرمربیان نام‌آشنای خارجی بوده است. در فصل گذشته و پس از اتمام جام جهانی 2022 قطر، قربان بردیف، یکی از سرمربیان نام‌آشنای خارجی بود که به شکلی ناگهانی درخواست قطع همکاری داد و با درخواست این کهنه‌کار موافقت شد. بعد از جدایی بردیف، تراکتوری‌ها به سراغ استخدام پاکو خمس رفتند؛ سرمربی‌ای باتجربه که در لالیگای اسپانیا تجربه سرمربیگری داشت و رسماً در کسوت جانشین قربان بردیف معرفی شد تا تجربه جدیدی را در عرصه مربیگری در فوتبال ایران به‌دست آورد.

 

خمس در حالی در کسوت جانشین قربان بردیف معرفی شد که توانست تا امروز در 44 مسابقه رسمی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت تراکتور تبریز حضور پیدا کند. آخرین تجربه سرمربیگری پاکو خمس در جدال برابر ذوب‌آهن اصفهان به میزبانی ورزشگاه یادگار امام تبریز بود که شکست 4 بر یک برابر حریف اصفهانی، هواداران تراکتور را غافلگیر کرد و انتقادات علیه سرمربی اسپانیایی به اوج رسید و زمزمه‌هایی درباره برکناری او مطرح شد.

 

حمایت تراکتوری‌ها از خمس کارساز نبود!

باشگاه تراکتور با وجود انتقادات مطرح شده علیه عملکرد فنی خمس، از این سرمربی اسپانیایی حمایت کرد؛ هر چند که رضا کرمانشاهی، معاون باشگاه تراکتور در فضای مجازی علیه خمس موضع‌گیری داشت اما در بیانیه امروز باشگاه تراکتور آمده است: «پس از کسب نتیجه دور از انتظار مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان، «هوشنگ نصیرزاده» مدیرعامل باشگاه طی جلسه‌ای با سرمربی تیم در تاریخ ۲۵ فروردین ماه در خصوص رفع ایرادات فنی تیم و حضور پرقدرت در ادامه مسابقات گفت‌وگو کرده و مقرر شد آقای خمس به کار خود ادامه داده و در راستای جبران امتیازات از دست رفته و حضور پرقدرت در جام حذفی تلاش دوچندانی انجام دهد».

گروه نرم افزاری ماهور

 

خمس درخواست جدایی داد، تراکتوری‌ها موافقت کردند

پاکو خمس در حالی امروز در تمرین تراکتور حضور یافت که شایعات درباره قطع همکاری با این سرمربی اسپانیایی به اوج خود رسیده بود. بعد از پایان جلسه تمرینی، خمس دیداری با مدیرعامل باشگاه تراکتور داشت و جالب آنکه سرمربی اسپانیایی درخواست قطع همکاری‌اش با تراکتور را ارائه کرد. گفته می‌شود خمس به دلیل اتفاقات روزهای گذشته خواهان جدایی شده که در ا‌ین‌باره باشگاه تراکتور در بیانیه خود نوشته است: «آقای خمس روز گذشته درخواست جدایی خود و دستیاران خارجی‌اش را به مدیریت باشگاه اعلام کرد و پس از جلسه امروز نصیرزاده و این سرمربی، سرانجام باشگاه تراکتور با درخواست جدایی او موافقت کرد. جدایی این سرمربی از تراکتور به صورت کاملاً توافقی بوده و هیچ گونه ضرر و زیان مالی برای باشگاه تراکتور به دنبال نداشته است».

 

300 هزار دلار، آخرین پرداختی تراکتوری‌ها به خمس؟

خمس تا پایان لیگ بیست‌وپنجم با تراکتوری‌ها قرارداد داشت و در حالی امروز از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا شد که بیش از 2 فصل دیگر از قرارداد او باقی‌مانده بود. در حالی‌که مسئولان باشگاه تبریزی در بیانیه خود توضیح داده‌اند که جدایی خمس به شکل توافقی بوده و ضرر و زیانی متوجه تراکتوری‌ها نیست اما گفته می‌شود که آن‌ها بابت 2 فصل آینده قرار است به خمس غرامت ندهند اما باید مطالبات او تا پایان فصل جاری را تسویه کنند که در این زمینه گویا خمس نزدیک به 300 هزار دلار از سرخ‌پوشان تبریزی طلب دارد و قرار است این مبلغ با او تسویه شود. تراکتور روز جمعه سی‌ویکم فروردین‌ماه میهمان نساجی در قائمشهر خواهد بود که گفته می‌شود محمد نصرتی در نقش مربی موقت روی نیمکت تراکتور حضور پیدا می‌کند و مدیران باشگاه تراکتور در اندیشه انتخاب جانشینی مناسب برای خمس هستند.

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا