آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

واکنش یحیی به شایعه بازگشت برانکو؛ اگر بدانم امشب می‌آید، تیم را تحویلش می‌دهم!

سرمربی پرسپولیس به شایعات احتمال بازگشت برانکو ایوانکوویچ به جمع سرخ‌پوشان پایتخت واکنش نشان داد.

پرسپولیس بعد از ناکامی در کسب پیروزی در 6 مسابقه قبلی‌اش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و کنار رفتن از گردونه رقابت‌های آسیایی، باید کار خود را در ادامه مسابقات لیگ بیست‌وسوم دنبال کند و شاگردان یحیی گل‌محمدی در جریان رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر، فردا (شنبه) در ورزشگاه آزادی تهران میزبان هوادار هستند که برد در این مسابقه می‌تواند به بحران شکل گرفته در اردوی سرخ‌ها پایان بدهد و تداوم سریال عدم بردهای پرسپولیس هم مطمئنا زمینه‌ساز حواشی بیشتر پیرامون این تیم در آستانه دربی پایتخت خواهد شد.

 

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس که بعد از شکست سرخ‌پوشان مقابل الدحیل مورد هجمه هواداران خودی قرار گرفت و شعارهای تندی علیه او در ورزشگاه آزادی سر داده شد، صبح امروز (جمعه) در محل سازمان لیگ حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران درباره رویارویی تیمش با هوادار تهران پاسخ داد. او در صحبت‌هایش با اشاره به اینکه سرخ‌پوشان شکست برابر الدحیل را فراموش کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که تیمش بتواند در مصاف با هوادار به پیروزی برسد و بتواند نتایج به‌ثبت رسیده در دیدارهای اخیر را جبران کند.

 

همه ما اراده جبران نتایج قبلی را داریم

گل‌محمدی در آغاز صحبت‌هایش با اشاره به حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: «لیگ قهرمانان آسیا را گذراندیم و متأسفانه نتوانستیم از مرحله گروهی صعود کنیم. تمام تلاش خود را برای صعود کردیم ولی این اتفاق نیفتاد. لیگ دوباره شروع می‌شود و شش بازی متوالی در پیش داریم که می‌تواند به روند پیشرفت تیم کمک کند. اولین بازی ما فردا مقابل هوادار خواهد بود که نتایج نسبتاً خوبی با محمود فکری گرفته و تیم قابل احترامی برای ماست».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه شاگردانش باخت برابر الدحیل را فراموش کرده‌اند، توضیح داد: «باید تلاش کنیم در بازی‌های آینده پیروز شویم و به مسیر آینده خودمان ادامه دهیم. نکته بسیار مهم برای دیدار با هوادار، این است که بازی قبلی را فراموش کرده و خودمان را از لحاظ ذهنی و جسمی ریکاوری کنیم. بازیکنان پس از دیدار با الدحیل، از خودشان احساس مسئولیت نشان دادند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه همه ما اراده جبران نتایج قبلی را داریم، فکر می‌کنم بتوانیم بازی‌های خوبی در هفته‌های آینده ارائه کنیم. برخی مسائل مانند مصدومیت‌ها و بدشانسی هم وجود دارد. در فوتبال اعتقاد زیادی به شانس ندارم، اما مصدومیت‌ها در این مدت ما را خیلی آزار داد».

 

این روزها را پیش‌بینی کرده بودم و می‌دانستم روزهای سختی پیش‌رو داریم

یحیی گل‌محمدی در واکنش به وضعیت مصدومان تیمش گفت: «پورعلی‌گنجی و سلمانی کل فصل را از دست دادند و وحید امیری، امید عالیشاه و میلاد سرلک به تناوب مصدوم یا بیمار شدند. شرایط نسبتاً بهتر از گذشته است، اما فردا باید تلاش کنیم فوتبالی هجومی را به نمایش بگذاریم». گل‌محمدی درباره جلسه برگزار شده با مدیرعامل باشگاه گفت: «با توجه به عملکردی که در خیلی از بخش‌ها داشتیم، این روزها را پیش‌بینی کرده بودم و می‌دانستم روزهای سختی پیش‌رو داریم. برای ما خیلی مهم است که با تمرکز و انرژی بیشتری که برای بخش‌های فنی و غیرفنی می‌گذاریم، با قدرت به مسیر خودمان ادامه دهیم».

سرمربی سرخ‌پوشان درباره مقایسه وضعیت پرسپولیسس با منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس توضیح داد: «انتظار می‌رود موفقیت تیم‌هایی مانند پرسپولیس و منچسترسیتی که سال‌ها در رده‌های اول لیگ قرار دارند و جام‌های متعددی به دست می‌آورند، سال‌ها ادامه یابد که شاید درست نباشد؛ مگر اینکه برنامه‌ریزی، امکانات و سازماندهی خوبی داشته باشیم. بعد از قهرمانی باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کردیم و متأسفانه تیم سال گذشته را به‌سختی حفظ کردیم. حتی نتوانستیم سه بازیکن خودمان را حفظ کنیم. بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند، نیاز به زمان دارند. آن‌ها در تیم بزرگی بازی می‌کنند و ممکن است از لحاظ روانی افت کنند. هواداران هم انتظار دارند تیم همیشه بالا باشد».

 

خشم هواداران باعث عصبانیت ما نمی‌شود و ناراحتی هواداران، ما را ناراحت می‌کند

گل‌محمدی در واکنش به رفتار هواداران و پرتاب بطری در پایان دیدار با الدحیل، به آن‌ها حق داد و در صحبت‌های خود گفت: «وقتی هواداران عادت ندارند پرسپولیس در این رتبه از جدول باشد و چنین نتایجی بگیرد، عصبانی و ناراحت می‌شوند. به آن‌ها حق می‌دهم و هیچ‌وقت نمی‌گویم چرا این اتفاق افتاد. خشم هواداران باعث عصبانیت ما نمی‌شود و ناراحتی هواداران، ما را ناراحت می‌کند. باید از این مسئله به‌خوبی بهره ببریم و تلاش کنیم نتایج را با اراده و تمرکز بیشتر جبران کنیم».

 

یحیی گل‌محمدی درباره علل عدم موفقیت پرسپولیس در هفته‌های گذشته توضیح داد: «مصدومیت‌های بدموقع،‌ بزرگترین مشکل ما بود؛ به‌ویژه مصدومیت پورعلی‌گنجی در دفاع و یاسین سلمانی در حمله. مصدومیت های طولانی‌مدتی مانند وحید امیری را هم داشتیم؛ امید عالیشاه نیز در سه مقطع آسیب دید و هنوز مصدوم است. ترابی و سرلک نیز دچار مصدومیت شدند و همین بازیکنان، 30 تا 40 درصد پرسپولیس هستند. بازیکنانی که می‌خواهند به‌عنوان جانشین این نفرات بازی کنند، نیاز به زمان دارند. همچنین اتفاقات و حاشیه‌هایی از شروع فصل به وجود آمد و مشکلاتی در بخش‌های مالی، امکاناتی و پروازی ایجاد شد. نمی‌توانیم زیاد درباره این مسائل حرف بزنیم و اتفاقات را نبش قبر کنیم. بازی فردا برای ما از همه چیز مهم‌تر است و باید با تمام تمرکز پیروز شویم».

 

برای پرسپولیس هیچ‌کس بهتر از برانکو نیست!

سرمربی پرسپولیس نسبت به شایعه انتخاب برانکو ایوانکوویچ به عنوان جانشین او هم واکنش نشان داد و گفت: «قطعاً شیطنتی وجود داشته است. برای پرسپولیس هیچ‌کس بهتر از برانکو نیست و اگر بدانم او امشب می‌آید، تیم را تحویل می‌دهم تا از فردا مربیگری کند. هیچ مشکلی از این بابت ندارم. برخی‌ها نام برانکو را می‌آورند و فکر می‌کنند ناراحت می‌شوم. برانکو استاد من بوده و ما خیلی از موفقیت‌های تیم در سال‌های اخیر را مدیون او هستیم. او بهترین مربی‌ای است که می‌تواند برای پرسپولیس انتخاب شود».

 

گل‌محمدی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به آینده کاری برانکو در فوتبال ملی عمان توضیح داد: «او جام ملت‌های آسیا را با عمان پیش رو دارد و شیطنت‌هایی وجود دارد که شاید بیشتر آن فوتبالی نباشد. مردمی که می‌فهمند، دلیل این فضایی را که به راه انداخته‌اند، می‌دانند و اگر لازم باشد، درباره آن صحبت می‌کنم».

دوست دارم به بازیکنان جوان میدان بدهم اما …

یحیی گل‌محمدی در پاسخ به سوالی که تمرکز تیمش روی جدال با هوادار است یا آن‌ها به دوئل با استقلال می‌اندیشند، گفت: «مهم‌ترین بازی، بازی فرداست و برای دربی بعد از این بازی فرصت داریم آنالیز کنیم. برای من بازی با هوادار مهم است و امیدوارم جوی مثل بازی هوادار باشد. از هواداران می‌خواهیم تیم را تنها نگذارند و تیم متعلق به آن‌هاست. همه ما یک هدف و آرزو داریم، اینکه هواداران ما خوشحال شوند. بعضی مواقع نمی‌شود و ما شرمنده آن‌ها هستیم. آن‌ها در سرما می‌آیند و تیم را حمایت می‌کنند و امیدوارم جو بازی فردا هم مثل هوادار باشد».

 

سرمربی سرخ‌پوشان با اشاره به اینکه غایبان تیمش بعد از جلسه فنی مشخص می‌شوند، درباره عدم ارائه فرصت به بازیکنان آکادمی پرسپولیس گفت: «ما امید فهمی و میلاد سورگی و علیرضا بابایی را داریم و چند بازیکن جوان هم 2 روز قبل اضافه شدند. من دوست دارم به بازیکنان جوان بازی بدهم اما این موضوع یک پروسه دارد و یک برنامه‌ریزی خوبی می‌طلبد؛ اینکه تیم نتیجه بگیرد و آرام آرام این بازیکنان جوان را بیاوریم. این بازیکنان اگر به یک‌باره بالا بیایند، کمی سرخرده می‌شوند. در تیم‌های بزرگ، متفاوت فکر می‌کنند و باید بروند دنبال بازیکنانی که بازی کردند و تجربه دارند اما باتوجه به قوانین جدید باید سعی کنیم از پایه و آکادمی بازیکن بگیریم اما در بسیاری از باشگاه‌ها دیده نمی‌شود که از تیم آکادمی و ب بازیکن بگیرند». یحیی گل‌محمدی درباره لغو یا اعمال 10 درصدی هم گفت: «قرار بود هیئت‌مدیره در این مورد تصمیم بگیرند. این دستور کار هیئت‌مدیره بود اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد».

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا