آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نکونام به سیم آخر زد؛ بازیکنانی که می‌خواهم را نمی‌خرند و می‌گویند استقلال را پنجم کن!

سرمربی استقلال بعد از اتمام دیدار دوستانه مقابل پیکان، صحبت‌های تندی را درباره روند نقل‌وانتقالات آبی‌پوشان پایتخت و عملکرد مدیران باشگاه به زبان آورد.

استقلال عصر امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه پاس قوامین تهران در دومین دیدار تدارکاتی خود پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم مقابل پیکان تهران قرار گرفت که شاگردان جواد نکونام موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر از سد حریف خود بگذرند تا آمادگی فنی خود را با این پیروزی نشان بدهند؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه نتوانسته فعالیت چشمگیری داشته باشد و به جز آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی، بازیکن دیگری به جمع آبی‌پوشان اضافه نشده است.

 

جواد نکونام سرمربی استقلال که در روزهای گذشته جلساتی را با علی خطیر سرپرست مدیرعاملی استقلال درباره روند نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها برگزار کرده بود، بعد از آنکه دیدار دوستانه با پیکان تهران به پایان رسید، در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و اظهارات مفصلی درباره چرایی ناکامی استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه انجام داد. نکونام با گلایه از عدم خرید بازیکنان موردنیازش، نسبت به حضور برخی افراد در ساختار مدیریتی باشگاه استقلال کنایه زد و صحبت‌های تندی را علیه آن‌ها به زبان آورد.

 

قرارداد من و دو خرید جدیدمان را از باشگاه خارج کرده‌اند!

سرمربی استقلال در بخش ابتدایی صحبت‌هایش درباره مسابقه دوستانه امروز مقابل پیکان گفت: «دیدید که کمبود بازیکن داشتیم و امروز چند بازیکن جدید دعوت کردیم که دو تیم داشته باشیم. بازی دوستانه بود و سعی می‌کنیم شرایط بازیکنان را در دوران بدنسازی‌ و آماده‌سازی بهتر کنیم. تمام صحبت من برای هواداران است و می‌خواهم شفاف صحبت کنم. اگر اینجا هستم به خاطر این عزیزان است. به عنوان سرمربی صحبت می‌کنم تا بدانند چه خبر است. سعی کردیم کارمان را به بهترین شکل انجام دهیم اما هیچ اتفاق مثبتی برای این تیم و من رقم نخورده است».

گروه نرم افزاری ماهور

 

نکونام با اشاره به مشکلات مدیریتی استقلال و گم شدن قراردادش در این باشگاه توضیح داد: «خطیر تازه تشریف آورده است. اما به شما می‌گویم قرارداد من در این باشگاه نیست. قرارداد مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان هم در باشگاه نیست. خنده‌دار است. یک نفر به راحتی اسناد یک باشگاه را با خود می‌برد. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. من و هواداران باید به حال استقلال گریه کنیم که این اتفاقات رخ داده است. اسم می‌آورم که نگویند نکونام بازیکن نخواست. ما لیست داده بودیم. هیچ کدام از این بازیکنان جذب نشدند».

 

تیم من در دوران بدنسازی بهترین بدنساز آسیا را کنار خود ندارد!

جواد نکونام درباره لیست خریدش در بازار تابستانه گفت: «مهرداد محمدی را هم خودم صحبت کردم و کریمی هم زحمت کشید و قرارداد بست. آرمین سهرابیان را هم خودم صحبت کرده بودم. مدافع وسطی نداشتیم. عارف غلامی و مرادمند قرارداد نداشتند و سیلوا هم رفته بود. سعید عزت اللهی و رضا اسدی را خواستیم اما هیچ کدام را نگرفتند. حتی بازیکن قرارداد دارد اما سر تمرین نمی‌آید. می‌گویند صبر بازیکن می‌گیریم اما کجا می‌گیرید؟ تمام شد! سه هفته دیگر لیگ شروع می‌شود. ما دو وینگر خواستیم و گفتند درست می‌شود اما این بازیکنان رفتند. ما الان نیاز به بازیکن داریم. می‌گوییم امیرحسین حسین‌زاده و خالد آبادی را بگیرید اما می‌گویند گران است».

 

نکونام با گلایه از عدم تقویت فهرست بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال توضیح داد: «وقتی به جلسه هم می‌روند، بازیکن می‌گوید ۲۰ میلیارد می‌خواهم و بعد مدیر می‌گوید می‌شود ۸ میلیارد بگیری؟ بازیکن هم در این صورت می‌رود. هیچ‌کس قرارداد ندارد. مرادمند بدون قرارداد آمد. به او گفتم تمرین نکن چرا که اگر مصدوم شود کسی او را نگاه نمی‌کند. تیم من در دوران بدنسازی بهترین بدنساز آسیا را کنار خود ندارد. می‌گویند گران است. پس تیم‌های دیگر چطور هزینه می‌کنند؟»

سعی می‌کنم سال اول بجنگم و اگر قهرمان نشدم، سال دوم قول قهرمانی می‌دهم

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت درباره شرایط استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر گفت: «می‌گویند ما قهرمانی نمی‌خواهیم، می‌گویم من آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم. تیم قوی می‌خواهم. من برای قهرمانی می‌جنگم اما قول قهرمانی نمی‌دهم. من سعی می‌کنم سال اول بجنگم و اگر قهرمان نشدم، سال دوم قول قهرمانی می‌دهم. می‌گویند سال اول استقلال را پنچم کن. مگر هوادار استقلال طاقت این چیزها را دارد؟ خطیر تازه آمده است و زمان می‌خواهد. مشکل ما این است که زمان نداریم. مثلاً با بازیکن صحبت می‌کنیم، امروز می‌گویند پنج میلیارد و عنوان می‌کنند که اجازه بدهید که دو، سه روز بگذرد و بعد از آن صحبت می‌کنیم».

 

جواد نکونام با اشاره به مشکلات تیم استقلال و حضور برخی افراد در ساختار مدیریتی این باشگاه توضیح داد: «۲۱ روز دیگر لیگ شروع می‌شود. من در این فرصت چگونه باید بدن یک بازیکن را آماده کنم؟ بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران در حال رقم‌خوردن در استقلال و برای من است. این‌ها اتفاقاتی است و داستان‌هایی دارد و پای «بچه» دوباره به این باشگاه باز شده است. این «بچه» همانی است که اجازه نمی‌دهد آب خوش از گلوی استقلال پایین برود و باعث و بانی آن هم منِ مربی و منِ مدیرعامل هستم. به خاطر اینکه می‌نشینند و تصمیماتی می‌گیرند که به ضرر استقلال است».

 

نکونام با اشاره به این مسئله که فرهاد مجیدی هم در غیاب این افراد توانست موفق شود، گفت: «هر موقع این‌ها در باشگاه استقلال نبودند، تیم نتیجه گرفته است. شما بروید و ببینید که فرهاد مجیدی چرا قهرمان شد چون دست و پای اینها از استقلال کوتاه شده بود. انگار استقلال برای خودشان است. خیلی هم سریع مثل اختاپوس به باشگاه می‌ریزند و هر کاری که دوست دارند، انجام می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند نفرات خودشان را در باشگاه بگذارند و کنار تیم قرار بدهند، در حالی که دیگر از این خبرها نیست. زمانی که من هستم، چارچوب را خودم می‌چینم و من می‌گویم که چه کسی کار کند. هر کسی هم که نمی‌تواند، به خودِ من بگوید و اصلاً سر تمرین نیاید».

 

مگر می‌توانم نسبت به هواداران بی‌تفاوت باشم؟

جواد نکونام درباره مشکلات مالی باشگاه استقلال و انتظار هواداران گفت: «می‌گویند پول نداریم. اگر پول ندارید، بروید به هواداران بگویید که قهرمان نمی‌شویم و بگویید که پنجم می‌شویم. مگر کسی می‌تواند بگوید که پرسپولیس پنجم می‌شود؟ جلسات زیادی داشتیم و خیلی با هم صحبت کرده‌ایم، ولی هیچ اتفاق مثبتی که به تیم و کادر و بازیکنان کمک شود، رخ نداده است. درباره مربی اسپانیایی‌ام باید بگویم که پرسپولیس دو سال به دنبال او بود، ولی نیامد و در ایران فقط با من کار کرده است. در واقع از خونه‌به‌خونه بابل که سختی کشیدیم و بالا آمدیم، او کنار من بوده، اما حالا می‌گویند که پول نداریم. برای من پول نداریم و می‌خواهید نکونام زمین بخورد؟»

 

سرمربی استقلال در ادامه صحبت‌های خود درباره هواداران آبی‌پوش گفت: «من فقط دلم و تمام فکر و ذکرم این هواداران هستند و این‌ها را نیز به خاطر هواداران می‌گویم. تمام دغدغه‌ام هواداران هستند، چون آن‌ها پشت من هستند و مرا خواستند تا به اینجا بیایم. باید این‌ها به هواداران بگویم، چون به آن‌ها مدیون هستم و آنها روز و شب و از نقاط مختلف ایران و آن طرف دنیا به عشق استقلال اینجا می‌آیند».

نکونام صحبت‌هایش درباره هواداران استقلال را این‌گونه تکمیل کرد: «خودم هوادار این تیم بودم و به خاطر این تیم خیلی گریه کردم. مگر می‌توانم نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشم؟ مگر می‌توانم آن‌ها را نگاه نکنم؟ مگر می‌توانم آن‌ها را حساب نکنم؟ بعد می‌خواهند بروم و به هواداران بگویم که ما پنجم می‌شویم؟ هواداران! می‌گویند که ما پنجم شویم، آیا شما موافقید؟ اگر موافق هستید فردا بیایید و به من بگویید. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تیم‌هایی که قوی هستند، همیشه مدعی قهرمانی‌اند. از بین آنها فقط یک تیم قهرمان می‌شود، اما همه برای رسیدن به این قهرمانی می‌جنگند».

 

خنده‌دار است که می‌گویند فقط 3 بازیکن لازم داریم 

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در واکنش به برخی اظهارات درباره فهرست استقلال پاسخ داد: «شک نکنید امسال هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به من می‌گویند که «شما سه بازیکن نیاز دارید». این حرف خنده‌دار است. امسال بازی‌های مقدماتی المپیک و همچنین بازی‌های تیم ملی را داریم. ان‌شاءالله که 10 بازیکن ملی‌پوش داشته باشیم، ولی حداقل سه چهار نفر که به این تیم‌ها می‌روند. آن وقت باید با چه کسی تمرین کنیم؟ می‌گویند که ما به سه بازیکن نیاز داریم. کدام سه بازیکن؟ هفت بازیکن این تیم هم دیگر در جمع ما نیستند».

 

جواد نکونام با اشاره به مشکلات تیم استقلال و اعتبار خود نزد هواداران گفت: «علاوه بر آنکه باید بازیکنان فصل قبل را نگه می‌داشتیم، باید دو سه بازیکن هم اضافه می‌کردیم، چون این تیم مشکل داشته که قهرمان نشده است. در واقع جاهایی ضعف داشته و باید آن‌ها را ترمیم می‌کردیم. هر بازیکنی را که می‌گوییم، می‌گویند که گران است. این اعتبار استقلال است. اعتبار من در فوتبال در بین مردم است، ولی اینجا اعتبار استقلال است و ما در حال صحبت درباره اعتبار این تیم هستیم».

 

به قیمت رفتنم از استقلال، برای هواداران با آن‌ها دعوا می‌کنم!

نکونام درباره محدودیت زمانی استقلال برای فعالیت در بازار تابستانه توضیح داد: «الان خیلی راحت و باز و شفاف با خطیر صحبت کردم. او چهار پنج روز است که آمده و نمی‌تواند خیلی کارها را انجام بدهد، ولی سرعت عمل می‌خواهیم تا کارها را انجام شود. اگر هم قرار است تیمی بسته شود، باید این در حد قهرمانی باشد و برای قهرمانی بجنگد. بازیکنان می‌دانند اگر بگویند که برای پنجمی به میدان بروند و تیم بازنده شود، هوادار قبول نمی‌کند. آن وقت است که آن‌ها با سرمربی و بازیکنان کار دارند».

 

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره اینکه مخاطب او از «بچه» چه کسی بوده، گفت: «همه می‌شناسند و دیگر نیازی به گفتن نیست. این‌ها در استقلال کارهای زیادی می‌کنند. الان که جولان می‌دهند. آن‌ها حواس‌شان را جمع کنند؛ من حتی به قیمت اینکه از این تیم بروم و هوادار خوشحال باشد، با آن‌ها دعوا می‌کنم. آن‌ها دنبال این هستند که با من جلسه بگذارند و پیغام می‌دهند که بنشینیم و با هم صحبت کنیم. اصلاً شما چه کسی هستید که با من جلسه بگذارید؟»

 

این‌ها در حال ضربه زدن به استقلال هستند، نه جواد نکونام

جواد نکونام در ادامه صحبت‌های خود درباره حواشی استقلال گفت: «مهم نیست که من روی نیمکت حضور نداشته باشم. این هوادار خوشحال باشد، من اصلاً روی نیمکت نباشم. من فقط هوادار این تیم هستم. در این سال‌هایی که در استقلال نبودم، چه حاشیه‌ای برای استقلال ایجاد کرده‌ام؟ هیچ‌وقت هیچ مشکلی نداشتم و صد سال دیگر هم ندارم. این آقایان وقتی که می‌آیند، تیم بدبخت می‌شود».

نکونام با اشاره به دخالت افراد غیرمسئول در باشگاه استقلال و حواشی اخیر توضیح داد: «چهل سال است که این اتفاقات افتاده و باز هم می‌افتد. اول از همه این‌ها را از تیم دور کنید تا تصمیم‌گیری نکنند. جلسات را در ابتدای خیابان جهان کودک و این طرف و آن طرف نگذارند و برای استقلال مشکل درست نکنند تا ما ساکت شویم. باید حواس‌ هواداران باشد که این‌ها در حال ضربه زدن به استقلال هستند، نه جواد نکونام؛ چون استقلال از همه ما بزرگتر است. ما هیچ‌کدام نیستیم، ولی استقلال همیشه است».

 

کار مهدی قایدی در استقلال تمام شده است

سرمربی استقلال درباره کمک هواداران متمول به باشگاه و جذب بازیکن خارجی گفت: «ما هواداری ندیدیم که بیاید و هزار تومان کمک کند. هیچ بازیکنی نداریم. درخصوص لیست بازیکنان خارجی هم باید بگویم هر بازیکنی که می‌گوییم، اعلام می‌کنند که گران است. این را درباره حسین‌زاده هم می‌گویند. او سه سال دیگر قرارداد دارد و آن زمان اشتباه کردند که او را ارزان فروختند یا هر اتفاق دیگر. باشگاه مقابل مبلغ 800 هزار دلار را برای فروش او اعلام کرده و حالا باشگاه ما باید بنشیند و صحبت کند. حسین‌زاده با من صحبت کرده ، او عاشق استقلال است و دوست دارد به اینجا بیاید و حتی حاضر است قرارداد سه ساله هم ببندد».

 

جواد نکونام در واکنش به جذب چند بازیکن جوان توضیح داد: «حسین‌زاده بازیکن جوان و آینده‌داری است و باید بلد باشند که او را بگیرند و بتوانند بفروشند. خالدآبادی، امیرحسین اسلامی، یاسین سلمانی و هر بازیکنی را می‌گوییم، اعلام می‌کنند گران هستند». سرمربی استقلال در بخش پایانی صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره آینده کاری مهدی قایدی در جمع آبی‌پوشان پایتخت پاسخ کوتاه و مبهمی داد و گفت: «تمام شد».

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا