آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

فرمول عجیب آبی‌ها برای موفقیت؛ وینگرهایی که تمام‌کننده‌اند

عملکرد درخشان وینگرهای استقلال در 2 فصل گذشته باعث موفقیت این تیم شده است.

استقلال در دهه 80 و 90 با بهره‌گیری از ستارگانی مثل رضا عنایتی، آرش برهانی و فرهاد مجیدی در فاز خط حمله خود، جمعی از بهترین مهاجمان هدف لیگ برتر را در ترکیب خود داشت اما بعد از پایان دوره حضور بازیکنانی مثل عنایتی، برهانی و مجیدی به نظر می‌رسد که سبک بازی استقلالی‌ها تغییر کرده و با وجود خرید مهاجمان پرشمار داخلی و خارجی، شیوه نتیجه‌گیری آن‌ها دیگر بر پایه درخشش مهاجمان هدف نیست و وینگرهای تیم‌شان نقش پررنگ‌تری در موفقیت تیم‌شان دارند.

 

شیخ دیاباته مهاجم مالیایی این روزهای پرسپولیس، در لیگ نوزدهم توانست در قامت بهترین گلزن فصل کارش را به پایان ببرد و آقای گل لیگ شد اما بعد از درخشش دیاباته، دیگر مهاجمان هدف استقلال نتوانسته‌اند در 3 فصل گذشته عملکرد بهتری نسبت به وینگرهای تیم‌شان داشته باشند و به نظر می‌رسد فصل گذشته می‌توان قهرمانی به‌دست آمده برای شاگردان فرهاد مجیدی را بر پایه درخشش 2 وینگر خوش‌تکنیک این تیم دانست. در فصل جاری هم نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که آبی‌ها به لطف درخشش وینگرهای خود در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌ودوم قرار دارند.

 

«یامگا»-«حسین‌زاده»، ترکیب برنده استقلال

فرهاد مجیدی که خود مهاجم تمام‌کننده فوق‌العاده‌ای بود، فصل گذشته در قامت سرمربی ستارگانی مثل امیرارسلان مطهری، رودی ژستد، آرمان رمضانی و امین قاسمی‌نژاد را به عنوان مهاجمان تخصصی در فهرست تیمش داشت و بازیکنانی مثل کوین یامگا و امیرحسین حسین‌زاده هم در نقش وینگر در فهرست آبی‌ها بودند که این 2 وینگر که بعضاً از سوی مجیدی در خط حمله هم به کار گرفته می‌شدند، توانستند نقش پررنگ‌تر از مهاجمان تیم‌شان در مسیر قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم ایفا کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کوین یامگا که در فصل جاری بیشتر در نقش مدافع راست برای آبی‌ها بازی می‌کند و در لیگ بیست‌ویکم عمدتا در قامت یک وینگر در ترکیب آبی‌ها حضور داشت، با 10 گل زده بیشترین سهم را در موفقیت تیمش در فصل گذشته داشت. در کنار یامگا، امیرحسین حسین‌زاده که این روزها در ژوپیترلیگ بلژیک حضور دارد، 8 بار موفق به گلزنی برای آبی‌ها شد تا از 39 گل زده شاگردان مجیدی، 18 گل با درخشش یامگا و حسین‌زاده به‌ثمر رسیده باشد.

 

امیرارسلان مطهری و رودی ژستد هر کدام در فصل گذشته 3 گل برای استقلال زدند و آرمان رمضانی با 2 گل و امین قاسمی‌نژاد هم با یک گل عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از وینگرهای استقلال در لیگ بیست‌ویکم داشتند تا برمبنای این آمار و ارقام، نقش 2 ستاره کنار آبی‌ها بیش از مهامان هدف این تیم در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر باشد!

 

مثلث رویایی علیه مهاجمان گل‌نزن

ریکاردو سا پینتو هم به نظر می‌رسد به مانند فرهاد مجیدی بیشتر حملات تیمش را از روی کناره‌ها برنامه‌ریزی کرده و نگاهی به آمار و ارقام ستارگان استقلال در فصل جاری نشان می‌دهد که بیش از مهاجمان، وینگرهای این تیم خوش درخشیده‌اند. به مانند فصل گذشته، امیرارسلان مطهری و آرمان رمضانی در فهرست استقلال حضور دارند و پیمان بابایی به خط حمله استقلال اضافه شده اما این 3 مهاجم جمعاً در فصل جاری لیگ برتر توانسته‌اند 5 گل برای تیم‌شان بزنند که کمتر از 12 درصد گل‌های زده فصل جاری آبی‌پوشان است.

مهدی قایدی با 9 گل زده بهترین گلزن استقلال در لیگ بیست‌ودوم است و در کنار قایدی، نام کوین یامگا و محمد محبی به چشم می‌خورد که هر کدام 7 گل زده دارند؛ جالب آنکه برخلاف فصل گذشته، ستاره فرانسوی استقلال در فصل جاری بیشتر در پست دفاع راست به میدان رفته اما توانسته به مانند لیگ بیست‌ویکم روند گلزنی خود را حفظ کند که باید در این میان به تبحر ویژه یامگا در گلزنی از روی نقطه پنالتی اشاره داشت. ثبت 25 گل از 42 گل زده آبی‌ها تا پایان هفته بیست‌وششم لیگ برتر نشان از آن دارد که استقلال در فصل جاری هم به مانند فصل گذشته در حالی در مسیر موفقیت قدم بر می‌دارد که وینگرهایش مشغول درخشش هستند.

 

سا پینتو امید دارد که به مانند فصل گذشته که زوج یامگا-حسین‌زاده باعث قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم شدند، این‌بار مثلث قایدی، محبی و یامگا به کمک استقلال بیاید و آبی‌ها در 4 هفته پایانی بتوانند عملکردی درخشان داشته و در پایان فصل، با استفاده از لغزش احتمالی سپاهان در قامت قهرمان بازهم کارشان را به پایان ببرند تا 2 قهرمانی پیاپی به لطف درخشش وینگرها برای استقلال به‌دست آمده باشد. با توجه به در پیش بودن مسابقه دربی، باید دید آیا وینگرهای استقلال می‌توانند در مقابل پرسپولیس روز خوبی را تجربه کنند یا خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت موفق به مهار آن‌ها خواهد شد.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا