آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خبرهای غیرمنتظره از تیم ملی؛ از هم‌گروهی با افغانستان تا مربیگری «مطهری»!

قرعه‌کشی مسابقات کافا 2023 انجام شد و «امیر قلعه‌نویی» هم از دستیار جدیدش رونمایی کرد.

تیم ملی فوتبال ایران هنوز برای شرکت در مسابقات کافا 2023 مردد است اما با این‌حال با توجه به موافقت اولیه، قرعه‌کشی این مسابقات صبح امروز انجام شد و در شرایطی که روز گذشته امیر قلعه‌نویی مدعی شد که قرار است تیم‌های ملی کنیا و عمان هم در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند اما در روزی قرعه‌کشی، شرایط تغییر کرده و خبری از نماینده قاره آفریقا در مسابقات جام آسیای مرکزی نخواهد بود و این تورنمنت با حضور 7 تیم برگزار می‌شود.

 

تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان در کنار تیم ملی عمان 7 تیم شرکت‌کننده در رقابت‌های کافا 2023 هستند که طبق تصمیم‌گیری انجام شده از سوی هیات‌رئیسه کافا، قرار است مسابقات در 2 گروه برگزار شود که مراسم قرعه‌کشی آن امروز برگزار شد و براساس قرعه‌کشی انجام شده، مسابقات گروه اول به میزبانی کشور ازبکستان و شهر تاشکند خواهد بود و مسابقات گروه دوم هم به میزبانی بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

 

در انتظار کناره‌گیری ایران؟

مراسم قرعه‌کشی در حالی به اتمام رسید که در گروه اول رقابت‌ها، تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عمان قرار گرفتند و گروه دوم مسابقات کافا 2023 هم با حضور تیم‌های ملی ایران، افغانستان و قرقیزستان چینش شد تا برخلاف انتظار کادرفنی، خبری از رویارویی با تیم‌های ملی عمان و البته کنیا نباشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

امیر قلعه‌نویی پیشتر مخالفت خود را با حضور تیم ملی ایران در مسابقات کافا اعلام کرده بود اما مطرح شدن احتمال رویارویی با عمان و کنیا، قلعه‌نویی را در تصمیم خود مردد کرده بود اما با توجه به شرایط فنی تیم‌هایی مثل افغانستان و قرقیزستان، بعید به نظر می‌رسد که ایران در این دوره از رقابت‌های کافا شرکت کند و باید در انتظار انصراف احتمالی ملی‌پوشان از حضور در مسابقات کافا 2023 ماند. گفتنی است که این مسابقات قرار است از 19 تا 31 خردادماه برگزار شود.

سرمربی اخراجی نساجی در تیم ملی!

امیر قلعه‌نویی که روز گذشته در جلسه‌ای با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شرکت کرد و برنامه‌های خود را در زمینه برگزاری بازی‌های دوستانه و البته تقویت کادرفنی ارائه کرد، در مصاحبه انجام شده بعد از جلسه با تاج، توضیح بیشتری درباره انتخاب دستیاران خود نداد اما دقایقی قبل سایت فدراسیون فوتبال از عضو جدید کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران رونمایی کرد. البته که گفته می‌شود قرار است یک دستیار خارجی هم به کادرفنی اضافه شود که قلعه‌نویی گزینه‌های مورد نظر خود را به مدیران فدراسیون معرفی کرده است.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای تقویت کادرفنی تیم ملی به سراغ حمید مطهری رفته و سرمربی سابق نساجی مازندران که به تازگی از سمتش برکنار شده، از این پس در قامت مربی تیم ملی در کنار امیر قلعه‌نویی فعالیت خواهد کرد. مطهری در کارنامه کاری خود سابقه مربیگری در تیم‌های پرسپولیس، راه‌آهن و صبای قم را دارد.

 

سعید الهویی، آندرانیک تیموریان، علی‌اصغر قربانعلی‌پور، آلین دینکا و علی کمانگری سایر دستیاران امیر قلعه‌نویی هستند که حالا نام حمید مطهری هم به این فهرست اضافه می‌شود و باید دید طی روزهای آینده کدام مربی خارجی از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان دستیار جدید قلعه‌نویی معرفی خواهد شد.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا