آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خبری از دموکراسی نیست؛ کاپیتان را من تعیین می‌کنم!

تن هاخ می‌گوید که خودش کاپیتان منچستریونایتد را انتخاب خواهد کرد.

اریک تن هاخ، سرمربی هلندی منچستر یونایتد در مصاحبه بعد از دیدار دوستانه مقابل لیدز یونایتد اعلام کرد شخصاً کاپیتان جدید تیم را در رقابت‌های فصل آینده فوتبال انگلیس تعیین خواهد کرد و کاپیتان آینده با نظر و رأی بازیکنان مشخص نخواهد شد. باید دید در غیاب دخیا و مگوایر، انتخاب اریک تن هاخ برای بستن بازوبند کاپیتانی چه کسی است.

 

مگوایر رفتنی است

هری مگوایر، مدافع وسط ملی‌پوش و بازیکن سابق لسترسیتی که با هزینه‌ای کلان به جمع شیاطین سرخ پیوست از ژانویه ۲۰۲۰ کاپیتان اول تیم بود اما فصل گذشته در بیشتر رقابت‌ها بازوبند در اختیار برونو فرناندس، هافبک خلاق پرتغالی قرار گرفت. مگوایر مسلماً گزینه اصلی تن هاخ برای فروش در راه سبک‌بار کردن باشگاه در زمینه پرداخت دستمزد و کسب درآمد برای خرید بازیکنان جدید خواهد بود. او در فصل گذشته، گزینه پنجم حضور در پست مدافع وسط محسوب می‌شد و علاوه بر لیساندرو مارتینس، رافائل واران و ویکتور لیندلوف، حتی لوک شاو که پست تخصصی او مدافع کناری است هم به هری مگوایر ترجیح داده شد. باشگاه منچستر یونایتد که طی سال‌های اخیر عملکرد مناسب و زیرکانه‌ای در خرید و فروش به صرفه بازیکنان نداشته، سراسیمه به دنبال فروش مدافع ۳۰ ساله است اما کسب رده سوم لیگ برتر و صعود به دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا منجر به افزایش دستمزد بازیکنان از جمله مگوایر شده و او مشتاق به تمدید دوران حضور در طرف سرخ شهر منچستر است. گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس اما به مگوایر هشدار داد در صورت کاهش دقایق بازی او در سطح باشگاهی، جایگاهش در تیم ملی به خطر خواهد افتاد.

 

پایان دوران دخیا

داوید دخیا هم درست مانند برونو فرناندس در بعضی از مسابقه‌های سال گذشته بازوبند کاپیتانی تیم را به بازو بست اما سنگربان اسپانیایی هفته گذشته خروج خود از جمع شیاطین سرخ را بعد از سال‌ها تأیید کرد. یونایتد برای پر کردن جای برنده دستکش طلای رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر به دنبال جذب آندره اونانا، دروازه‌بان کامرونی اینتر است که خروج او از جمع شاگردان سیمونه اینزاگی قطعی به نظر می‌رسد. تن هاخ امضای سریع قرارداد با اونانا را ضروری می‌داند: «دروازه یک پست کلیدی به شمار می‌رود اما من از بازیکنانی که هم‌اکنون در اختیار داریم، خوشحالم.» اشاره او به دین هندرسون است که فصل گذشته را به صورت قرضی در ناتینگام فارست با موفقیت گذراند؛ با این حال در ترکیب کلی تیم برای مسابقه روز چهارشنبه مقابل لیدز یونایتد قرار نگرفت چون همچنان در فرایند بازگشت از مصدومیتی قرار دارد که ژانویه گذشته متحمل شد. ناتینگام فارست از نگه داشتن دروازه‌بان ۲۶ ساله استقبال می‌کند اما او می‌تواند در صورت ناکام ماندن یونایتد در خرید اونانا یا یک دروازه‌بان طراز اول در دسترس دیگر، نقش شماره یک باشگاه را در رقابت‌های فصل آینده به عهده بگیرد؟ تن هاخ این موضوع را چندان نامحتمل نمی‌داند: «البته که ممکن است. من تمام فصل عملکرد او را دنبال می‌کردم.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

آغاز دوران مانت

کوشش میسون مانت، هافبک تازه‌وارد، شاداب و خلاق منچستر یونایتد در نیمه اول بازی دوستانه مقابل لیدز یونایتد از صحنه‌های شاخص ۴۵ دقیقه نخست این مسابقه بود. مانت نتوانست روی نتیجه بازی تأثیر بگذارد اما زدن تک‌تک ضربات آزاد را به عهده داشت و در جای جای زمین حضور و تلاش خود را به رخ می‌کشید. تن هاخ درباره هافبک سابق چلسی می‌گوید: «فکر می‌کنم همه متوجه شدید او چه چیزهایی به تیم اضافه می‌کند. او در نگه‌داشتن توپ تواناست، هنگام حمل توپ راه حل‌های خوبی برای کار با آن دارد، پویاست و در دفاع هم خوب کار می‌کند. او یک هافبک کامل است. با اینکه هنوز در برخی زمینه‌ها جا برای کار کردن دارد اما بازیکنی خوب است که کاملاً با منچستر یونایتد تناسب دارد و می‌تواند به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کند.»

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا