آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۸ قاب از قهرمانی منچسترسیتی؛ اینجا رئیس من هستم و بس!

منچسترسیتی در فصلی که بیشتر هواداران آرسنال را بخت اول قهرمانی عنوان می‌کردند، اندکی زودتر از پایان، فاتح لیگ برتر شد.

منچسترسیتی دوباره قهرمان لیگ جزیره شد. برای اولین بار در تاریخ باشگاه، آنها موفق شدند برای سومین فصل متوالی عنوان قهرمانی را تصاحب کنند و این قهرمانی به یکی از به یادماندنی‌ترین قهرمانی آبی‌ها تبدیل می‌شود.

 

اگر چه تیم پپ گواردیولا 3 بازی زودتر این عنوان را تصاحب کرده اما از هر فصلی بیشتر دچار لغزش شد و این دستاورد هرگز آسان نبود. آنها تا همین دیروز توسط آرسنال تحت فشار بودند و اگر بگوییم تا پیش از هفته سی‌ام آرسنال بخت اول قهرمانی بود، مبالغه نکرده‌ایم. تیم ارتتا در ژانویه با 8 امتیاز برتری نسبت به سیتی در صدر جدول حضور داشت اما روحیه تسلیم ناپذیر پپ گواردیولا هرگز به تیمش اجازه سکونت در رتبه‌ای جز رتبه نخست نداد و به شکل خاصیقهرمان جزیره شدند.

 

امضای هالند

می‌توان گفت سیتی زمانی فاتح جزیره شد که با ارلینگ هالند قرارداد امضا کرد. این یک راز آشکار بود که روزی هالند به مانند پدرش آلفی به منچستر برمی‌گردد و وایکینگ شهر منچستر در یکی از روزهای گرم تابستان 2022 به اهالی اتحاد معرفی شد. منچسترسیتی بازیکنی را به خدمت گرفته بود که در 2 فصل اخیر در بوندس‌لیگا 49 گل به ثمر رساند اما هالند در انگلیس هر رکوردی را که قابل تصور بود، شکست.با یک هیولا مانند هالند، هیچ تیمی هیچ شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

اولین نشانه

قهرمان‌ها قهرمانانه زندگی می‌کنند. این یک نشانه بزرگ برای منچسترسیتی بود. سیتی در اولین دربی فصل شهر منچستر، یونایتد را با نتیجه 6 بر 3 نابود کرد. دربی همان مسابقه‌ای بود که هالند انتظارش را می‌کشید و با هت تریک در آن نشان داد کلانتر شهر منچستر فعلا لباس آبی می‌پوشد.هواداران یونایتد نمی‌توانستند آنچه را می‌دیدند، درک کنند و بسیاری از آنها زودتر ورزشگاه اتحاد را ترک کردند. البته این داستان برای دیگر تیم‌ها هم تکرار شد!

 

ظهور نابغه در منچستر

سیتی در سال 2023 شروع ناخوشایندی داشت و در شب سال نو در خانه اورتون با نتیجه یک بر یک متوقف شد و سپس توسط ساوتهمپتون از جام اتحادیه کنار رفت و در اولدترافورد مغلوب شیاطین سرخ شد.

 

اختلاف 8 امتیازی آنها با آرسنال باعث شده بود تا هواداران آرسنال دوباره پیراهن قرمزشان را بر تن کنند و به سراغ دفترچه خاطراتشان بروند. در همین حال سیتی به لندن سفر کرد تا به مصاف تاتنهام برود. نتیجه حک شده بر روی نمایشگر ورزشگاه اتحاد عجیب و غیرقابل باور بود، تاتنهام 2- منچسترسیتی صفر! گواردیولا هیجان زده و متعجب بود اما توانست الهام بخش یک بازگشت بی‌رحمانه باشد زیرا سیتی در نهایت با گل‌های خولیان آلوارس، هالند و ریاض محرز، اسپرز را 4-2 شکست داد.

 

مسلما در پس این بازگشت، واکنش پپ دیدنی بود. گواردیولا گویا چشمانش را بسته بود و بازیکنان، باشگاه و هواداران منچسترسیتی را «از خودراضی» عنوان کرد. به نظر می‌رسید مرد کاتالان از حضور در منچستر خسته شده بود اما گواردیولا هدف دیگری داشت و به هدفش رسید؛ سیتی از آن روز تا الان تنها 5 امتیاز از دست داد تا خبر از معجزه کلامی پپ دهد.

خلاص شدن از شر کانسلو بدون هیچ حاشیه‌ای

زمانی که اخبار هفته آخر نقل و انتقالات ژانویه را می‌خواندید احساس می‌کردید، به ماه آوریل رسیده‌اید. ژائو کانسلو بهترین بازیکن باشگاه منچسترسیتی در 2 فصل اخیر که شروع چشمگیری از ابتدای فصل 2022/23 داشت با نظر پپ گواردیولا از تیم کنار گذاشته و در آستانه انتقال قرضی به بایرن مونیخ قرار گرفت.او که می‌توانست کارگردان خوبی برای گل‌های متعدد ارلینگ هالند باشد، جایگاه خود را از دست داده بود و آکه به بازیکن محبوب پپ تبدیل شده بود. کانسلو دلیل تصمیمات پپ را متوجه نشد و نابغه نیمکت سیتیزن‌ها اجازه نداد رفتار کانسلو به بقیه رختکن سرایت کند، پس او را رها کرد و به بایرن مونیخ فرستاد. او عملا رقیب اروپایی خود را که قرار بود در مرحله یک هشتم نهایی با آنها بازی کند را تقویت کرد اما رختکن اتحاد یک موضوع را به خوبی فهمید؛ اینجا رئیس گواردیولا است و بس!

 

متحد در اتحاد

در اوایل فوریه اخباری در دنیای فوتبال مبنی بر نقض قوانین مالی متعدد در سال های 2009 تا 2018 توسط منچسترسیتی منتشر شد و سیتیزن‌ها در جایگاه متهم قرار گرفتند.این اتفاق برای هر تیمی رخ می‌داد، تحت تاثیر چنین اعلامیه‌ای مورد لرزش قرار می‌گرفت اما به جای اینکه منچسترسیتی را از مسیر قهرمانی خارج کند، باعث شد تا اتحاد، متحدتر از قبل شود. هواداران با در دست داشتن بنرهایی که لیگ انگلیس و لرد پانیک، وکیل حقوقی باشگاه را مورد انتقاد قرار گرفته بود به ورزشگاه می‌رفتند و فریاد اعتراض سر می‌دادند. از زمان انتشار این خبر، پسران پپ گواردیولا در هیچ مسابقه‌ای در تمامی رقابت‌ها شکست نخوردند و 23 را بدون شکست پشت سر گذاشته اند و جز تساوی مقابل ناتینگام فارست همه حریفانشان را شکست دادند.

 

توپ برای آرتتا، 3 امتیاز برای ما!

تیم های گواردیولا معمولا بدون توجه به اینکه چه کسی هستند و در چه شرایطی قرار دارند، بی‌خیال توپ نمی‌شوند اما سیتی به آرسنال اجازه داد تا در دیداری که در ماه فوریه داشتند، توپ را در اختیار خودش داشته باشد.

 

آنها باهوش‌تر و بادقت بیشتری جریان بازی را دنبال می‌کردند و در آخر دی‌بروینه پس از پرس کردن تومیاسو، توپ را دزدید و دروازه رمزدیل را باز کرد. پس از اینکه ساکا بازی را مساوی کرد، به مانند سناریو گل نخست اما با تغییر نقش میان هالند و دی‌بروینه، سیتی دوباره پیش افتاد.

 

شکست دادن دشمن بدون بمب افکن

لیورپول در 3 فصل از چهار فصل گذشته رقیب مستقیم منچسترسیتی بوده و آبی‌پوشان شهر منچستر در شرایطی به مصاف قرمزپوشان بندر مرسی ساید می‌رفتند که هالند به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده بود. این آزمونی بزرگ برای تست میزان وابستگی منچسترسیتی به هالند بود.شاگردان یورگن کلوپ در نیمه اول توسط محمد صلاح پیش افتادند اما سیتی لحظه‌ای نترسید و پا پس نکشید. آلوارس قبل از این که دی‌بروینه، گوندوگان و گریلیش گلزنی کنند بازی را مساوی کرد و پس از آن نوبت به 3 اسم دیگر رسید تا با نتیجه 4 بر یک لیورپول را نابود کنند.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا