آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مس رفسنجان ۰-۳ شمس‌آذر؛ سه امتیاز از استیناف، سه امتیاز هم از رفسنجان!

شمس‌آذر قزوین در دیداری خارج از خانه توانست به اولین برد خود در تاریخ لیگ برتر دست پیدا کند.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم از امشب (سه‌شنبه) با برگزاری دیدار تیم‌های مس رفسنجان و شمس‌آذر قزوین آغاز شد. نکته جالب‌توجه اینکه دقایقی پیش از آغاز این مسابقه، کمیته استیناف نسبت به شرایط پرونده شکایت باشگاه شهرداری همدان از باشگاه شمس‌آذر قزوین واکنش نشان داد و با توجه به منصرف‌شدن همدانی‌ها از شکایت‌شان، رأی صادره از سوی کمیته انضباطی وتو شد تا 3 امتیاز کسر شده به حساب شمس‌آذر بازگردد و آن‌ها در قعر جدول لیگ بیست‌وسوم با 2 امتیاز منفی قرار گیرند.

 

مسی‌ها در شرایطی پا به مسابقه امشب گذاشتند که در 2 بازی قبلی خود مقابل هوادار تهران و نساجی مازندران متوقف شده بودند و در نقطه مقابل، شمس‌آذر قزوین بعد از متوقف‌کردن استقلال خوزستان در گام نخست، هفته گذشته برابر هوادار تهران متحمل شکست شد تا شاگردان ساکت الهامی و سعید دقیقی در مسابقه امشب نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز داشته باشند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند اولین پیروزی‌شان در لیگ بیست‌وسوم را جشن بگیرند تا در جدول رده‌بندی به نیمه بالای جدول نزدیک شوند.

 

کولاک مرادی علیه رویاپردازی تیمِ ساکت

دو تیم از ساعت 19 در اولین بازی از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با قضاوت ایمان کهیش کار خود را در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان آغاز کردند. در نیمه نخست، با وجود تقلای زیاد بازیکنان هر دو تیم، موقعیت مسلم گلزنی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و تک موقعیت‌های به‌وجود آمده هم با درخشش حامد لک و علیرضا جفعرپور بی‌ثمر بود تا در نیمه اول توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند. البته که شمس‌آذر تیم برتر زمین مسابقه در نیمه نخست بود اما شاگردان دقیقی از برتری خود در مالکیت بر توپ و میدان نتوانستند بهره ببرند و ناکام در گلزنی بودند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شمس‌آذری‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال آن بودند تا خیلی زود بتوانند به گل اول دست پیدا کنند که در دقیقه 49، پاس علی‌اصغر اعرابی به عیسی مرادی رسید و او با استفاده از تعلل خط دفاعی مس رفسنجان توانست گل اول بازی را به‌ثمر برساند. در ادامه نمایش تهاجمی شاگردان دقیقی، بازهم مرادی موفق به درخشش شد و او با استفاده از اشتباه مهلک خط دفاعی مس رفسنجان و البته حامد لک، توانست گل دوم خود و تیمش را در مسابقه امشب به‌ثمر برساند تا شرایط برای ثبت اولین برد شمس‌آذر در تاریخ لیگ برتر فراهم شود.

 

شاگردان الهامی برای جبران گل‌های خورده در تلاش بودند تا بتوانند روی دروازه شمس‌آذر قزوین خلق موقعیت کنند که در دقیقه 63، یک ضربه پنالتی به سود مسی‌ها اعلام شد اما محمدمهدی محبی نتوانست از روی نقطه پنالتی گلزنی کند و ضربه او در شرایطی‌که برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان شمس‌آذر زده شد، از کنار دروازه شمس‌آذر به بیرون رفت. در ادامه حملات مس، فرصت خوب گلزنی نصیب محسن آذرباد شد که این‌بار جعفرپور، دروازه‌بان شمس‌آذر موفق به مهار شوت کاپیتان مس رفسنجان شد تا بازی همچنان 2 بر صفر به سود شاگردان دقیقی باقی بماند.

 

حسن جعفری که در 2 بازی گذشته موفق به درخشش در ترکیب مس رفسنجان شده بود، در دقیقه 80 با تکلی اشتباه در مقابل شوت امیرمحمد نسایی باعث شد تا توپ برای سومین‌بار وارد دروازه نارنجی‌پوشان شود؛ گلی که به نام مدافع راست مس به‌ثبت رسید. بعد از ثبت گل سوم، شعارهای تندی علیه ساکت الهامی سر داده شد و هواداران مس رفسنجان خواهان برکناری ساکت الهامی شدند. در دقایق پایانی، با وجود تلاش‌های نصفه‌ونیمه نارنجی‌پوشان برای رسیدن به گل برتری، آن‌ها ناکام در گلزنی بودند تا در یک بازی پرگل و پراتفاق، شمس‌آذر قزوین بتواند اولین برد خود در تاریخ لیگ برتر را با نتیجه 3 بر صفر به‌دست آورد!

شمس‌آذری‌ها که پیش از شروع مسابقه امشب، 3 امتیاز کسر شده به حساب‌شان بازگشته بود، با شکست دادن مس رفسنجان توانستند در جدول رده‌بندی 1 امتیازی شوند و به رتبه دوازدهم جدول صعود کنند. مس رفسنجان هم با 2 امتیاز در رتبه یازدهم جدول باقی ماند و خطر سقوط به رتبه‌های پایان‌تر تا پایان هفته سوم شاگردان الهامی را تهدید می‌کند. در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، مسی‌ها ششم شهریورماه در تبریز میهمان تراکتور تبریز هستند و هشتم شهریورماه هم تیم شمس‌آذر قزوین باید در اراک برابر آلومینیوم به میدان برود.

 

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (چهارشنبه) و پس‌فردا (پنجشنبه) ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین تقابل هفته سوم، فردا (چهارشنبه) از ساعت 20 به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان، تیم‌های سپاهان و استقلال مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. پرسپولیس هم شامگاه پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ذوب‌آهن اصفهان است.

 

نتایج هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران

سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه

مس رفسنجان 0-3 شمس‌آذر قزوین

 

برنامه ادامه دیدارهای هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه اول شهریورماه

هوادار تهران – آلومینیوم اراک (ساعت 19)

ملوان بندرانزلی – فولاد خوزستان (ساعت 19:30)

سپاهان اصفهان – استقلال (ساعت 20)

صنعت‌نفت آبادان – پیکان تهران (ساعت 21)

 

پنجشنبه دوم شهریورماه

پرسپولیس – ذوب‌آهن اصفهان (ساعت 19:30)

نساجی مازندران – گل‌گهر سیرجان (ساعت 20)

 

شنبه یازدهم شهریورماه

استقلال خوزستان – تراکتور تبریز (ساعت 21:30)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا