آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ناکامی سریالی غول‌های آسیا؛ از شروع ناموفق «کلینزمن» تا خداحافظیِ تلخ «رنار»

رقبای نام‌آشنای ایران در سطح قاره آسیا، نتایج خوبی را در فیفادی ماه مارچ به‌دست نیاوردند.

تیم ملی ایران شب گذشته با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست در دیداری تدارکاتی برابر تیم ملی کنیا به میدان برود و با وجود آنکه ملی‌پوشان با یک گل از حریف خود عقب افتادند، اما درخشش رامین رضاییان و محمد محبی باعث شد تا شاگردان قلعه‌نویی در دیداری خانگی کامبک بزنند و در حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه آزادی بتوانند با پیروزی کارشان را در فیفادی ماه مارچ به پایان ببرند.

 

ایران در شرایطی با یک برد و یک تساوی به کار خود در فیفادی ماه مارچ پایان داد که رقبای تیم ملی در سطح قاره آسیا که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌کنند، شرایط متفاوتی را تجربه کردند. هر چند که باید به این نکته اشاره کرد که به لحاظ فنی، سطح رقبای آن‌ها در شرایط بهتری نسبت به تیم ملی ایران قرار داشت.

 

«سانچز» علیه حریف آسیایی ایران

تیم ملی استرالیا با هدایت گراهام آرنولد در فیفادی ماه مارچ برنامه‌ریزی جالب‌توجهی داشت و یکی از مدعیان قهرمانی در قاره آسیا، براساس خواسته آرنولد در 2 بازی دوستانه پیاپی برابر تیم ملی اکوادور قرار گرفت. اکوادوری‌ها که روی نیمکت خود یک چهره سرشناس را می‌بینند و به تازگی هدایت تیم‌شان برعهده فلیکس سانچز قرار گرفته، در بازی نخست برابر حریف آسیایی خود تسلیم شدند و شکستی 3 بر یک را پذیرفتند تا تیم ملی استرالیا شروعی مقتدرانه در فیفادی ماه مارچ داشته باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شاگردان آرنولد روز گذشته در دومین مسابقه تدارکاتی پیاپی برابر تیم ملی اکوادور صف‌آرایی کردند که در این مسابقه برخلاف بازی اول، اکوادوری‌ها تیم برتر زمین مسابقه بودند و فلیکس سانچز موفق شدند با نتیجه 2 بر یک حریف آسیایی خود را شکست بدهند تا فیفادی ماه مارچ برای تیم ملی استرالیا، با یک پیروزی و یک شکست به پایان برسد.

 

سامورایی‌ها در حسرت اولین پیروزی در سال 2023

تیم ملی ژاپن که در جام جهانی عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت، در اولین مسابقه تدارکاتی خود بعد از اتمام این رقابت‌ها، برابر تیم ملی اروگوئه صف‌آرایی کرد که شاگردان هاجیمه موری‌یاسو مقابل حریف پرستاره خود از شکست گریختند و با تساوی 1-1 از میدان مسابقه خارج شدند. ژاپنی‌ها برای انجام دومین مسابقه تدارکاتی خود در فیفادی ماه مارچ به سراغ انجام مسابقه برابر تیم ملی کلمبیا رفتند.

 

شاگردان موری‌یاسو روز گذشته تلاش زیادی انجام دادند تا بتوانند برابر کلمبیا به پیروزی برسند و در ابتدا هم ژاپنی‌ها بودند که گل برتری را به‌ثمر رساندند، اما در ادامه کامبک بازیکنان کلمبیا باعث شد تا نتیجه بازی دستخوش تغییر شود و تیم ملی ژاپن در خانه شکستی 2 بر یک را برابر حریف خود از قاره آمریکا متحمل شود. این شکست باعث شد تا فیفادی ماه مارچ برای ژاپنی‌ها که اولین فیفادی در سال 2023 بود، با یک تساوی و یک باخت خاتمه یابد.

 

نمایش‌های جذاب اما بدون برد کره با «کلینزمن»

یورگن کلینزمن بعد از اتمام جام جهانی 2022 قطر با مدیران فدراسیون فوتبال کره جنوبی برای هدایت این تیم تا پایان جام جهانی 2026 به توافق رسید و فیفادی ماه مارچ، اولین فرصت برای رونمایی از تیم ملی کره جنوبی در دوره سرمربیگری کلینزمن بود. کره‌ای‌ها برای گذراندن این فیفادی، انجام 2 دوستانه با تیم‌های ملی کلمبیا و اروگوئه را در دستور کار خود قرار داده بودند.

 

شاگردان کلینزمن در بازی نخست برابر کلمبیا، در نیمه نخست با دبل گلزنی سون هیونگ‌مین برنده به رختکن رفتند اما در نیمه دوم، شرایط علیه کره‌ای‌ها تغییر کرد و در نهایت آن‌ها برابر حریف خود به تساوی 2-2 رضایت دادند. در دومین مسابقه که روز گذشته برگزار شد، بازیکنان تیم ملی کره جنوبی انگیزه زیادی داشتند تا بتوانند با هدایت یورگن کلینزمن برابر تیم ملی اروگوئه جشن پیروزی بگیرند اما این اتفاق رخ نداد و آن‌ها در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب شدند تا سرمربی آلمانی با یک تساوی و یک شکست کارش را در تیم جدید خود آغاز نماید.

ناکامی عربستانی‌ها در روز وداع با سرمربی فرانسوی

تیم ملی عربستان با هدایت هروه رنار خود را برای حضور در فیفادی ماه مارچ آماده می‌کرد. عربستانی‌ها که نمایش خوبی در جام جهانی 2022 قطر داشتند، در شرایطی آماده حضور در فیفادی ماه مارچ شدند که شایعات گسترده‌ای درباره جدایی رنار به مقصد تیم ملی فوتبال زنان فرانسه مطرح شده بود و در نهایت این اتفاق روز گذشته رخ داد.

 

شاگردان رنار در 2 بازی دوستانه خود در فیفادی ماه مارچ برابر تیم‌های ملی ونزوئلا و بولیوی قرار گرفتند که تصور می‌شد حداقل یک پیروزی در این 2 بازی تدارکاتی برای تیم ملی عربستان به‌دست آید اما سبزپوشان هر 2 مسابقه با نتیجه مشابه 2 بر یک تن به شکست دادند تا هروه رنار با 2 شکست در فیفادی ماه مارچ، به کارش در تیم ملی عربستان پایان بدهد و راهی فوتبال فرانسه شود. همگان در انتظار انتخاب جانشین رنار برای فیفادی ماه ژوئن هستند، آن‌هم در شرایطی که گمانه‌زنی‌های متعددی درباره انتخاب جانشین سرمربی فرانسوی تیم ملی عربستان به گوش می‌رسد.

6 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا