آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نگاهی به هشتمین گروه لیگ قهرمانان اروپا؛ رفیق‌های صمیمی، کارهای قدیمی

بارسلونا، پورتو، شاختار و آنتورپ همگی رقابتی جذاب در گروه هشتم لیگ قهرمانان اروپا خواهند داشت.

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و قصد داریم به سراغ بررسی تقابل‌های خاص هر گروه برویم. در هشتمین گروه لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا، پورتو، شاختار و آنتورپ قرار است در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند.

 

بارسلونا با ژاوی فصل قبل قهرمان لالیگای اسپانیا شد اما ۲ شکست مقابل بایرن و تک امتیازی که از اینتر گرفتند باعث شد خیلی راحت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان کنار بروند. آبی‌اناری‌ها از منچستریونایتد هم در لیگ اروپا شکست خوردند و حذف شدند. تقویت خط هافبک بارسا شاید باعث شود این تیم نسبت به فصل گذشته شرایط بهتری داشته باشد. ژاوی حالا بعد از قهرمانی در لالیگا با رقابت جدیدی روبه‌رو است. پورتو که قهرمانی در لیگ پرتغال را به بنفیکا واگذار کرد، مثل همیشه موی دماغ تیم‌های بزرگ خواهد شد. پورتویی‌ها اخیراً در سوپرجام پرتغال به بنفیکا باخته‌اند و فصل پیش باعث حذف اتلتیکومادرید در مرحله گروهی شدند. شاختار زمانی رئال‌مادرید را رفت و برگشت برد و با وجود خانه‌به‌دوشی، همچنان تیم خطرناک و سطح بالایی به شمار می‌رود. آنتورپ برای مرتبه دوم به این مسابقات می‌آید و حضور قبلی‌شان فصل ۱۹۵۸-۱۹۵۷ بود که با شکست ۸ بر یک مقابل رئال حذف شدند.

 

ژاوی هرناندز – مارک فن بومل

جدال ۲ سرمربی که در کنار یکدیگر هم رفاقت و هم رقابت را تجربه کرده‌اند. فن بومل در فصل 2005/06 از آیندهوون به بارسلونا منتقل شد و همراه ژاوی جوان خط هافبک بارسلونا را تشکیل دادند اما مصدومیت بدموقع ژاوی باعث شد او 144 روز خانه نشین شود و زمانی که به ترکیب بارسلونا برگشت، فن بومل به بایرن مونیخ فروخته شده بود. 12 بازی در کنار هم، 9 برد و 2 تساوی آماری درخشان برای این ۲ نفر بود اما ژاوی و فن بومل در مقابل یکدیگر هم قرار گرفته‌اند!

گروه نرم افزاری ماهور

 

اولین تقابل به مرحله گروهی یورو زیر 21 سال اروپا در سال 1999 برمی‌گردد و پس از آن فن بومل به عنوان بازیکن بایرن مونیخ و میلان بارها و بارها در میانه زمین با ژاوی نبرد کرد اما یک تقابل آنها برای همیشه در ذهن‌ها باقی ماند؛ فینال جام جهانی 2010. این ۲ نفر 9 بار به عنوان بازیکن مقابل یکدیگر قرار گرفتند که فن بومل فقط یک بار برنده این نبرد بوده است.

 

بارسلونا – شاختار

جدای از اینکه هواداران بارسلونا می‌توانند بابت برتری شاختار مقابل رئال مادرید کری بخوانند، خودشان هم می‌توانند با مرور خاطراتی که از این تیم دارند به گوشه‌ای تاریک از دلشان پناه ببرند؛ آن هم روزهایی که بارسلونا به معنای واقعی فراتر از یک باشگاه بود و رقابت می‌کرد. بارسلونا با این تیم 9 تقابل داشته و به غیر از فصل 2004/05 هر زمان با شاختار در مسابقات اروپایی دیدار داشته به فینال رسیده و قهرمان شده است!

 

آخرین تقابل ۲ تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای 2010/11 در حالی رخ داد که ژاوی و بوسکتس در قلب بارسا، والدز در دروازه، داوید ویا و آفلای پشت سر مسی و ویلیان، میختاریان و فرناندینیو برای شاختار بازی می‌کردند.

 

بارسلونا – پورتو

این ۲ تیم در تاریخ پرفروغشان، 5 بار یکدیگر رو به رو شده‌اند و در قرن جدید با یکدیگر 3 دیدار داشته‌اند. در 5 مسابقه بارسا پیروز میدان بوده و پورتو هم 3 بار موفق به پیروزی شده است. در معروف‌ترین مسابقه، سال 1994 در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، بارسلونا با ۲ گل استویچکوف و تک گل رونالد کومان، پورتو را از پیش رو برداشت.

بارسلونا در سوپر جام سال 2011 با این تیم تقابل داشت. آبی و اناری‌پوشان با یکه تازی لیونل مسی، پورتو را از پیش رو برداشت.

 

مهدی طارمی – ژاوی

کمتر کسی فکر می‌کرد بازیکنی که روزی در الغرافه مقابل ژاوی بازی کرده، حالا قرار باشد به عنوان ستاره اصلی پورتو مقابل تیمی تحت هدایت اسطوره اسپانیایی قرار بگیرد.

 

پورتو – ژائو کانسلو و ژائو فلیکس

۲ محصول آکادمی بنفیکا که در آخرین ساعات نقل و انتقالات به بارسلونا پیوستند اکنون مقابل رقیب سنتی نخستین تیمشان قرار می‌گیرند.البته ژائو فلیکس ماجرایش مقداری با کانسلو فرق می‌کند. او فوتبال خود را در آکادمی پورتو شروع کرد اما آنها او را به دلیل قد کوتاهش از لیست خارج کردند و ژائو هم به بنفیکا رفت!

 

په‌په – بارسلونا

قطعا دلمان برای ال کلاسیکوهای قدیم هر روز بیشتر تنگ می‌شود؛ زمانی که په‌په و راموس همه جا را نگاه می‌کردند تا مبادا پاس ژاوی و اینیستا به مسی برسد تا بخواهد دروازه کاسیاس را تهدید کند. په‌په در مقابل بارسلونا، 23 بار به میدان رفته، در 10 بازی فاتح میدان بوده و 9 بار بازنده اما عجیب ترین آمار تعداد کارت‌های زرد اوست؛ 14 کارت زرد!

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا