آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پایان طلسم ظهرگاهی با پیروزی شیرین در مولینیو؛ اهتزاز پرچم سرخ در خانه گرگ‌ها

لیورپول در مسابقه‌ای که خوب بازی نکرد با ۳ گل از سد ولورهمپتون گذشت!

در نخستین مسابقه از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، لیورپول و ولورهمپتون در ورزشگاه مولینیو به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر یک سرخ‌ها خاتمه یافت. ولورهمپتون در ابتدا با گلزنی هی چان پیش افتاد و تا پایان نیمه اول فرصت افزایش اختلاف را هم داشت، اما فرصت‌سوزی شاگردان گری اونیل باعث شد لیورپول در نیمه دوم با ۲ پاس گل از محمد صلاح به یک برتری شیرین دست پیدا کند. لیورپول در هیچ کدام از ۶ مسابقه پیشین خود در ظهر شنبه به برتری نرسیده بود اما کلوپ ضمن شکستن این طلسم تیمش را موقتاً به صدر جدول لیگ برتر انگلیس رساند.

 

ناهماهنگی سوغات تعطیلات

یورگن کلوپ قبل از مسابقه بازی در نزدیکی ظهر را به شوخی تشبیه کرده‌‌ بود. لیورپول دوبرابر هر تیم دیگری در بازی‌های زودهنگام روز شنبه بعد از تعطیلات مربوط به بازی‌های ملی حاضر شده و امروز هم در سراسر مسابقه به خصوص نیمه اول، خستگی بازیکنان و ناهماهنگی‌های عجیب محرز و واضح بود. بازی برخلاف انتظار با عملکرد کم‌خطر خط تهاجم سرخ‌ها و ضدحملات برق‌آسای میزبان آغاز شد. تنها ۷ دقیقه از آغاز کار گذشته بود که نفوذ دیدنی پدرو نتو از کانال چپ زمینه‌ساز گل اول ولوز شد.

بال چپ ۲۳ ساله پرتغالی بعد از جا گذاشتن ۳ بازیکن لیورپول به نزدیکی دروازه رسید و با یک پاس عرضی دقیق هی چان هوانگ را صاحب توپ کرد تا با شلیک از فاصله نزدیک آلیسون را شکست دهد. سنگربان برزیلی نقش بر زمین شد اما نتوانست مانع عبور توپ از خط دروازه شود و نتو به رکورد ۴ پاس گل در ۳ مسابقه اخیر لیگ برتری رسید.

گروه نرم افزاری ماهور

 

اونیل بدشانس

جو گومز در سمت راست خط دفاعی به هیچ وجه در حد و اندازه‌های جانشینی ترنت الکساندر آرنولد ظاهر نشد و یاران ولوز بارها از سمت او به دروازه لیورپول نزدیک شدند. پدرو نتو با عبور دادن توپ از بین پاهای او و یک ارسال دقیق میزبان را تا یک قدمی افزایش برتری هم برد اما ضربه عجیب کونیا در مقابل دروازه خالی ثمری نداشت.

در انتهای نیمه اول لیورپول صاحب یک موقعیت جدی شد که شلیک‌های متوالی شاگردان کلوپ با واکنش عالی خوزه سا و مدافعان ولوز به جایی نرسید.

 

تعویض، بلافاصله بعد از گل

لیورپول در نیمه دوم تا حدودی به خود آمد و سبک و سیاق بازی به نسبت دچار تغییر شد تا اینکه ۱۰ دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم بالاخره گل تساوی به ثمر رسید. دومینیک سوبوسلای توپ را تا محوطه جریمه حریف پیش برد. بعد از چند پاس سریع در ازدحام مدافعان ولوز، کودی خاکپو پاس محمد صلاح را از آستانه دروازه به گل تبدیل کرد.

گلزنی خاکپو منجر به تغییر نظر کلوپ برای تعویض او نشد.

 

گل دیدنی رابرتسون

در حالی که تنها ۵ دقیقه تا پایان مسابقه باقی‌ مانده بود، لیورپول روی فرصت‌طلبی رابرتسون به گل دوم دست یافت. ضربه شروع مجدد سا، دروازه‌بان ولوز مستقیماً به مدافع اسکاتلندی رسید تا ضمن پیش‌روی به درون محوطه جریمه، توپ را به صلاح بسپارد. پاس بیرون پای دقیق محمد صلاح عقب‌تر ازخط آفساید به رابرتسون رسید تا تیمش را به برتری شیرین برساند.

تأثیرگذاری صلاح روی گل سوم تیمش هم تکرار شد.

جایی که با یک پاس رو به عقب از آشفتگی دفاعی ولوز استفاده کرد و توپ را به هاروی الیوت سپرد تا توپ را با برخورد به هوگو بوئنو ابتدا به تیر عمودی و در ادامه به تور دروازه میزبان برساند.

 

۲۰۰ گل و پاس گل برای صلاح

محمد صلاح به رکورد تأثیرگذاری مستقیم روی ۲۰۰ گل با پیراهن لیورپول رسید. او تا کنون علاوه بر به ثمر ساندن ۱۳۹ گل، ۶۱ پاس گل نیز به نام خود ثبت کرده. صلاح این آمار را در عرض تنها ۲۲۳ مسابقه برای لیورپول رقم زده؛ سریع‌تر از هر بازیکن دیگری برای هر تیم دیگر در تاریخ لیگ و فقط کندتر از تیری آنری برای آرسنال (۲۰۰ گل یا پاس گل در عرض ۲۰۶ مسابقه).

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا