آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

هفته اول لیگ اروپا به روایت آمار؛ ادامه شکست‌ناپذیری لیورپول

لیورپول در هیچ یک از ۱۷ مسابقه اخیر خود در تمام رقابت‌ها شکست نخورده.

در نخستین هفته از دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ اروپا لیورپول در نیمه دوم از شوک گل زودهنگام فلکر خارج شد و با نتیجه ۳ بر یک لاسک را شکست داد. آژاکس و مارسی به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند و برایتون با نتیجه ۳ بر ۲ به آاک باخت. رم با نتیجه ۲ بر یک از سد شریف مولداوی گذشت و بایر لورکوزن با نتیجه ۴ بر صفر هکن سوئد را در هم کوبید. همچنین وستهام با درخشش وارد پروس با نتیجه ۳ بر یک باچکا توپولای صربستان را بدرقه کرد.

 

محمد صلاح، نوک قله

مهاجم مصری لیورپول به رکورد ۴۲ گل زده در رقابت‌های اروپایی رسید؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در هر تیم انگلیسی دیگر در تاریخ این رقابت‌ها و فقط برابر با تیری آنری با پیراهن آرسنال (۴۲).

 

شکست‌ناپذیری طولانی سرخ‌ها

با پیروزی مقابل لینتسر اتلتیک، لیورپول به رکورد ۱۷ مسابقه بدون شکست متوالی در تمام رقابت‌ها رسید (۵ تساوی و ۱۲ پیروزی). همچنین سرخ‌ها زیر نظر یورگن کلوپ هیچ‌وقت در مرحله گروهی لیگ اروپا بازنده نبوده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

۵۰ پیروزی برای مرد آلمانی

یورگن کلوپ با پیروزی در مقابل لاسک به رکورد پنجاهمین پیروزی اروپایی روی نیمکت لیورپول دست یافت؛ بیشتر از هر سرمربی دیگر در تاریخ سرخ‌ها.

 

رکورد خاص جیمز میلنر

کاپیتان سابق لیورپول به نخستین بازیکن انگلیسی تبدیل شد که با پیراهن ۵ باشگاه انگلیسی متفاوت در رقابت‌های مختلف اروپایی حاضر می‌شود. او با پیراهن نیوکاسل، استون ویلا، منچسترسیتی، لیورپول و برایتون ۱۱۷ مسابقه قاره‌ای را تجربه کرده است.

 

نوار گلزنی عجیب لوکاکو

روملو لوکاکو به رکورد خارق‌العاده گلزنی در ۱۲ مسابقه متوالی در لیگ اروپا رسید. او در ۱۲ مسابقه اخیرش در تورنمنت سطح دوم یوفا مجموعاً ۱۶ گل برای رم به ثمر رسانده. این طولانی‌ترین نوار گلزنی یک بازیکن در تاریخ این رقابت‌هاست.

 

شکست تلخ برایتون

شاگردان دی‌زربی با وجود ارائه نمایشی تهاجمی در خانه مغلوب آاک شدند. برایتون با این نتیجه به نخستین تیم انگلیسی در ۲۹ سال اخیر (بعد از بلکبرن در فصل ۹۵-۱۹۹۴) تبدیل شد که در نخستین مسابقه اروپایی تاریخش بازنده از میدان خارج می‌شود. آاک برای اولین بار در ۴۶ سال گذشته موفق به پیروزی مقابل یک حریف انگلیسی شد.

تاخت‌وتاز وستهام

چکش‌ها هرگز در مرحله گروهی رقابت‌های قاره‌ای بازنده نبوده‌اند. حاصل کار ۱۳ مسابقه وستهام در این مرحله از لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا ۱۲ پیروزی، تنها یک تساوی، ۲۷ گل زده، ۷ کلین شیت و ۸ گل خورده بوده.

 

عملکرد عالی وارد پروس

ستاره جدید وستهام در خط میانی در نخستین مسابقه اروپایی‌اش با پیراهن چکش‌ها موفق به ثبت ۲ پاس گل شد. او پیش‌تر در نخستین مسابقه لیگ هم چنین رکوردی به ثبت رسانده بود. وارد پروس در هر ۵ مسابقه اخیر تیمش حداقل روی یک گل اثر مستقیم گذاشته است.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا