آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز

پایان دوره سجادی در ساختمان سئول؛ هاشمی سرپرست وزارت ورزش‌وجوانان شد

حمید سجادی که یکی از پیشکسوتان رشته دوومیدانی محسوب می‌شود و در کارنامه او قهرمانی آسیا به چشم می‌خورد، بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم به عنوان یک چهره ورزشی در نقش وزیر پیشنهادی ورزش‌وجوانان نامش از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که پیشتر و در دوره دولت دهم، او به عنوان وزیر ورزش‌وجوانان به مجلس معرفی شده بود اما ناکام در کسب رأی اعتماد بود.

 

سجادی در سوم شهریورماه 1400 توانست روزگار متفاوتی را پشت سر بگذارد و با کسب 165 رای موافق و 108 رای مخالف و 13 رای ممتنع به عنوان وزیر ورزش‌وجوانان انتخاب شد تا در نقش جانشین مسعود سلطانی‌فر کار خود را در ساختمان سئول آغاز کند. مدیر 54 ساله ورزش ایران که چهارمین وزیر ورزش‌وجوانان تاریخ محسوب می‌شد، روزهای پرچالشی را پشت سر گذاشت و در زمینه مدیریت مسائل ورزشی به‌ویژه مدیریت تیم‌های استقلال و پرسپولیس که ویترین این وزارت‌خانه محسوب می‌شوند، نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد.

 

پایان کار سجادی با 3 کارت زرد!

وزیر ورزش‌وجوانان که به دنبال واگذاری سهام سرخابی‌ها بود، نتوانست این پروژه را موفق پیش ببرد و همین مسئله خود به چالشی بزرگ برای استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است. در کنار عدم موفقیت در مسیر واگذاری سرخابی‌ها، در سایر مسائل مدیریتی در عرصه ورزش هم سجادی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و همین مسئله باعث شد تا او فاصله کمتر از دو سال، 3 کارت زرد از مجلس شورای اسلامی دریافت کند و در چند نوبت بحث استیضاح او مطرح شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

حمید سجادی که در سانحه هواپیمایی سقوط بالگرد در استان کرمان دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شد، بعد از این آسیب‌دیدگی شخصاً تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود در وزارت ورزش‌وجوانان گرفت؛ آن‌هم در شرایطی‌که موازی با درخواست سجادی، در مجلس شورای اسلامی نمایندگان به دنبال استیضاح او بودند و بعد از چند نوبت مخالفت رئیس‌جمهور با استعفای سجادی، سرانجام او امروز رسماً از سمتش در وزارت ورزش‌وجوانان کنار رفت تا در فاصله 12 سال از تشکیل وزارت ورزش‌وجوانان، شرایط برای حضور پنجمین سرپرست در این وزارت آماده شود!

 

جای خالی کارنامه هاشمی پر شد

رئیس‌جمهور بعد از موافقت با استعفای حمید سجادی به سراغ انتخاب جانشین او رفت و در حکمی، کیومرث هاشمی را به عنوان سرپرست وزارت ورزش‌وجوانان معرفی کرد. هاشمی در کارنامه خود سابقه ریاست بر کمیته ملی المپیک و البته سرپرستی ریاست فدراسیون فوتبال را هم دارد و او در سال 1399 به دنبال رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بود که در دوئل با شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رقابت بر سر ریاست فدراسیون را به عزیزی‌خادم واگذار کرد.

 

هاشمی در شرایطی مسئولیت سرپرستی وزارت ورزش‌وجوانان را برعهده گرفته که تورنمنت‌های مهمی از جمله بازی‌های آسیایی در پیش است و مشکلات متعددی گریبان‌گیر استقلال و پرسپولیس بوده که به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار این مدیر کهنه‌کار ورزشی باشد. سرپرست 58 ساله وزارت ورزش‌وجوانان در حالی این مسئولیت را پذیرفته که گفته می‌شود چهره‌هایی مانند وحید یامین‌پور، سینا کلهر، محمد عباسی، علی بهادری‌جهرمی و محمد آخوندی دیگر گزینه‌های رسیدن به مقام سرپرست وزارت ورزش‌وجوانان هستند و احتمال دارد که جانشین رسمی سجادی در کسوت وزیر، از میان این چهره‌ها طی ماه‌های آینده انتخاب شود.

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا