آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

واکنش مورایس به رویارویی با الاتحاد؛ باید بتوانیم از پس چالش‌ها بربیاییم

سرمربی سپاهان وعده داد که در مسابقه فردا، دوئلی جذاب میان تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان شکل خواهد گرفت.

سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در شرایطی متفاوت کار خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آغاز کردند؛ طلایی‌پوشان در عراق برابر نیروی هوایی متوقف شدند اما عربستانی‌ها توانستند در خانه بردی 3 گله را برابر اولمالیق به‌دست آورند تا بتوانند قاطعانه کار خود را در فصل جدید رقابت‌های آسیایی آغاز کنند. در آستانه تقابل حساس دو تیم در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، امروز (یکشنبه) در اصفهان، نشست خبری پیش از بازی دو تیم با حضور ژوزه مورایس و نونو اسپریتو برگزار شد.

 

مورایس با اشاره به اولین میزبانی سپاهان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، از هواداران تیمش برای حمایت همه‌جانبه از طلایی‌پوشان در مسابقه فردا دعوت کرد و درباره آخرین وضعیت فنی تیمش هم توضیحاتی را ارائه نمود و اذعان داشت که تمامی شاگردان او مهیای دیدار با حریف عربستانی هستند. نونو اسپریتو سرمربی سابق تاتنهام و سکان‌دار این روزهای الاتحاد عربستان هم نسبت به اولین حضورش در ایران واکنش نشان داد و در صحبت‌های خود تعریف و تمجید ویژه‌ای را از سطح فنی بالای ژوزه مورایس انجام داد.

 

آرزو می‌کنم که فردا ورزشگاه پر شود

ژوزه مورایس با اشاره به حساسیت تقابل فردا مقابل حریف عربستانی گفت: «بازی خیلی خوب و جذابی برای همه خواهد بود. امیدوارم تمام عکاس‌ها و خبرنگارها بتوانند در بازی فردا حضور داشته باشند. چیزهای زیادتری وجود دارد که مهم‌تر از بازی فرداست. اینکه تیم‌های عربستانی به ایران آمدند و قرار است در کنار هم لذت ببریم بسیار حائز اهمیت است. واضح است که نماینده کشور ایران هستیم و برای کشور ایران بازی می‌کنیم. آرزو می‌کنم که فردا ورزشگاه پر شود و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند بیایند، امیدوارم در مقابل تلویزیون بازی خوبی را شاهد باشند».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی سپاهان ایران در ادامه صحبت‌هایش درباره رویارویی با الاتحاد عربستان گفت: «می‌خواهیم یک بازی با کیفیت و خوب را نشان دهیم و می‌خواهیم بازی منصفانه پیش برود. امیدوارم در عربستان هم همین‌طور میزبانی شود. به دنبال بازی زیبا هستیم. باور من این است که بازی خیلی خوبی خواهیم داشت. من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد».

 

درباره آمادگی ذهنی بازیکنانم هیچ‌کاری نکرده‌ام!

مورایس در پاسخ به سوالی درباره تفاوت قیمت ستارگان دو تیم توضیح داد: «تمرکز ما برای بازی فرداست و باید با تیم حریف رابطه دوستی داشته باشیم و رقابت کنیم. ما با ۱۱ بازیکن به زمین می‌رویم و رقابت می‌کنیم. امیدوارم همان‌طور که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عدالت پیش می‌رود، امیدوارم در لیگ هم به همین صورت کار شود. من نونو را خیلی سال است که می‌شناسم. او یک انسان خارق‌العاده و خوب است. من او را به خاطر پرتغالی بودنش ستایش نمی‌کنم. او یک رهبر فوق العاده است و باعث افتخارم است که او اینجاست. به او خوشامد می‌گویم».

 

ژوزه مورایس درباره آخرین وضعیت فنی تیمش گفت: «ما هم ستاره‌های خودمان را داریم. آن‌ها بسیار باکیفیت و باتجربه هستند و در تیم ملی کار می‌کنند. اگر امکانات را برای بازیکنان ایرانی فراهم می‌کردیم، قطعا آن‌ها هم در بهترین تیم‌های اروپا بازی می‌کردند». سرمربی سپاهان درباره آمادگی ذهنی شاگردانش پاسخ جالبی داد و گفت: «روراست بخواهم بگویم کار خاصی نکردم! (با خنده). ما باید در لحظه‌های متفاوت تمرکز داشته باشیم. ما باید بتوانیم از پس چالش‌ها بربیاییم. همه این کارها را باید با لذت انجام دهیم و این باعث می‌شود راه حل‌هایش را پیدا کنیم. غیر ممکن غیر ممکن است و این واقعا جمله درستی است. نباید به گذشته فکر کنیم و باید رو به جلو پیش برویم».

حق طبیعی خانم‌ها است که به ورزشگاه بیایند

پیام نیازمند کاپیتان باتجربه سپاهانی‌ها هم که همراه مورایس در نشست خبری پیش از بازی حضور پیدا کرده بود، درباره رویارویی با الاتحاد عربستان گفت: «هیجان زده و خوشحالم که فردا بازی می‌کنم. این‌گونه بازی‌های برای ما و جوانان خیلی خوب است. ما با حضور هواداران احساس خوبی داریم. آمادگی خوبی داریم اما باتوجه به وقفه دو هفته‌ای با بازی قبل می‌توانستیم شرایط بهتری هم داشته باشیم. فردا با حداکثر آمادگی بازی می‌کنیم و امیدوارم همه آقایان و خانم‌ها بیایند و حمایت کنند».

 

نیازمند درخواست حضور زنان در ورزشگاه را مطرح کرد و گفت: «حق طبیعی خانم‌ها است که به ورزشگاه بیایند. فردا بازی سختی است چون دو تیم از خط حمله قدرتمندی برخوردار هستند اما پیروزی دور از انتظار نیست. تیم‌های عربی با ستاره‌هایشان با تیم‌های اروپایی رقابت می‌کنند. امسال تیم ما خیلی مشکل داشت و نتوانستیم بازیکنانمان را ثبت کنیم. فردا اگر تمرکز داشته باشیم و تیم باشیم، می‌توانیم بر حریف غلبه کنیم. ما از نظر ذهنی آماده هستیم تا بتوانیم از پس این تیم بر بیاییم».

 

در اتمسفری بازی می‌کنیم که هواداران از سپاهان حمایت خواهند کرد اما …

نونو اسپریتو در واکنش به رویارویی با سپاهان و سفرش به ایران گفت: «اولین باری است که به ایران می‌آیم. باعث افتخار من است که اینجا هستم. این بازی دوم ما در مرحله گروهی است. ما از سپاهان انتظارات بسیار خوبی در بازی خواهیم داشت. آن‌ها بازیکنان و کادرفنی خوبی دارند و مربی‌شان را می‌شناسم و بسیار باکیفیت است. بازی اول پیروز شدیم که بسیار برای ما مهم است. خیلی خوب می‌دانیم بازی خارج از خانه چقدر می‌تواند مهم باشد. این چیزی است که برایش می‌جنگیم».

 

سرمربی الاتحاد عربستان با اشاره به حضور هواداران در ورزشگاه توضیح داد: «در شرایط و اتمسفری بازی می‌کنیم که هواداران از سپاهان حمایت خواهند کرد. سعی می‌کنیم در جلسه تمرینی امروز خودمان را با شرایط وقف دهیم و خودمان را برای فردا آماده کنیم. ما در شرایطی باید بازی کنیم که استراحت کمی داشتیم و این شرایط را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. ما تمام تلاش‌مان را کردیم که بتوانیم ریکاوری خوبی انجام دهیم. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم دیروز به ایران سفر کنیم تا بتوانیم سریع‌تر خودمان را با شرایط وقف دهیم. بعد از شروع بازی تمام این موضوعات فراموش خواهد شد».

 

بازی به بازی پیش خواهیم رفت

اسپریتو درباره غایبان تیمش در مسابقه فردا از جمله کریم بنزما و ژوتا گفت: «مدتی است که آن‌ها را در اختیار نداریم. بازیکنانی هم داشتیم که برای تیم ملی عربستان بازی کردند و تمام تلاش‌مان را کردیم که بتوانیم از بازیکنان جوان‌مان استفاده کنیم تا باتجربه شوند. بازی‌هایمان را انجام می‌دهیم و گاهی آن‌ها را در اختیار نداریم. ما به بازیکنان‌مان اعتماد داریم و راه حل مناسب را پیدا خواهیم کردیم».

 

نونو اسپریتو در واکنش به انگیزه‌های تیمش برای حفظ صدرنشینی گفت: «بازی اول خیلی برای ما مهم بود و می‌دانستیم پیروزی سخت است. امیدوار هستیم فردا هم بازی را پشت سر بگذاریم. اگر پیروز شویم شرایط بسیار خوبی پیدا خواهیم کرد. می‌دانیم که مسابقات ما طولانی خواهد بود و به همین دلیل بازی به بازی پیش خواهیم رفت. بعد از بازی فردا باید ریکاوری کنیم. ما لیگ فشرده‌ای هم داریم و باید بازی به بازی پیش برویم».

سپاهان هجومی بازی می‌کند و جنگنده است

سرمربی الاتحاد عربستان با تمجید ویژه از عبدالله معیوف دروازه‌بان تیمش گفت: «خیلی خوشحالیم او را داریم. او دروازه‌بانی بسیار عالی است و از نظر شخصیتی هم بسیار حرفه‌ای است. ما در بازی‌های آسیایی از او استفاده می‌کنیم و این تصمیمی بود که گرفتیم و او را درون دروازه قرار دادیم. او بسیار باتجربه است. ما دو بار این رقابت‌ها را پیروز شدیم و حضورش برای ما بسیار مهم است. او در پنج فینال حضور داشته و استفاده از او بسیار برای ما مهم است. افتخار می‌کنیم او را داریم».

 

اسپریتو درباره جو ورزشگاه نقش جهان اصفهان در مسابقه فردا توضیح داد: «ما با تیم بسیار خوبی بازی می‌کنیم. سپاهان هجومی بازی می‌کند و جنگنده است. من با کسانی که اینجا حضور داشتند بسیار صحبت کردم. می‌دانیم هواداران ایرانی بسیار مشتاق‌اند و بسیار قوی تیمشان را حمایت خواهند کرد. با این حال ما هم یک تیم بسیار حرفه‌ای و آماده‌ایم و در این شرایط بازی می‌کنیم. ما باید تمرکز کنیم و در داخل زمین فعالیت خوبی داشته باشیم و به فشار هواداران توجه نکنیم».

 

فردا به شما می‌گویم چطور بازی می‌کنیم!

نونو اسپریتو درباره ساختار خط دفاعی الاتحاد عربستان گفت: «زمانی که مشکلی باشد باید به دنبال حل آن باشیم. گاهی اوقات با چهار مدافع و گاهی با سه مدافع بازی می‌کنیم. فردا به شما می‌گویم چطور بازی می‌کنیم. ما باید با تمام تمرکزمان بازی کنیم. همان‌طور که فصل پیش نشان دادیم، تیمی هستیم که کیفیت داریم و فردا باید سازماندهی خودمان را نشان دهیم. باید از بازیکنانمان نهایت استفاده را ببریم و امیدوارم بازی خوب شود». سرمربی الاتحاد در بخش پایانی صحبت‌هایش از میزبانی سپاهانی‌ها قدردانی کرد و گفت: «میزبانی بسیار عالی بود و از زمانی که در فرودگاه حضور داشته باشیم. باید از این میزبانی بسیار تشکر کنم».

 

عبدالله معیوف دروازه‌بان الاتحاد عربستان هم که همراه نونو اسپریتو در نشست خبری بعد از بازی حضور پیدا کرده بود، درباره رویارویی با سپاهان گفت: «سه امتیاز این بازی برایمان مهم است و سعی می‌کنیم امتیازات لازم را از این بازی کسب کنیم. این یک چالش برای من است و من این چالش‌ها را دوست دارم تا بتوانم پیشرفت کنم. ما یک تیم هستیم و برای من خوشحالی و نتیجه تیم بسیار مهم است. تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا به عنوان یک تیم، کارمان را پیش ببریم».

64 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا