آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سیتی سرانجام صدر را پس گرفت؛ رکوردشکنی هالند، ۶ هفته زودتر

منچسترسیتی با پیروزی 2-1 برابر فولام سرانجام بالاتر از آرسنال قرار گرفت.

پنالتی ارلینگ هالند که پیش از دقیقه پنجم به گل تبدیل شد، او را کنار اندی کول و آلن شیرر با 32 گل در یک فصل به‌عنوان یکی از برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر در طول یک فصل قرار داد و اگر کمیت تعداد بازی‌ها را مد نظر قرار دهیم، عنوان برترین گلزن تاریخ لیگ برتر در طول یک فصل را بدون شک باید به هالند داد.

او 6 هفته زودتر از پایان فصل موفق شد به رکورد ستارگان دهه 90 فوتبال انگلیس برسد و از این پس 540 دقیقه زمان خواهد داشت تا به‌تنهایی رکوردش را بهبود بخشد. رکوردشکنی هالند اما تنها نکته خوشایند سیتیزن‌ها در این دیدار نبود. شاگردان پپ خیلی زود بازی را به تساوی کشیده شده دیدند و با گلزنی خولیان آلوارس بار دیگر برتری را به نام خود زدند و با بیش از یک ساعت کنترل حساب شده بازی در خانه فولام، 3 امتیاز حساس را به چنگ آوردند تا سرانجام پس از ماه‌ها، آرسنال را در صدر جدول فوتبال انگلیس پشت سر گذاشته و به دفاع از عنوان قهرمانی نزدیک‌تر شوند.

حالا منچسترسیتی یک بازی هم کمتر انجام داده و در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و فینال جام حذفی حضور دارد. این تیم با شانس مسلمش از بابت کسب سه‌گانه در صدر جدول 76 امتیازی است و حالا هم تفاضل گل بهتری دارد و هم بازی‌های رو در رو را با اقتدار پیروز شده. سیتی با یک امتیاز بیشتر نسبت به توپچی‌ها صدرنشین لیگ برتر شده است.

هالند در این دیدار به مرز 50 گل در یک فصل از چارچوب تمامی رقابت‌ها برای سیتی رسید. او 21 گل بیشتر از هر بازیکن دیگری حاضر در لیگ برتر فوتبال انگلیس به ثمر رسانده و حتی تعداد گل‌هایش در این فصل به‌تنهایی از 7 تیم دیگر حاضر در لیگ برتر بیشتر است. این هشتمین پیروزی متوالی منچسترسیتی در فصل جاری لیگ برتر است. این تیم رکورد آرسنال با 7 پیروزی متوالی در فاصله ماه‌های فوریه تا آوریل را از نظر طولانی‌مدت‌ترین روند پیروزی متوالی شکست.

54 / 100

گروه نرم افزاری ماهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا