آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچستریونایتد در لندن شکار شد؛ تاتنهام راه افتاد

تاتنهام در دیداری خانگی برابر منچستریونایتد به پیروزی 2-0 رسید.

منچستریونایتد و تاتنهام در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوم لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود تاتنهام به پایان رسید.

 

منچستریونایتد در نخستین بازی خود در فصل جدید، توانست با نتیجه یک بر صفر در برابر ولوورهمپتون به پیروزی برسد، اما تاتنهام در نخستین گام خود در برابر برنتفورد نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد. مسابقه در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر تیم تاتنهام برگزار شد و قضاوت آن بر عهده مایکل اولیور بود.

 

نکته جالب در ترکیب ۲ تیم عدم حضور هویلند، خرید جدید منچستریونایتد و همینطور غیبت هری مگوایر در این تیم و همچنین غیبت هوگو لوریس در دروازه تیم تاتنهام بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

نیمه اول

در دقایق ابتدایی مسابقه چند موقعیت برای هر ۲ تیم ایجاد شد اما ثمری برای آنها نداشت. در این دقایق توپ و میدان بیشتر در اختیار منچستریونایتد بود اما این تیم نتوانست از این برتری نسبی استفاده کند.

 

چند دقیقه بعدی مسابقه آرام دنبال شد و ۲ تیم بیشتر در فکر خنثی کردن حملات احتمالی حریف بودند. پس از اینکه دقایقی به آرامی سپری شد یک موقعیت تک به تک خوب برای رشفورد به دست آمد. او به خوبی توپ را در اختیار گرفت اما نتوانست از سد محکمی به نام ویکاریو عبور کند و توپ برگشت داده شد. در این دقایق به نظر می رسید تاتنهام هنوز به هماهنگی مد نظر دست پیدا نکرده است. جدی ترین موقعیت منچستریونایتد در این دقایق توسط رشفورد و روی یک ضربه سر ایجاد شد اما ثمری نداشت. منچستریونایتد توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشت و حملات زهردار این تیم، تاتنهام را با مشکل رو به رو کرده بود.

 

در اواسط نیمه کمی از فشار حملات منچستریونایتد کاسته شد و تاتنهام از یک موقعیت به دست آمده نتوانست استفاده کند. دوباره منچستریونایتد حملات خود را از سر گرفت و در دقیقه 26 مسابقه یک ضربه توسط گارناچو به سمت دروازه شلیک شد. این شوت راهی به دروازه نداشت اما منچستری ها اعتقاد داشتند توپ به دست مدافع تاتنهام برخورده است. با این وجود صحنه پس از بررسی توسط VAR پنالتی تشخیص داده نشد و بازی همچنان با نتیجه صفر بر صفر پیگیری شد. منچستریونایتد دست بردار نبود و حملات متعددی را روی دروازه حریف تدارک می‌دید اما یکی از این حملات با اشتباه مدافعان به یک ضد حمله برای تاتنهام تبدیل شد و چیزی نمانده بود تا برخلاف جریان مسابقه, تاتنهام به گل اول دست پیدا کند. در نهایت اونانا مانع از ورود توپ به دروازه شد.

 

تا دقیقه 30 مسابقه، 11 شوت به وسیله منچستریونایتد و 4 شوت به وسیله تاتنهام به سمت دروازه شلیک شد و این نشان دهنده برتری تیم مهمان بود و دفاع تاتنهام هم تا اینجا در این مسابقه پر اشتباه نشان داد.

در دقایق پایانی نیمه تاتنهام بازی بهتری از خود ارائه داد و در دقایق 41 و 42 پورو و سار ۲ بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردند. پدرو پورو می توانست در این صحنه نخستین گل خود را در تاتنهام به ثمر برساند اما موفق به این کار نشد. با وجود موقعیت‌هایی که برای هر ۲ تیم در این نیمه ایجاد شد در نهایت بازی در نیمه اول با نتیجه صفر بر صفر مساوی به پایان رسید.

 

نیمه دوم

نیمه دوم با حملات بیشتری از سوی تاتنهام آغاز شد و این تیم در نهایت توانست در اولین موقعیت خود در نیمه دوم به گل دست پیدا کند. این گل به زیبایی هرچه تمام تر توسط سار و روی پاس فوق العاده کولوسفسکی به ثمر رسید تا حساب کار یک بر صفر به نفع تاتنهام دنبال شود.

 

منچستریونایتد در صدد جبران نتیجه برآمد و حمله‌ای روی دروازه حریف تدارک دید اما شوت سرکش آنتونی تیر دروازه را به لرزه درآورد. این سومین توپی بود که در این مسابقه به جای تور دروازه تیر دروازه را نشانه گرفته بود.

 

چند دقیقه بعد موقعیت دیگری برای تاتنهام به وجود آمد, اما دفاع منچستریونایتد موفق بود. در این صحنه ۲ بازیکن از تاتنهام توسط مدافعان منچستریونایتد نقش بر زمین شده بودند اما داور پنالتی تشخیص نداد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود تاتنهام دنبال شد. تاتنهام در نیمه دوم تیم دیگری بود و حملات خوبی بر روی روی دروازه اونانا داشت اما منچستریونایتد هم حملاتی بر روی دروازه تاتنهام داشت و در دقیقه 56 ضربه سر کاسمیرو با ایستادگی ویکاریو رو به رو شد.

 

به نظر می رسید در این دقایق منچستریونایتد برای تقویت حملات خود به تعویض نیاز دارد اما تن هاخ هنوز تصمیمی برای تغییر چیدمان تیم نداشت. در دقایق بعدی حملات تاتنهام ادامه داشت, چند موقعیت به وسیله بیسوما, سون و پورو به دست آمد اما کار خوب مدافعان منچستریونایتد موجب شد تا این حملات برای آنها نتیجه ای نداشته باشد.

در نهایت در دقیقه 65 زمان تعویض‌های منچستریونایتد فرا رسید و آنتونی و گارناچو و ون بیساکا از زمین مسابقه خارج شدند و جای خود را به اریکسن و سانچو و دالوت داد.

 

چند دقیقه بعد تاتنهام تعویض‌هایی انجام داد و ریچارلیسون و اودوگه از زمین مسابقه خارج شد و پریشیچ و بن دیویس جای آن‌ها را در زمین مسابقه گرفتند.

 

در این دقایق به نظر می‌رسید تعویض‌های منچستریونایتد جواب داده و این تیم حملات خود را از سر گرفت, اما در امر گلزنی موفقیتی به دست نیاورد. در دقیقه 75 یک تعویض عجیب برای تاتنهام صورت گرفت و سار, گلزن این تیم از زمین مسابقه خارج شد. گویا تاتنهام قصد داشت دقایق پایانی را به دفاع بپردازد.

 

در حالیکه منچستریونایتد سعی در جبران نتیجه داشت, این تاتنهام بود که گل دوم را به ثمر رساند. گل به عجیب‌ترین شکل ممکن به ثمر رسید, مدیسون در این صحنه توپ را به دیویس پاس داد اما توپ از زیر پای او رد شد در ادامه مارتینس برای دفاع پای خود را جلو آورد. توپ با برخورد به پای او به گل رفت. در حقیقت این گل را می‌توان یک گل به خودی محسوب کرد. در حالیکه تصور می شد تاتنهام در لاک دفاعی فرو خواهد رفت, تعویض‌های این تیم بسیار عالی بوده و گل دوم را برای آنها به همراه داشت. در دقایق بعد رشفورد زمین بازی را ترک کرد.

 

در دقایق پایانی تن هاخ سعی داشت از همه عناصر هجومی خود استفاده کند تا بتواند کمی از سنگینی شکست بکاهد. اما حملات آن‌ها راهی به چهارچوب دروازه نداشت. ریکاریو دروازه بان تیم تاتنهام شب بسیار خوبی را سپری کرد و یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. با وجود موقعیت‌های ۲ تیم در دقایق پایانی, بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود تاتنهام به پایان رسید تا این تیم به نخستین پیروزی خود در فصل جدید لیگ برتر انگلیس دست پیدا کند.

 

۲بازی اخیر این ۲ تیم یکی با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی و یکی با نتیجه دو بر صفر به سود منچستریونایتد به پایان رسیده بود. با این وجود در ۵ بازی اخیر این ۲ تیم، تاتنهام موفق به کسب پیروزی نشده بود.

 

منچستریونایتد در بازی بعدی خود به مصاف ناتینگهام فارست خواهد رفت و تاتنهام میهمان بورنموث است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا