آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ناپولی با برد به لیگ قهرمانان رسید، میلان نه؛ تصمیم پیولی

میلان با قبول تساوی برابر امپولی و ناپولی با پیروزی سخت مقابل لچه به استقبال لیگ قهرمانان رفتند.

نمایندگان فوتبال ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا که میانه هفته باید به مصاف رقبا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بروند، جمعه شب دیدارهای هفته 29 سری آ را زودتر از سایرین برگزار کردند و پس از تساوی اینتر مقابل سالرنیتانا، ناپولی 3 امتیاز از خانه لچه دشت کرد و میلان یک امتیاز به امپولی هدیه داد.

درحالی که شاگردان لوچانو اسپالتی پس از قبول شکست سنگین مقابل میلان در هفته گذشته، جمعه شب باید به مصاف لچه می‌رفتند، باز هم ویکتور اوسیمن را در اختیار نداشته اما به هر سختی بود مقابل لچه به پیروزی رسیدند. پارتنوپی ابتدا با گل جیووانی دی‌لورنتسو از میزبان پیش افتادند اما تعلل خط دفاع ناپولی روی ضربات کاشته، سرانجام بازی را به تساوی کشاند و تنها 12 دقیقه بعد، ولادیمیرو فالکونه با گل به خودی عجیبش بار دیگر برتری به میهمان صدرنشین هدیه داد.

برتری که این بار تا پایان دیدار دوام آورد و ناپولی با کسب پیروزی خارج از خانه و 74 امتیازی شدن در صدر جدول به استقبال مصاف حساس دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رفت که دور رفت آن چهارشنبه شب به میزبانی میلان برگزار خواهد شد.

در سومین و آخرین دیدار جمعه شب اما میلانِ با روحیه که هنوز شیرینی طعم برتری پر گل مقابل ناپولی را زیر زبانش حس می‌کند، میزبان امپولی بود و اگرچه روسونری در دقایق پایانی دیدار موفق به گشودن دروازه امپولی شدند اما کمک داور ویدئویی در ادامه تصمیمات متعددش در این دیدار، گل را نپذیرفت تا شاگردان استفانو پیولی که بازی کاملاً برتر اما نهچندان هدفمند را از خود به نمایش گذاشتند، همچون رقیب همشهری 2 امتیاز حساس در کورس کسب سهمیه از دست بدهند.

میلان اگرچه خطری از بابت سقوط به خارج از منطقه کسب سهمیه تهدیدش نمی‌کند اما در صورت پیروزی شنبه شب رم بر تورینو، رتبه سوم را پیش از مصاف لیگ قهرمانان به شاگردان مورینیو واگذار خواهد کرد. پیولی که بار دیگر بازیکنانش را با آرایش 1-3-2-4 راهی میدان کرده بود، مطابق پیش‌بینی‌ها به اولیویه ژیرو، دیاس و لیائو استراحت داد تا آماده مصاف خانگی با ناپولی شوند. هرچند پس از گره خوردن کار، ترجیح داد هر ۳ را به میدان بفرستد اما اتوبوس امپولی مقابل دروازه خودی، سنگین‌تر از آن بود که با 20 دقیقه بازی همزمان لیائو و ژیرو پنچر شود.

گروه نرم افزاری ماهور

به نظر، پیولی برای مصاف با ناپولی قصد ریسک نداشته و نمی‌خواهد از آرایش 3 دفاعه مقابل بهترین خط حمله فوتبال ایتالیا استفاده ببرد که در این صورت، اولویت مرد ایتالیایی گل نخوردن، عدم اهدای موقعیت گل پرشمار و سپس گشودن دروازه رقیب سرسخت خواهد بود. باید دید در مصاف سرنوشت‌ساز دور یک چهارم نهایی، استفانو در خط دفاعی احتمالاً 4 نفره بار دیگر به سیمون کیائر اطمینان خواهد کرد یا مدافع مستحکم دانمارکی، از روی نیمکت شاهد هنرنمایی جوان‌ترها مقابل صدرنشین سری آ خواهد بود. شاید همه‌چیز به غیبت یا حضور اوسیمن وابسته باشد.

با این نتایج، ناپولی موفق شد برای اولین بار در یک فصل از تاریخ حضورش در سطح اول فوتبال ایتالیا، 7 پیروزی متوالی خارج از خانه به ثبت برساند و جیووانی دی‌لورنتسو نخستین بازیکن در فصل جاری فوتبال ایتالیا لقب گرفت که تعداد گل‌هایش در سری آ را همچون لیگ قهرمانان اروپا به 2 می‌رساند.

میلان هم که با درخشش ساندرو تونالی و پوبگا جلوتر از خط دفاعی تیم در دیدار مقابل امپولی تنها 2 بار شانس شوت‌زنی به تیم حریف داد، باصلابت‌ترین نمایش دفاعی‌اش در 2 دهه اخیر دیدارهای سری آ را به نمایش گذاشت. قهرمان سابق اروپا پیش‌تر تنها در آوریل 2005 با دادن صفر شانس شوت‌زنی به کیه‌وو، عملکردی بهتر از این دیدار داشت.

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا