آخرین مطلباخبارداغمحبوب
موضوعات داغ

ناپولی ۱-۱ میلان: سنت‌شکنی روسونری بعد از ۱۶ سال

میلان با کسب تساوی 1-1 در دیدار برگشت مقابل ناپولی جواز صعود به جمع چهار تیم نهایی چمپیونزلیگ را بعد از 16 سال کسب کرد.

میلان پس از برتری یک بر صفر در سن‌سیرو، موفق شد بازی برگشت دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را نیز در خانه ناپولی با کسب نتیجه تساوی پشت سر بگذارد و در مجموع با پیروزی ۲ بر یک پس از 16 سال دوری از نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بار دیگر به این مرحله رسید.

بازی که با فشار بی‌رحمانه ناپولی در دقایق ابتدایی آغاز شد، پس از اعلام ضربه پنالتی به سود میلان جریانش تغییر کرد و اگرچه ژیرو شانس گلزنی از روی نقطه پنالتی را از دست داد اما چند دقیقه بعد، شاهکارِ رافائل لیائو را این بار در جریان بازی به ثمر رساند و به بهترین شکل پاسخ گل‌سازیِ او را داد.

درس فداکاری لیائو به کواراتسخلیا

در صحنه‌ای که انگار روح مارادونا در کالبد لیائو حلول کرد، ستاره پرتغالی توپ را از میانه زمین خودی از بازیکنان ناپولی ربود، فقط تماشاگران حاضر در استادیوم را دریبل نزد و در نهایت توپ را مقابل دروازه خالی از دروازه‌بان به ژیرو سپرد تا گل برتری دیدار در دقایقی که ناپولی مشغول حمله بود، به سود میلان به ثمر برسد.

کیائر، اجازه پرواز نمی‌دهد

در نیمه نخست و تا دقایق پایانی دیدار، پدافند هوایی کیائر و توموری اجازه نداد اوسیمن نفس بکشد و تکنیک‌های تکراری خویچا کواراتسخلیا مقابل تجربه داویده کالابریا راه به جایی نبرد. تعویض اجباری متئو پولیتانو سمت راست ناپولی را تقریباً از کار انداخت تا روسونری با خیال راحت تمرکز دفاعی‌شان را بر مهار خویچا بگذارند.

کابوس تکرار شد

ناپولی که پس از 6 سال بار دیگر شکست در بازی خانگی از چارچوب بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد، حالا از این پس برای حفظ صدرنشینی در سری آ تلاش خواهد کرد و رویاپردازی برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا و تلاش برای قهرمانی، پس از سال‌ها سهم میلان شده است.

گروه نرم افزاری ماهور

پارتنوپی که پیش از این 10 بار پس از شکست در دور رفت مسابقات اروپایی از دور مسابقات حذف شده بود، بار دیگر این عادت دردناک را ترک نکرد و حذف به دستان میلان برای یازدهمین مرتبه در تاریخ نیم سده اخیر، یکی از دردناک‌ترین اتفاقات برای اهالی ناپل بود که قصد داشتند خواب را همچون انتقام شکست 4 گله ابتدای ماه از بازیکنان میلان بگیرند اما سر و صدای بیش از حدشان تمرکز بازیکنان خودی را گرفت و برنامه‌هایشان را بر هم زد.

پارادوکس ژیرو مشابه با شوا

الکس مرت که در این دیدار پنالتی ژیرو را به بهترین شکل مهار کرد، برای اولین بار موفق شد پنالتی بازیکنان میلان را در لیگ قهرمانان اروپا پس از 18 سال دفع کند. آخرین بار دودک در ضیافت پنالتی‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا 2005 پنالتی شوچنکو را مهار کرده و این تیم را از رسیدن به عنوان قهرمانی در دیداری با 3 گل پیش بودند، محروم گذاشته بود.

دستان مطمئنِ مجیک مایک

درحالی که دقیقه 80 بازیکنان ناپولی به تبع خطای توموری شانس به تساوی کشاندن کار را داشتند، خویچا کواراتسخلیا همچون ژیرو شانس گلزنی از روی نقطه پنالتی را از دست داد تا مایک مانیان به زیباییِ هرچه تمام‌تر دروازه‌اش را به مدت 270 دقیقه در دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا بسته نگه دارد. هرچند گل اوسیمن در ثانیه‌های پایانی نوار کلین‌شیت‌های مانیان را متوقف کرد.

با این نتیجه، میلان موفق شد رکورددار حضور در جمع 4 تیم برتر فوتبال اروپا به‌عنوان برترین تیم ایتالیایی شود و در صورتی که اینتر در خانه از برتری 2 گله‌اش مقابل بنفیکا محافظت کند در نیمه‌نهایی شاهد بیش از 180 دقیقه دربی دلاماونینا خواهیم بود. در این صورت، پس از سال‌ها فینال لیگ قهرمانان اروپا شاهد حضور یکی از تیم‌های شهر میلان خواهد بود‌.

69 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا