آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

حال و هوای نقل و انتقالاتی چلسی؛ از خرید ویگا تا فروش هاورتز

هاورتز، کانته و مانت احتمالاً از چلسی می‌روند.

چلسی در انتظار پیشنهادی گران‌قیمت برای کای هاورتز قرار گرفته و لندنی‌ها برای امضای قرارداد با گابریل ویگا، هافبک گلزن سلتاویگو وارد کورس رقابت با چند باشگاه دیگر شده‌اند.

 

کای هاورتز، هافبک آلمانی چلسی علاقه‌اش به خروج از باشگاه را به مسئولان تیم اطلاع داده و در صورت رسیدن پیشنهادی مناسب در حدود ۷۰ میلیون پوند، سفر هاورتز به پایتخت اسپانیا یا مقصدهای دیگر کاملاً محتمل خواهد بود. مائوریسیو پوچتینو مأموریت دشواری برای بازسازی ترکیب شلخته ستاره‌های دانه درشت و گران چلسی پیش رو خواهد داشت و در کنار فروش چندین بازیکن، به تغییرات عمده در خط هافبک می‌اندیشد.

 

سرمربی آرژانتینی در نخستین تصمیم مهمش برای ترکیب فصل آینده چلسی اعلام کرد علاقه‌ای برای باقی ماندن ژائو فلیکس ندارد و این هفته رقابت بر سر مانوئل اوگارته، بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون را به پاری سن ژرمن باخت. حالا تمام تمرکز چلسی روی ویگاست؛ بازیکن خلاق و بااستعدادی که تعداد گل‌های فصلش در ترکیب سلتا را ۲ رقمی کرد و با ۲ گل مقابل بارسا در آخرین مسابقه فصل، بقای تیمش در لالیگا را قطعی کرد. چلسی که در بازار نقل و انتقالاتی پیش رو خرید یک دروازه‌بان و مهاجم نوک را هم مد نظر دارد، باید بر سر استعداد اسپانیایی سلتا با بارسلونا و لیورپول به رقابت بپردازد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ویگا خود را به عنوان یکی از برترین هافبک‌های اروپا مطرح کرده و قرارداد او با سلتا ویگو یک بند آزادساری به ارزش ۴۰ میلیون یورو دارد. چلسی که در عین حال امضای قرارداد با مویزس کایسدو، بازیکن برایتون را هم مد نظر دارد، احتمالاً با تمام قوا برای کشاندن ویگا به لندن رقابت خواهد کرد. تمرکز لیورپول البته فعلاً بیشتر روی تکمیل قرارداد الکسیس مک الیستر است. پوچتینو یک تابستان پر از تغییر پیش رو خواهد داشت. چلسی در ۱۲ ماه گذشته، زیر نظر تاد بودلی، مالک متمول آمریکایی ۶۰۰ میلیون یورو برای خرید بازیکن خرج کرده و برای اینکه از نظر محدودیت‌های قانون جوانمردانه مالی به مشکل نخورد، باید چندین بازیکن مطرح را در پنجره تابستانی نقل و انتقالات برای فروش عرضه کند؛ ضمن اینکه با وجود حضور ستاره‌های متعدد، خط میانی چلسی همچنان نیاز به تقویت دارد. متیو کواچیچ به احتمال زیاد به جمع شاگردان گواردیولا در منچستر سیتی خواهد پیوست. یونایتد برای خرید میسن مانت وارد مذاکره جدی و علنی شده و میلان به روبن لوفتوس چیک علاقه‌مند است. از سوی دیگر انگولو کانته، هافبک ملی‌پوش فرانسه که ۲ قهرمانی لیگ به همراه لستر و چلسی به دست آورد با اتمام قراردادش با پیشنهاد سنگین مسئولان فوتبال سعودی برای امضای قرارداد با النصر یا الاتحاد روبرو شده.

 

چلسی سال آینده در رقابت‌های اروپایی حضور نخواهد داشت؛ موضوعی که شاید به بازسازی سریع‌تر این تیم خسته زیر نظر مائوریسیو پوچتینو کمک کند اما کاهش درآمدهای فوتبالی حاصل از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا باعث می‌شود چلسی برای خلاص شدن از دستمزد سنگین چندین بازیکن و کسب درآمد از فروش آن‌ها دست به کار شود. نخستین سال از دوران مالکیت تاد بولی و شرکت سرمایه‌گذاری کلیرلیک به بدترین شکل ممکن پیش رفت و چلسی، زیر نظر توماس توخل، گراهام پاتر و فرانک لمپارد فرصتی برای حضور در نیمه نخست جدول به دست نیاورد.

کای هاورتز، زننده گل قهرمانی چلسی در فینال رقابت‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا، مورد علاقه رئال مادرید است. ملی‌پوش ژرمن به دنبال رقابت جدید است و امکان دارد برای جذب بازیکن سابق بایرلورکوزن، رقابتی بین بایرن مونیخ و رئال مادرید شکل بگیرد. هاورتز البته همچنان ۲ سال دیگر با چلسی قرارداد دارد. او مسلماً قصدی برای تمدید نخواهد داشت اما اولویت چلسی فروش بازیکنانی است که تنها ۱۲ ماه از مدت قراردادشان باقی مانده. رسانه‌های انگلیسی می‌گویند چلسی برای فروش کای هاورتز، چیزی در حدود ۷۵ میلیون پوند طلب خواهد کرد. رئال مادرید به دنبال از دست دادن کریم بنزما، برنده توپ طلای سال ۲۰۲۲ فوتبال جهان به دنبال تقویت خط حمله خواهد بود و امیدوار به اینکه سرنوشت هاورتز مانند آخرین خریدشان از چلسی در خط حمله نشود. رئال مادرید همچنین در آستانه امضای قرارداد با جتد بلینگام، هافبک انگلیسی پرهواخواه دورتموند قرار دارد و آنها جز کای هاورتز، مذاکره برای امضای قرارداد با کاپیتان تاتنهام و تیم ملی انگلیس، هری کین را هم پی خواهند گرفت.

 

کای هاورتز توان بازی در پست پشت مهاجم و ۹ کاذب را دارد و تابستان ۲۰۲۰ از لورکوزن به لندن آمد. پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کووید-۱۹ مانع از آن شد که رئال مادرید ۳ سال پیش برای جذب او اقدام کند. وقتی هاورتز به انگلیس آمد به عنوان یکی از برترین هافبک‌های جهان شناخته می‌شد و تبلیغات فراوانی حول او وجود داشت. دوران حضورش در چلسی همزمان با افول تیم در سال گذشته چندان درخشان پیش نرفت اما هواداران او را با به ثمر رساندن گل‌های منجر به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی در فینال پورتو و قهرمانی رقابت‌های فصل ۲۰۲۲ جام باشگاه‌های جهان مقابل پالمیراس برزیل به خاطر خواهند آورد. هاورتز در ۹۱ مسابقه لیگ برتری برای چلسی تنها ۱۹ گل به ثمر رسانده و در برآورده کردن انتظارات کاملا ناکام بوده. هنوز پست اصلی او مشخص نشده. همه هاورتز را به خاطر شادابی در خط تهاجم، تکنیک و هوشیاری تاکتیکی و درک اتفاقات پیرامون تحسین می‌کنند اما او به وضوح پایین‌تر از سطح انتظار عمل کرده و این موضوع در ترکیب چلسی اصلا اتفاق تازه‌ای نیست.

 

چلسی که از فصل آینده کریستوفر انکونکو، مهاجم سابق لایپزیش را هم با قراردادی ۵۸ میلیون پوندی به خط تهاجم خود اضافه خواهد کرد، اصرار دارد زیر بار و فشار قانون بازی جوانمردانه مالی قرار ندارد. حتی اگر چنین باشد، فروش کواچیچ، مانت و کای هاورتز، داشته‌ها و سرمایه‌های تیم را در بازار نقل و انتقالات افزایش می‌دهد. همچنین باید دید واکنش چلسی به پیشنهاد صد میلیون یورویی سعودی‌ها به کانته چگونه خواهد بود. هافبک ۳۲ ساله فرانسوی در آستانه تمدید قرارداد با چلسی قرار داشت اما با وجود مشتری‌های پرخرج، نگه داشتن قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در استمفورد بریج کار دشواری خواهد بود؛ هرچند بعید است چلسی اصراری برای این کار داشته باشد. کانته یکسره با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد و سراسر فصل گذشته تنها ۹ بار با پیراهن چلسی به زمین رفت.

50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا