آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

وعده تازه برای حفظ میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا؛ (VAR) اجاره‌ای در راه است

فدراسیون فوتبال نسبت به احتمال عدم میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا واکنش نشان داد.

لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 در حالی روز گذشته قرعه‌کشی‌اش انجام شد که بعد از اتمام مراسم قرعه‌کشی، موضوع چگونگی میزبانی تیم‌های ایرانی از رقبای‌شان سوژه رسانه‌ها شد. اتفاق مهم اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از اعلام رسمی محل برگزاری مسابقات تیم‌ها در مرحله گروهی، در برنامه تیم‌های ایرانی (پرسپولیس، سپاهان و نساجی) در بخش محل برگزاری مسابقه از عبارت «نامشخص» استفاده کرد تا با این توضیح مشخص شود که احتمال میزبانی تیم‌های ایرانی از رقبای‌شان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در خارج از ایران وجود دارد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا بر استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در مراحل گروهی تاکید دارد و هنوز این تکنولوژی در فوتبال ایران مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. در این‌باره صبح امروز (جمعه) کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش‌وجوانان توضیح داد: «طبق مکاتبات انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا سیستم کمک داور ویدویی با هشت دوربین را به طور موقت و امانی برای استفاده در سه بازی خانگی در ورزشگاه آزادی و نقش جهان اصفهان به تیم‌های ایرانی بدهد».

 

7 ورزشگاه کشور به‌زودی به (VAR) تجهیز می‌شوند

هاشمی با اشاره به تامین منابع مالی برای دائمی‌شدن حضور (VAR) در فوتبال ایران گفت: «در دولت 5-4 مرتبه مکاتبه کردیم که از محل تامین منابع بانک مرکزی مبلع 2.7 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال برای تجهیز 7 ورزشگاه کشور برای استفاده از کمک داور ویدویی اختصاص داده شود. در رابطه با بحث‌های فنی و تخصصی، فدراسیون فوتبال و مهدی تاج بهتر می‌توانند توضیح دهند».

گروه نرم افزاری ماهور

 

فدراسیون فوتبال ساعتی بعد از اظهارات کیومرث هاشمی، اطلاعیه‌ای را پیرو صحبت‌های او منتشر کرد که مهم‌ترین نکته اشاره شده در این اطلاعیه، تلاش برای حفظ میزبانی تیم‌های ایرانی بود و همچنین اشاره شد که قرار است با همکاری کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ایران، از تکنولوژی (VAR) به صورت اجاره‌ای استفاده شود؛ موضوعی که البته هنوز از سوی (AFC) رسماً اعلام و تایید نشده اما گفته می‌شود که رایزنی‌ها در حال نهایی شده است.

 

(AFC) کمک‌داور ویدئویی را به ایران می‌آورد!

اطلاعیه فدراسیون در حالی صادر شده که در آن درباره پیگیری‌های انجام شده در زمینه (VAR) آمده است: «پس از برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور و اعلام دبیرکل (AFC) مبنی بر برگزاری مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا با سیستم کمک‌داور ویدئویی (VAR) و با عنایت به پیگیری‌های قبلی فدراسیون فوتبال، هماهنگی‌های اولیه با بخش مربوطه در کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت پذیرفت».

 

کمک‌داور ویدئویی قرار است به‌زودی وارد ایران شود؛ به‌طوری‌که در اطلاعیه فدراسیون فوتبال توضیح داده شده: «طی این مذاکرات (AFC) اعلام کرد تجهیزات مربوط به کمک‌داور ویدئویی (VAR) توسط کنفدراسیون برای مسابقات باشگاهی فصل جاری در استادیوم‌های ایران نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. در همین راستا فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدامات لازم برای هماهنگی‌های لجستیکی مورد نیاز از قبیل بازدید کارشناسان کنفدراسیون از زیرساخت‌ها و همچنین هماهنگی‌های گمرکی لازم جهت ترخیص تجهیزات مربوطه با همکاری وزارت ورزش‌وجوانان را آغاز کرده است».

ورزشگاه آزادی با 50 درصد ظرفیت میزبان لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود

فدراسیون فوتبال به دنبال آن است تا در تعامل با دولت روند تجهیز ورزشگاه به (VAR) را آغاز کند و درباره موضوع در اطلاعیه فدراسیون آمده: «در حال حاضر موضوع کمک‌داور ویدئویی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون به‌طور مستمر در حال پیگیری است و در همین راستا توافقات لازم بین فدراسیون، بانک مرکزی، وزارت ورزش‌وجوانان و دولت محترم در جهت تجهیز 6 تا 7 ورزشگاه به سیستم کمک داور ویدئویی صورت پذیرفته است».

 

ورزشگاه آزادی هم برای میزبانی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حال آماده‌شدن است و درباره آخرین وضعیت این ورزشگاه در اطلاعیه صادر شده از سوی فدراسیون فوتبال توضیح داده شده: «همچنین لازم به ذکر است استادیوم آزادی در زمان انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با ظرفیت بیش از 50 درصد آمادگی میزبانی از فوتبال‌دوستان عزیز را خواهد داشت. در پایان تاکید می‌شود این فدراسیون مراحل پیشرفت موضوعات فوق را بطور شفاف به هواداران عزیز، اصحاب محترم رسانه و باشگاه‌های کشورمان اطلاع‌رسانی خواهد کرد».

65 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا