آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

واکاوی شکست شیاطین سرخ و برتری بایرن؛ کینِ جا نیفتاده، اونانای سقوط کرده

شکست تلخ یونایتد نکته‌های مثبتی هم برای این تیم داشت.

نبرد حساس منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانتس با برتری ۴ بر ۳ تیم میزبان به پایان رسید. درخشش اولریش مانع از بازشدن دروازه مونیخ در دقایق ابتدایی شد. بایرن روی اشتباه مهلک اونانا به گل رسید و به سرعت برتری را دوبرابر کرد. یونایتد ۳ بار با گلزنی هویلوند و کاسمیرو (2 بار) اختلاف را به حداقل رساند اما قادر به کسب یک امتیاز مهم در خانه حریف نشد و در نهایت گل‌های گنبری، تل و هری کین تیم توماس توخل را به برتری رساند.

 

اشتباه غم‌انگیز اونانا

منچستر یونایتد دقیقاً به دلیل اشتباهات عجیب داوید دخیا در بعضی از لحظات حساس، قید تمدید همکاری با او را زد و اونانا، دروازه‌بان کاربلد و موثر اینتر در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را به اولدترافورد آورد. دخیا گاه و بی‌گاه روی شوت‌های نه چندان خطرناک مغلوب می‌شد و عملکرد اونانا در نخستین بازی‌هایش با پیراهن یونایتد هم تفاوت چندانی با او ندارد. بازی با پای بهتر اونانا یک حسن است و می‌توان بخشی از عملکرد اونانا را به حساب وضعیت ذهنی بازیکنان یونایتد همزمان با عملکرد ضعیف هفته‌های ابتدایی دانست.

 

علت اصلی گل‌های خورده چیست؟

یونایتد برای سومین مسابقه متوالی حداقل ۳ بار دروازه خود را بازشده دید؛ اتفاقی که در ۴۵ سال گذشته هرگز رخ نداده‌ بود. علت اصلی مسلماً به وضعیت جسمانی و مصدومیت سریالی بازیکنان تیم برمی‌گردد. غیبت شدید بازیکنان به این معنی بود که تن هاخ در مسابقه دیشب تنها ۳ دروازه‌بان، ۲ بازیکن نوجوان و جانی اوانز ۳۶ساله را روی نیمکت در اختیار داشت؛ تیمی که بیشترین خرج خالص را طی یک دهه گذشته به ثبت رسانده اما همچنان از نظر عمق ترکیب شکننده است. یونایتد بعد از برتری هفته اول لیگ مقابل ولوز هیچ کلین شیت دیگری به ثبت نرسانده و در آن مسابقه هم حریفشان ۲۳ شوت روانه دروازه اونانا کرد (بیشتر از هر تیم دیگر در ۱۹ فصل اخیر) و یک پنالتی را با اشتباه داور از دست داد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کین هنوز جا نیفتاده

از نظر آماری هری کین بعد از شکست تلخ در سوپر جام آلمان عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته. برترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس دیشب از روی نقطه پنالتی گل سوم تیمش را به ثمر رساند اما بررسی عملکرد او نشان می‌دهد هنوز با جا افتادن کامل در ترکیب باواریایی‌ها فاصله دارد. او مانند دوران تاتنهام در مرکز تمام اقدامات قرار ندارد و هدف اصلی هر حمله به شمار نمی‌رود. کاپیتان سه‌شیر باید برای قرارگیری در بطن حملات بیشتر تلاش کند و در سیستم بازی توخل این کار آسانی نیست. کین روی گل سانه اثرگذار بود اما در مسابقات نخست فصل به عنوان مهاجم نوک بازی کرده تا نقش جانشین لواندوفسکی را ایفا کند؛ نه در نقش آزاد ۹-۱۰ که تخصص اوست.

گلزنی هویلوند

عملکرد منچستر یونایتد در اواخر نیمه اول به گونه‌ای بود که شکست ۲ بر صفر بسیار غم‌انگیزتر از آنچه بود، به نظر می‌رسید اما با گلزنی هویلوند یک آسایش کوتاه‌مدت و مقطعی بر دل هواداران یونایتد نقش بست. او در بین ۲ مدافع بایرن، پاس رشفورد را به کمک پای کیم مین جائه به گل بدل کرد. این گل می‌تواند فشار رسانه‌ای بعد از انتقال ۶۴ میلیون پوندی از آتالانتا را کاهش دهد. گل مهاجم دانمارکی بعد از ۱۰ لمس توپ به ثمر رسید. از ۳۱ پاس برونو فرناندس قبل از گل اول منچستر یونایتد، تنها ۲ مورد به مهاجم نوک این تیم رسیده بود.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا