آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نگاهی به گروه اول لیگ قهرمانان اروپا؛ از جنس استانبول و آمستردام!

۴ تیم منچستریونایتد، بایرن مونیخ، گالاتاسرای و کپنهاگن در گروه اول لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند.

روز گذشته قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و قصد داریم به سراغ بررسی تقابل‌های خاص هر گروه برویم و شرایط آن را بررسی کنیم. در گروه اول قرار است تیم‌های منچستریونایتد، بایرن مونیخ، کپنهاگن و گالاتاسرای با یکدیگر رقابت کنند.

 

بایرن مونیخ-منچستریونایتد

دیداری که همیشه در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شده تا کیفیتش به مانند جذابیت رنگ سرخ پایدار بماند. ۲ تیم در فصل‌های ۱۹۹۸/۹۹ و ۲۰۰۱/۰۲ در مرحله گروهی با یکدیگر دیدار داشتند و دست بر قضا، هر ۴ دیدار مساوی شده بود. البته حساس ترین تقابل ۲ تیم در فینال ۱۹۹۸/۹۹ رقم خورد؛ جایی که اولگنار سولسشر با چهره‌ای متفاوت از لشگر وایکینگ‌‌ها خودش را به عنوان ناجی شیاطین معرفی کرد.

 

۲تیم تا کنون ۱۱ بار با یکدیگر بازی داشتند که بایرن مونیخ ۴ برد و منچستریونایتد ۲ برد کسب کردند و ۵ بار تقابل ۲ تیم بدون برنده بوده است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

توخل-تن‌هاخ

تن‌هاخ که مقطعی در بایرن مونیخ کنار پپ گواردیولا فعالیت می‌کرد، روزی در همین تیم به «پپ کوچولو» معروف شده بود و حالا باید به عنوان سرمربی تیم رقیب به آلیانز سفر کند. او ۲ بار با این تیم جدال داشته که هر ۲ بازی بدون برنده بوده است.

 

توخل اما ماجرایش کمی متفاوت است. هم در قامت سرمربی چلسی و هم به عنوان سرمربی پاری‌سن‌ژرمن با این تیم بارها و بارها نبرد داشته و سهمش ۲ برد، ۲ شکست و ۳ تساوی بوده است.

 

پسران بد در صف

اگر آژاکس به عنوان پسران نسبتا بد ملقب باشد، بنا بر این به زودی باید شاهد جدالی از جنس درام‌های آمستردامی باشیم. ۷ نفر از این افراد بازیکنانی هستند که توسط اریک تن‌هاخ به فوتبال اروپا معرفی شدند اما در این بین می‌توان نام کریستین اریکسن را به عنوان دیگر محصول آکادمی آژاکس به این لیست اضافه کرد. البته تقابل هر ۲ تیم با گالاتاسرای با توجه به حضور حکیم زیاش جذاب خواهد بود!

 

منچستریونایتد-هری کین

کاپیتان تیم ملی انگلیس که به سختی چمدان‌هایش را بست، اکنون باید دوباره آماده سفر به انگلیس باشد. هری کین همیشه در جدال با یاران منچستریونایتد در سایه بوده و در بین ۶ تیم مدعی لیگ برتر انگلیس، ۲ تیم شهر منچستر با دریافت ۵ گل کمتر از دیگر رقبا با تیزی تیغ هری کین روبه رو شده‌اند.

 

بایرن مونیخ – گالاتاسرای

می‌توان گفت مونیخی‌ها خوشحال باید باشند بعد از پنجاه و یک سال می‌توانند به استانبول سفر کنند. اگر چه این روزها اخبار خوبی از بکن بائر شنیده نمی‌شود اما در شرایط فعلی از ۱۱ بازیکنی که در آن سال برای بایرن مونیخ بازی کردند، ۶ نفر بالای ۷۵ سال سن دارند و بقیه از جمله گرد مولر مدت هاست از بهشت فوتبال را تماشا می‌کنند.

مائورو ایکاردی-هری کین

جدالی از جنس وسترن و هیچ!

 

راسموس هویلوند و کریستین اریکسن-کپنهاگن

مهاجم جوان یونایتدی‌‌ها که فصل قبل در آتالانتا چهره شد، فوتبال خودش را از همین تیم شروع کرده بود و حالا باید به دانمارک سفر کند و با توجه به مصدومیتش، انتظار می‌رود خودش را برای این تقابل بیشتر آماده کند.

 

منچستریونایتد-گالاتاسرای

۲ تیم تاکنون با یکدیگر ۶ تقابل داشتند و همواره تقابلشان از بازی‌های جذاب تاریخ اروپا بوده. حالا باید آماده تماشای یک جدال جذاب دیگر باشیم.

47 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا