آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

همه چیز در نوکمپ به دقیقه دهم ختم می‌شود؛ لحظه رویا

ورزشگاه خانگی آبی و اناری‌ها هر روز دلتنگی خودش را بیشتر فریاد می‌زند.

او از صبح روز مسابقه آماده بوده، پرچمش را در دست گرفته و شاید چند ساعت مانده به شروع بازی در حوالی نوکمپ جایی را برای منتظر شدن انتخاب کرده باشد.

ثانیه‌ها برایش مثل دقیقه‌ها و دقیقه‌ها در نظرش مثل ساعت می‌گذرند. این پا و آن پا می‌کند و کاسه صبرش لبریز می‌شود و سعی می‌کند خودش را با کاری سرگرم کند تا ساعات باقی مانده تا بازی تیم محبوبش هر چه زودتر سپری شوند. اگر چه این ترفندها دردی از او دوا نمی‌کنند اما بالاخره انتظار به سر می‌رسد و گیت ورودی استادیوم پذیرای تماشاگران می‌شود. نمی‌فهمد مسیر رسیدن تا صندلی‌اش در نوکمپ را چگونه طی می‌کند. وقتی می‌نشیند هنوز دلش آرام نیست. تیم‌ها می‌آیند، گرم می‌کنند، می‌روند، سایر تماشاگران سرودهای بازی را زمزمه می‌کنند و ترکیب منتشر شده در فضای مجازی را مورد بررسی و بحث قرار می‌دهند. او اما فارغ از این ماجراهاست. بالاخره می‌فهمد تا سوت آغاز بازی بارسلونا مقابل یکی از رقبای میهمانش یک دقیقه باقی مانده است. ظاهرا برای این هوادار حتی مهم هم نیست تیم محبوبش با کدام حریف بازی دارد. بازی شروع می‌شود. در این مرحله دیگر شاید ثانیه‌ها در حکم ساعت باشند و طولانی‌تر به نظر می‌رسند. دقیقه‌ها از یک تا 9 را باز هم با سرعت بیشتری طی می‌کنند و به دقیقه 9 مسابقه که می‌رسیم دیگر اصلا جریان بازی و اتفاقاتش برای این هوادار بارسلونا مهم نیست. نگاهی به چند زاویه از نوکمپ می‌کند و با افرادی چشم در چشم می‌شود که مانند او هودی سیاه به تن کرده‌اند. گویا دامنه این افراد در تمام نوکمپ منتشر شده و همه جا هستند. او تنها نیست. صاحبان هودی‌های سیاه چشمان خود را می‌بندند، دقیقه 10 را با تایمر گوشی دنبال می‌کنند و راس رسیدن ساعت به پایان دقیقه 10 و قرار گرفتن عدد 10 در اسکوربورد ورزشگاه هودی‌ها به آسمان پرتاب می‌شوند و جمعیتی خیره کننده را می‌بینیم که پیراهن شماره 10 اسطوره خود را به تن دارند. در این دقیقه از بازی‌های بارسلونا در نوکمپ هیچ چیز مهم نیست. آنها فقط یک‌صدا رویای خود را در دقیقه مساوی با شماره پیراهن او فریاد می‌زنند؛ «لیونل مسی، مسی مسی»!

دقایقی برای تحقق رویا

چنین روایتی این روزها با دنبال کنندگان بیشتری تکرار می‌شود. بارسلونا از رقابت‌ها اروپایی کنار رفته، جام حذفی را از دست داده، سوپرجام را از آن خودش کرده و در لالیگا بی‌رقیب به بالای سر بردن جام قهرمانی می‌اندیشد. آنها کار دیگری برای انجام دادن ندارند و شاید مهم‌ترین مقوله‌ای که دنبال می‌کنند، بازگرداندن اسطوره شماره 10 تیمشان باشد. بارسلونا با تمام ریز و درشت مجموعه‌اش با تار و پودش در نوکمپ و در جان و رگ و ریشه هوادارانش در ال‌کلاسیکوها و رقابت‌های اروپایی، حتی در سبک بازی و نگاه فنی سرمربی تیم، لیونل مسی را فریاد می‌زند. فریادی که انعکاسش گوش رسانه‌ها را پر کرده و نشریات متعدد اروپایی را مجبور به نوشتن از مسی و بازگشتش به خانه می‌کند. دقایق 10 بازی‌های بارسلونا در نوکمپ این روزها نبض بخش بزرگی از دنیای فوتبال را به خودش اختصاص داده و در سیطره رویای بارسایی‌ها برای بازگشت فوق ستاره آرژانتینی قرار دارد.

نشریات چه می‌گویند؟

اکیپ: مسی فصل بعد در پاریس نخواهد ماند. داستان مسی و پاریس در حال به اتمام رسیدن است. سوت اولتراها علیه مسی به گوش ناصر الخلیفی رسیده و ممکن است مدیر پاریس را تسلیم کند. مسی هرگز به اندازه بارسلونا در پاریس احساس راحتی نمی‌کند.

آر ام سی اسپورت: بدون تردید قرارداد مسی با پاریس تمدید نخواهد شد.

گروه نرم افزاری ماهور

اسکای اسپورت: لیونل مسی پاریس را ترک خواهد کرد اما در اروپا می‌ماند.

لوپاریزین: مدیران بارسلونا در حال بررسی همه ابزارها برای بازگرداندن مسی هستند. مسی آگاه است که اگر بخواهد به بارسلونا بازگردد از او استقبال می‌شود.

اسپورت: بارسلونا حاضر است به مسی یک قرارداد یک ساله پیشنهاد دهد که از نظر مالی جذاب است. آنها به دستیابی به توافق خوش‌بین هستند.

گل: در بارسلونا برنامه‌ای برای جذب مسی پیدا کردند و قرار است هفته آینده با لالیگا دیدار کنند تا ببینند آیا می‌توانند مسی را به خدمت بگیرند یا خیر.

مارکا: ژاوی با لئو صحبت می‌کند تا روشن کند درها برای بازگشت او باز است و او بر این موضوع اصرار دارد.

موندو دیپورتیوو: در داخل باشگاه اقدامات رسمی برای بازگرداندن لیونل مسی آغاز شده است. جذب کاپیتان سابق به عنوان هدف اصلی بارسلونا در تابستان پیش رو عنوان شده است.

مارکا: مسی به لیست بارسلونا بازگشته است!

همان‌طور که ملاحظه می‌شود تیترها و عناوینی که تقریبا با تاریخ رو به جلو گزارش شده‌اند، هر لحظه و در هر تیتر خود اتفاق مورد نظر آبی و اناری‌ها را نزدیک‌تر جلوه می‌دهند. اینطور که به نظر می‌رسد، نشریات و رسانه‌ها نیز اگر چه نمی‌توانند در دقایق بازی‌های نوکمپ نام مسی را فریاد بزنند اما به سبک خودشان این اتفاق را صدا می‌زنند و منتظر آن هستند.

رویایی برای محقق شدن

فقط تصور کنید این همه فریاد، این همه انتظار برای بازگشت مسی و این همه آرزو برای هواداران آبی و اناری با یک تمدید قرارداد با باشگاه پاریسی یا توافق با الهلال و یا حتی با انتقال به اینترمیامی بی‌ثمر بماند! بله حتی تصور این اتفاق هم دشوار به نظر می‌رسد و ظاهرا حتی خود فوق ستاره آرژانتینی هم در مسیر جریانی قرار گرفته که پیراهن شماره 10 کاتالان‌ها را بر تن خودش خواهد دید. شاید در این مسیر فقط لالیگا و یا مشکلات اقتصادی بارسلونا مانع ایجاد کنند. در این صورت باز هم سکوهای نوکمپ با مردان بیشتری با پیراهن‌های شماره 10 و فریاد مسی مسی در دقایق 10 بازی‌ها مواجه می‌شود. لالیگا، پاریس، مشکلات بارسا، پیشنهادهای سایر نقاط دنیا و زمین و زمان هر چه برای محقق نشدن این رویای بزرگ بارسایی‌ها کار بیشتری انجام دهند با واکنش سنگین‌تری از سوی سکونشینان نوکمپ و جمعیت بیشتری از حامیان بازگشت لیونل مسی مواجه خواهند شد. این رویا برای محقق شدن است. شاید اگر لیونل مسی به بارسلونا بازگردد و پیراهن شماره 10 خودش را مجددا به تن کند، وارد زمین شود و باز هم در میدان صاحب توپ باشد، حرکتی رو به جلو را آغاز کند و در نهایت خودش موفق به گل کردن توپ شود، سکوهای نوکمپ دیگر از این دنیا حداقل برای سال‌های پیش رو چیز بیشتری نخواهند. تقریبا حتی مهم هم نیست از لحاظ فنی مسی چه کمکی به تیم خواهد کرد. در ذهن بارسایی‌ها او فقط باید به خانه‌اش برگردد و فوتبالش را آنجا تمام کند. باید به خانه برگردد و دقیقه 9 بازی باز هم جمعیت زیادی با چشمان بسته منتظر نشان دادن عدد 10 روی اسکوربورد نوکمپ باشند. با تایمر گوشی تلفن خود متوجه شوند دهمین دقیقه تمام شده، پیراهن‌های خود را به آسمان پرتاب کنند، پیراهن شماره 10 اسطوره خود را که زیر لباس خود پوشیده‌اند، نشان دهند و همه به یک نقطه زمین خیره شوند و ببینند و باور کنند رویای آنها به وقوع پیوسته است. این اتحاد دقایق 10 آبی و اناری‌ها در حال انجام کارهای بزرگی است.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا