آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مسی: سن و سالم می‌گوید وقت خداحافظی است

لیونل مسی می‌گوید اگر به همراه آرژانتین قهرمان جام جهانی نمی‌شد بلافاصله از تیم ملی خداحافظی می‌کرد.

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، هنوز هم برای بسیاری از رسانه‌های دنیا سوژه جذابی است. لئو در این فصل بعد از سال‌ها، فوتبال اروپا را ترک کرد و به اینترمیامی در MLS رفت. حتی اگر خودش هم اعتراف کرده باشد از آن هیاهو فاصله گرفته تا بیشتر در کنار خانواده‌اش باشد باز نمی‌شود از کنارش به سادگی عبور کرد و بی‌خیال مسائل فوتبالی‌اش شد. ستاره 36 ساله تیم ملی آرژانتین در شرایطی جام جهانی 2022 قطر را به خانه برده که گفته در جام جهانی بعدی حضور نخواهد داشت اما مساله اینجاست که هنوز هم نمی‌گوید چه زمانی قرار است از تیم ملی خداحافظی کند. او چند هفته قبل و در جریان فیفادی، یکی، ۲ بازی دیگر برای تیم ملی آرژانتین پس از جام جهانی برگزار کرد تا همچنان پیراهن آبی‌وسفید این کشور را به تن داشته باشد. نکته مهم اینکه درست یک روز قبل از دیدار تدارکاتی با استرالیا، لئو گفت‌گویی با یکی از شبکه‌های تلویزیون آرژانتین داشته که این گفت‌وگو پخش شد. در این مصاحبه او به سوالات هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی آرژانتین و البته چندین چهره مشهور دیگر آرژانتین پاسخ می‌دهد. در زیر بخشی از این مصاحبه آورده شده است.

 

به خاطر تیم ملی آرژانتین زجر زیادی کشیدم

زمانی بود که در بارسلونا در بهترین سطح بودم و همه جام‌ها و افتخارات فردی را به دست می‌آوردم. لیگ قهرمانان، لالیگا و سایر جوایز انفرادی که به هر بازیکنی می‌رسد. در چنین شرایطی باید به تیم ملی آرژانتین می‌رفتم و آنجا زجر زیادی می‌کشیدم، هم من و هم خانواده‌ام بسیار ناراحت بودیم. در باشگاه همه چیز به دست آورده بودم اما در تیم ملی آرژانتین نه. این برایم آزار دهنده بود. اگر نمی‌توانستم با پیراهن آرژانتین قهرمان شوم برای همیشه فکر می‌کردم چیزی درونم کم است. این را هم بگویم تیم ملی آرژانتین برای من بهترین بود و در طول دوران حضورم در تیم ملی می‌خواستم صاحب جام شوم. همیشه می‌خواستم به بازی با پیراهن تیم ملی آرژانتین ادامه دهم و حالا می‌توانم از این اتفاق نهایت بهره را ببرم.

 

بچه‌های تیم برای من به آب و آتش زدند

واقعیت این است که در تیم ملی آرژانتین لحظات بسیار سختی را به دلیل واگذاری ۲ فینال مهم سپری می‌کردیم. ما کوپا آمریکا و جام جهانی برزیل را از دست دادیم و شرایط حسابی برایمان دشوار شد. با این حال می‌دانم بچه‌های تیم ملی آرژانتین به آب و آتش زدند تا از من دفاع کنند. دقیقا به همین دلیل است که برای آنها بابت بردن جام جهانی خیلی خوشحالم.

گروه نرم افزاری ماهور

 

همه می‌خواستند من قهرمان شوم

جام جهانی 2022 برایمان با یک غافلگیری شروع شد. تیم بسیار منسجمی داشیم که می‌توانستیم مقابل هر حریفی قرار بگیریم و به آنها نشان دهیم چقدر قدرت داریم. 35 بازی بدون شکست داشتیم و برایمان عجیب بود چطور اولین بازی در جام را باختیم. در این تورنمنت ما بازیکنان زیادی داشتیم که اولین جام جهانی‌شان را تجربه می‌کردند. طبیعتا در چنین شرایطی همیشه اولین بازی سخت است. این تیم نشان داده بود از چیزی نمی‌ترسد و بسیار قوی است. این مساله نیاز به اثبات داشت؛ اتفاقی که در ادامه مسیر برایمان رخ داد. حس می‌کنم از همان لحظه به بعد همه بچه‌های تیم ملی به خاطر من می‌خواستند قهرمان دنیا شویم. البته منظورم این نیست که هم‌تیمی‌هایم در جام‌های قبلی چنین چیزی را نمی‌خواستند. به هر حال، به خاطر همین احساس‌شان جا دارد اینجا یک بار دیگر از آنها تشکر کنم.

تصمیم گرفته بودم خداحافظی کنم

تصمیم گرفته بودم اگر جام جهانی قطر را نبریم بلافاصله از تیم ملی خداحافظی کنم. البته که قهرمان شدیم و حالا من مانده‌ام تا از این لحظات لذت ببرم. اگر قهرمان نمی‌شدیم انتقادات زیادی می‌شد. شاید شدت این انتقادات از دفعات قبلی کمتر می‌شد اما من دیگر توانی برای ادامه دادن نداشتم.

 

سن و سالم می‌گوید وقت خداحافظی است

نمی‌دانم دقیقا چه زمانی قرار است خداحافظی کنم، هر موقع وقتش فرا برسد این کار را می‌کنم. حالا همه چیز را برده‌ام. زمان آن رسیده کمی از دستاوردهایم لذت ببرم و منتظر بمانم تا زمان به من بگوید دیگر وقت خداحافظی است. منطق و سن و سالم به من می‌گویند وقت خداحافظی نزدیک است اما دقیقا نمی‌دانم زمانش کی فرا برسد. فعلا به عنوان قهرمان کوپا آمریکا و جام جهانی، باید از لحظه بهره برد. در مورد حضورم در جام جهانی بعدی هم باید بگویم فکر نکنم در آن جام حاضر باشم.

 

در مواجه با مصدومیت خوش‌شانس بودم

راز بازی کردن طولانی‌ مدت؟ اعتقاد دارم چیزهایی که در فوتبال، بازی گروهی و موفقیت فردی به من کمک کردند مشابه است. فکر می‌کنم رازش ذهنیت، مبارزه، تلاش و از خودگذشتگی باشد. اینکه آدم همیشه چیزهای بیشتری بخواهد. تصور می‌کنم از وقتی که جوان بودم چنین چیزهایی داشتم. همیشه مسئولیت پذیر و در کاری که می‌خواستم انجام دهم مصمم بودم. نهایت تلاشم را هم می‌کردم تا به آن برسم. قبل از شروع هر فصلی با همین ذهنیت و میل به ارائه بهترین نمایش، آماده می‌شوم. البته که در مواجه با مصدومیت‌ها هم خوش‌شانس بودم.

 

از انتخاب اینترمیامی خوشحالم

از اینکه تصمیم گرفتم به اینترمیامی بروم، خوشحالم. آماده پذیرش یک مبارزه جدید هستم؛ یک تغییر تازه. ذهنتیم نسبت به فوتبال تغییری نکرده و هر جا باشم تلاش می‌کنم تا بهترین بازی‌ام را کنم. در اینترمیامی هم شرایط مشابه خواهد بود. سعی می‌کنم در بالاترین سطح برای این باشگاه بازی کنم.

 

می‌خواهم الگوی نسل جدید باشم

می‌خواهم مردم وقتی من را به یاد می‌آورند، بگویند ‌‌آدمی بود که همیشه تلاش می‌کرد. فراتر از اینها می‌خواهم الگویی برای نسل جوان باشم. می‌خواهم من را به عنوان یک آدم طبیعی ببیند؛ یک آدم خوب!

52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا