آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

هفته یازدهم سری آ به روایت آمار؛ لوکاکو در جایگاه باتی گل!

یوونتوس با پراگماتیسم خالص الگری فاصله‌اش با صدر جدول را حفظ کرد.

هفته یازدهم سری آ فوتبال ایتالیا جمعه شب با شکست خارج از خانه لاتسیو مقابل بولونیا آغاز شد و درحالی که تک گل لویس فرگوسن بیانکوچلستی را پایین‌تر از مونزا در رتبه دهم جدول نگه داشت، شاگردان تیاگو موتنا فاصله‌شان با جمع 4 تیم بالانشین جدول را به 3 امتیاز کاهش دادند.

بولونیا، یوونتوس و اینتر تنها 3 تیم سری آ باقی مانده‌اند که هنوز تعداد گل‌های خورده‌شان در 11 بازی 2 رقمی نشده و روند رو به پسرفت لاتسیو با ساری ادامه دار است. این دهمین گل لویس فرگوسن با پیراهن بولونیا بود که در کنار دنیس لاو، بازیکن سابق تورینو در دهه 1960 دومین اسکاتلندی تاریخ سری آ لقب گرفت که از مرز 10 گل زده عبور می‌کند. همچنین بولونیا در 10 بازی اخیر سری آ شکست ناپذیر باقی مانده که این روند از مارس 1980 سابقه تکرار شدن نداشته است.

سالرنو از هم‌اکنون به فکر سقوط

ناپولی پس از آغاز ضعیف فصل اجازه نداده بحران اردوگاه این تیم را ببلعد و مدافع عنوان قهرمانی پس از تساوی خانگی مقابل میلان، موفق شد 3 امتیاز ارزشمند را از خانه سالرنیتانا با خود به همراه بیاورد. ناپولتانی به لطف شکست آتالانتا به رتبه چهارم جدول صعود کردند و جیاکومو راسپدوری که باز هم با گلزنی مانع امتیاز از دست دادن ناپولی شد، برای نخستین بار پس از انجام نخستین بازی‌اش در سری آ گلزنی در 3 بازی پیاپی را تجربه کرد.

همچنین سالرنیتانا که به لطف معجزه در سطح اول فوتبال ایتالیا ماندگار شده، تعداد بازی‌هایی که از کسب پیروزی عاجز است را به دوازدهم پیاپی رساند و رکورد بدترین عملکرد تاریخش در سری آ را از این حیث شکست. اهالی سالرنو در قعر جدول رده‌بندی جا خوش کرده‌اند و با در اختیار گرفتن بدترین خط دفاعی مسابقات، هفته آینده در خانه ساسولو به میدان خواهند رفت.

گروه نرم افزاری ماهور

پرواز هاکان بر فراز آسمان نراتزوری

اینتر به جادوی لائوتارو و هاکان موفق شد آتالانتا را از پیش رو بردارد و با کسب 3 امتیاز از برگامو به خانه بازگشت. چالهان اوغلو که پنالتی‌اش در این دیدار را به گل تبدیل کرد، نشان داد تا چه اندازه روی نقطه پنالتی قابل اطمینان است و از فصل 18-2017 تاکنون 10 از 10 ضربه نواخته شده‌اش را به گل تبدیل کرده است. در این میان تنها آمار لوکاکو از او بهتر بوده که با از دست رفتن پنالتی مقابل لچه، آمار بیگ روم روی عدد 14 از 14 پنالتی ثابت باقی ماند.

حالا هاکان این شانس را خواهد داشت با به گل تبدیل کردن 5 ضربه پنالتی دیگر، این رکورد را از آن خود کند. همچنین ستاره ترک نراتزوری با این گل تعداد گل‌هایش در سری آ را به 36 افزایش داد تا در کنار شوکرو گولسین، به‌عنوان بهترین گلزن ترکیه‌ای تاریخ سری آ شناخته شود.

خانه‌ای که دیگر امن نیست!

شکست نه‌چندان قابل انتظار و نه‌چندان دور از انتظار میلان مقابل اودینزه در سن‌سیرو، باعث شد روسونری فاصله‌شان تا صدر جدول برای اولین بار در فصل جاری به 6 امتیاز افزایش یابد و درحالی که شاگردان پیولی هفته آینده میهمان لچه خواهند بود، روند فاجعه‌بار و سینوسی‌شان در فصل جاری باعث شده برای نخستین مرتبه پس از 11 سال، میلان 2 بازی خانگی متوالی را با شکست بدون گل زده پشت سر بگذارد.

یوونتوسِ الگری دیگر تیمی بود که میلان را بدون باز شدن دروازه‌اش در سن‌سیرو شکست داد و آخرین بار این فاجعه سپتامبر 2012 تحت هدایت الگری برای میلان به وقوع پیوسته بود؛ جایی که شاگردان مکس 2 بازی متوالی مقتابل سمپدوریا و آتالانتا را در خانه بدون گل زده واگذار کرده بودند.

تفکرات رانیری، کالیاری را زنده نگه داشت

در سایر دیدارها، مونزا با 3 گل موفق شد هلاس ورونا را در خانه‌اش شکست دهد و جنوا مغلوب کالیاری شد. با این پیروزی، کالیاری از جمع 3 تیم قعرنشین جدول جدا شد و هلاس‌ورونا کابوس فصل گذشته را در آستانه تکرار شدن می‌بیند. هلاس فصل گذشته با چاشنی بخت و اقبال به جای اسپتزیا در سطح اول فوتبال باقی ماند و کالیاری و جنوا که همزمان با یکدیگر به سطح دوم سقوط کرده بودند، همزمان با بازگشتشان هنوز حاشیه امن بقا در سری آ را ایجاد نکرده‌اند.

لورنزو کولومبو با گلزنی در هفته‌ای که گذشت، در جمع 5 بازیکن جوان سری آ در 2 فصل گذشته قرار گرفت که تعداد گل‌هایشان را از مرز 7 عبور می‌دهند و درحالی که راسموس هویلوند هنوز با 9 گل صدرنشین این جدول به حساب می‌آید، کولومبو که متولد سال 2002 است تنها ایتالیایی در جمع 5 بازیکن مذکور است که بالاتر از خویچا کواراتسخلیا قرار می‌گیرد.

همچنین 6 از 7 گل اخیر کالیاری در سری آ توسط بازیکنان تعویضی به ثمر رسیده که تنها عملکرد ناپولی با 7 گل زده توسط بازیکنان نیمکت‌نشین در فصل جاری سری آ از شاگردان رانیری بهتر بوده است. هر 2 گل کالیاری مقابل جنوا را در هفته‌ای که گذشت، بازیکنان نیمکت نشین کالیاری به ثمر رساندند که از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شدند. آندره‌آ پتانیا هم که پاس گل دوم را برای هم‌تیمی‌اش ارسال کرد، تنها 5 دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل دوم و پیروزی بخش کالیاری وارد زمین شده بود.

گرگ‌ها نا امید نمی‌شوند

در یکی از دیدارهای جذاب هفته، روملو لوکاکو درحالی که پنالتی‌اش را سرانجام مقابل لچه از دست داد، به لطف سردار آزمون و تعویض‌های آقای خاص از جایگاه متهم امتیاز از دست دادن رم فرار کرد و باتوجه به شکست فیورنتینا، تا رتبه هفتم جدول مسابقات صعود کرد. بیگ روم در 9 بازی ابتدایی‌اش با پیراهن رم در سری آ 6 گل به ثمر رسانده که در میان بازیکنانی که در نخستین حضورشان با پیراهن رم در فصلی که به ازای هر پیروزی 3 امتیاز اهدا می‌شود (95-1994 به بعد)، تنها عملکرد گابریل باتیستوتا از لوکاکو بهتر بوده که در 9 بازی نخستین با پیراهن رم، 10 گل وارد دروازه حریفان کرد.

رم تحت هدایت آقای خاص، رم برای اولین بار در تاریخ سری آ پس از دقیقه 90، 2 گل به ثمر رساند و بازی را پیروز شد. این درحالی است که جیالوروسی فصل جاری بیشترین گل زده (9) پس از دقیقه 75 را در میان تیم‌های حاضر در سطح اول فوتبال ایتالیا وارد دروازه حریفان کرده‌اند.

مکس افکت!

همچنین یوونتوس که بر خلاف جریان بازی به لطف تک گل ابتدای بازی موفق به گذر از سد فیورنتینا شد، جایگاهش در رتبه دوم جدول را تثبیت کرد. از زمانی که مکس به یوونتوس بازگشته، بیانکونری بیشتر از 3 مرتبه پرشمارتر از هر تیم دیگری در سری آ بازی‌هایشان را با نتیجه یک بر صفر پیروز پشت سر گذاشته‌اند و شاگردان مکس مقابل فیورتنینا، برای هفدهمین مرتبه بازی را با پیروزی یک بر صفر روی اسکوربورد به پایان رساندند.

او با ایبرا نسبتی ندارد!

فروزینونه که در بازگشت به سری آ موفق شده عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذارد و پس از حذف تورینو از جام حذفی، برای نخستین بار به جمع 16 تیم برتر مسابقات برسد، در جدول رده‌بندی سری آ نیز بیشترین برد را در میان تیم‌های حاضر در نیمه پایینی جدول دارد و حاشیه امن 7 امتیازی تا منطقه سقوط پشت سر خود دارد.

این تیم به لطف درخشش آرین ایبراهیموویچ موفق شد 3 امتیاز حساس را مقابل امپولی در خانه نگه دارد و جوان آلمانی تیم که بیش از18 سال ندارد، فصل جاری در میان بازیکنان حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی جوان‌ترین بازیکنی است که در یک دیدار تیمش هم گل زده و هم پاس گل ارسال می‌کند.

براردی ستاره آسمان خاموش ساسولو

همچنین در آخرین دیدار هفته که ساسولو مغلوب تورینو شد، دومنیکو براردی با ارسال پاس گل نتوانست مانع از شکست تیمش شود و ساسولو حتی یک امتیاز هم با خود از تورین به ارمغان نیاورد. در سال 2023، براردی بیشترین پاس گل را در میان بازیکنان حاضر در سری آ ارسال کرده (9) که از طرفی تنها عملکرد لائوتارو مارتینس با تاثیر مستقیم روی 30 گل در سال 2023 سری آ بهتر از براردی بوده است. ستاره باتجربه ساسولو رتبه دوم از حیث تاثیرگذاری مستقیم روی گل‌های تیمش در مسابقات را درحالی در اختیار گرفته که 16 گل زده و 9 پاس گل ارسال کرده تا تنها 5 تاثیر مستقیم کمتر از کاپیتان اینتر روی گل‌های تیمش داشته باشد.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا