آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پایان فیفادی در اروپا با جنجال در بخارست؛ درخشش لوکاکو در شب آتش‌بازی اسپانیا

اسپانیا با ۶ گل قبرس را در هم کوبید.

مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دیشب با برگزاری ۹ مسابقه از ۴ گروه ادامه پیدا کرد که در مهم‌ترین بازی‌ها، ایتالیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اوکراین گذشت، بلژیک با ۵ گل استونی را بدرقه کرد و اسپانیا با ۶ گل قبرس را شکست داد.

 

گردباد در گرانادا

تیم ملی اسپانیا با کسب برتری قاطع ۶ بر صفر در مقابل قبرس به روند فوق‌العاده خود در مرحله مقدماتی ادامه داد. گل‌های گاوی و مرینو برای تثبیت برتری کافی نبود و ماتادورها در اواخر نیمه دوم با درخشش فران تورس و خوسلو، در عرض ۱۳ دقیقه ۴ بار دیگر به گل رسیدند تا جزیره‌نشین‌ها با تحمل یک شکست سنگین به خانه برگردند.

در دیگر دیدار این گروه ۲ گل از ارلینگ هالند و مارتین اودگارد، مسیر نروژ برای کسب پیروزی ۲ بر یک مقابل گرجستان را هموار کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

در جدول این گروه اسکاتلند با ۱۵ امتیاز صدرنشین است و اسپانیا (۹) و نروژ (۷) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

 

ادامه حرکت افتان و خیزان ایتالیا با برد

آتزوری با وجود ارائه نمایشی نه چندان مقتدرانه با نتیجه ۲ بر یک از سد ا‌وکراین گذشت. ۲ گل داویده فراتزی، هافبک اینتر در نیمه نخست برای برتری شاگردان اسپالتی کافی بود و تک گل یارمولنکو نتوانست اندوخته اندک ایتالیا را نابود کند.

در دیگر دیدار این گروه مقدونیه شمالی با ۲ گل در زمین مالت به پیروزی رسید تا با ۷ امتیاز در کنار ایتالیا (۷) و اوکراین (۷) در رده چهارم گروه قرار بگیرد. انگلیس با ۱۳ امتیاز در این گروه صدرنشین است.

 

۲ گله ۲ دقیقه‌ای از روملو لوکاکو

تیم ملی بلژیک با نتیجه ۵ بر صفر از سد استونی گذشت و در آستانه قطعی کردن صعود به دور گروهی یورو ۲۰۲۴ قرار گرفت. یان فرتونگن که به نخستین بازیکن تاریخ شیاطین سرخ با ۱۵۰ بازی ملی تبدیل شده‌ بود در همان دقیقه ۴ بلژیک را پیش انداخت. روملو لوکاکو پاس منجر به گل دوم تیمش را ثبت کرده بود و در دقایق ۵۶ و ۵۸ دوبار موفق به گلزنی هم شد؛ بار دوم با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه.

در دیگر دیدار این گروه با ۲ گل از آرناتوویچ، اتریش در زمین سوئد این تیم را شکست داد تا صعود بلژیک (۱۳) و اتریش (۱۳) عملاً قطعی شود. شانس سوئد (۶) برای صعود به یورو بازی به بازی کاهش می‌یابد.

 

جنجال در بخارست

مسابقه رومانی و کوزوو در چارچوب گروه نهم به دلیل شعارهای «کوزوو جزء صربستان است» و بنرهای توهین‌آمیز هواداران رومانی که استقلال کشور تازه‌تأسیس بالکان را زیر سوال می‌برد، برای مدتی نیمه‌کاره ماند. اولتراهای هوادار رومانی حاضر به کنار گذاشتن پرچم نشدند و یاران کوزوو از زمین خارج شدند. بعد از مدتی البته آنها به زمین برگشتند. در حالی که کوزوو ۱۰ نفره شده و رومانی یک پنالتی از دست داد، رومانی با ۲ گل استانچیو در دقیقه ۸۳ و میهایلا در دقیقه ۳+۹۰ به برتری رسید. در دیگر دیدارهای این گروه سوئیس با ۳ گل از سد آندورا گذشت و بلاروس در دقیقه ۹۳ مقابل رژیم صهیونیستی تن به شکست داد. در جدول این گروه سوئیس با ۱۴ امتیاز صدرنشین است.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا