آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پرسپولیس ۱-۰ گل‌گهر؛ اولین گل زاهدی صدر را از استقلال پس گرفت

سرخ‌پوشان پایتخت در مسابقه‌ای جنجالی موفق شدند با یک گل مقابل گل‌گهر سیرجان به پیروزی برسند.

هفتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به نقطه پایان کار رسید و بعد از آنکه تیم‌های مدعی از جمله استقلال تهران، سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز موفق شدند برابر رقبای‌شان به پیروزی برسند، در آخرین تقابل هفته، دو تیم پرسپولیس تهران و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم صف‌آرایی کردند؛ آن‌هم در حالی‌که دو تیم برای تداوم حضور در جمع مدعیان و کورس قهرمانی به کسب هر 3 امتیاز مسابقه امشب نیاز داشتند و نتیجه تساوی می‌توانست اتفاقی خوشایند برای سایر رقبا از جمله استقلال، تراکتور و سپاهان باشد.

 

گل‌گهر بعد از انجام مسابقه هفته چهارم خود برابر ملوان بندرانزلی، دیگر هیچ مسابقه رسمی را برگزار نکرده بود و همین مسئله باعث شد تا بعد از 40 روز شاگردان مارینوس اوزونیدیس در دیداری رسمی به میدان بروند. در طرف مقابل، سرخ‌پوشان پایتخت در یک ماه اخیر 2 بازی مهم در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کردند که در بازی نخست مقابل النصر عربستان شکست خوردند و در مسابقه دوم هم شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند از سد الدحیل قطر بگذرند تا پرسپولیسی‌ها نسبت به حریف سیرجانی خود بیشتر در شرایط مسابقه باشند و از آمادگی فنی بیشتری بهره ببرند.

 

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک (از دقیقه 53: مسعود ریگی)، سروش رفیعی (از دقیقه (3+90): میلاد سورگی)، سعید صادقی، امید عالیشاه (از دقیقه (3+90): سینا اسدبیگی)، یاسین سلمانی (از دقیقه 9: محمد عمری) و شهاب زاهدی (از دقیقه (3+90): گیورگی گولسیانی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

ترکیب گل‌گهر سیرجان

محسن فروزان، سامان فلاح، مسیح زاهدی، مهدی تیکدری‌نژاد، ابوالفضل رزاق‌پور (از دقیقه 90: امیر جعفری)، مهران گلزاری (از دقیقه 60: مهدی ممی‌زاده، علیرضا علیزاده، احمدرضا زنده‌روح (از دقیقه 60: حمید بوحمدان)، علی‌اصغر عاشوری، بهنام برزای (از دقیقه 75: امیررضا اسلام‌طلب) و روبرتو تورس (از دقیقه 60: میشل تی‌ورده)

 

سرمربی: مارینویس اوزونیدیس

 

یحیی گل‌محمدی مطابق انتظار به سراغ تنها یک تغییر در ترکیب تیمش رفت و نسبت به دیدار قبلی مقابل الدحیل قطر تصمیم گرفت تا میلاد سرلک که در آن مسابقه محروم بود را به جای مسعود ریگی از ابتدا به میدان بفترستد. در طرف مقابل، اوزونیدیس ترکیب تیمش را نسبت به دیدار با ملوان بندرانزلی در هفته چهارم با 3 تغییر مواجه کرد و به جای حمید بوحمدان، مهدی ممی‌زاده و سعید سحرخیزان که امشب به دلیل محرومیت در فهرست گل‌گهر غایب بود، بهنام برزای، علی‌اصغر عاشوری و روبرتو تورس را به میدان فرستاد تا اولین بازی رسمی ستاره اسپانیایی گل‌گهر در لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت برسد. تداوم دوری محمدرضا اخباری از میادین و حضور دوباره محسن فروزان در خط دروازه گل‌گهر هم از جمله دیگر نکات جالب‌توجه ترکیب تیم سیرجانی بود.

 

دو تیم از ساعت 19:15 در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر زن و مرد در ورزشگاه آزادی که برای اولین‌بار در فصل جدید خود را به این ورزشگاه رسانده بودند تا از تیم پرسپولیس حمایت کنند، کار خود را با قضاوت پیام حیدری آغاز کردند. در شرایطی‌که سرخ‌پوشان پایتخت مالک توپ‌ومیدان بودند، مصدومیت ناگهانی یاسین سلمانی به دلیل کیفیت بد چمن ورزشگاه باعث شد تا شوکی زودهنگام به ترکیب پرسپولیس وارد شود و او پیش از دقیقه 10 جای خود را به محمد عمری داد. بعد از خروج سلمانی، مالکیت شاگردان یحیی گل‌محمدی بر توپ‌ومیدان برای خلق موقعیت جدی گلزنی تداوم پیدا کرد.

پرسپولیسی‌ها با نفوذ بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی‌فر و محمد عمری به دنبال خلق موقعیت گلزنی روی دروازه گل‌گهر بودند که هوشیاری خط دفاعی گل‌گهر به‌ویژه محسن فروزان باعث شد تا با وجود پاس‌کاری‌های متعدد، حملات پرسپولیسی‌ها در 30 دقیقه ابتدایی بی‌ثمر باشد. شاگردان اوزویندیس که روی ضدحملات برنامه‌ریزی کرده بودند، روی ارسال روبرتو تورس توانستند اولین موقعیت روی دروازه سرخ‌پوشان پایتخت ایجاد کنند که ضربه سر علی‌اصغر عاشوری به شکلی خطرناک از کنار دروازه علیرضا بیرانوند به بیرون برود.

 

شهاب زاهدی که امشب تقلای زیادی برای گلزنی داشت، بعد از چند فرصت‌سوزی سرانجام در دقیقه 40 روی ارسال زیبای دانیال اسماعیلی‌فر با شوت تک‌ضرب و فنی تماشایی خود توانست دروازه گل‌گهر سیرجان را باز کند تا هم گل اول پرسپولیس در مسابقه امشب را به‌ثمر برساند و هم اولین گل خود در پیراهن سرخ را در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی را رقم بزند. مهاجم باتجربه پرسپولیس در لحظات پایانی نیمه نخست فرصت آن را داشت تا اختلاف را به دو گل برساند که شوت عجیب او به بیرون رفت تا نیمه اول با برتری یک‌گله شاگردان یحیی گل‌محمدی خاتمه یابد.

 

سرخ‌پوشان پایتخت نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و به دنبال گلزنی بودند که دو موقعیت پیاپی برای پرسپولیسی‌ها توسط مرتضی پورعلی‌گنجی و سعید صادقی از دست رفت تا همچنان حساب کار یک بر صفر به سود پرسپولیس باقی بماند. میلاد سرلک در دقیقه 53 دچار مصدومیت شد تا دومین تعویض امشب سرخ‌پوشان پایتخت هم اجباری باشد و به جای سرلک، مسعود ریگی وارد ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت باشد. در طرف مقابل هم مارینوس اوزونیدیس تصمیم به انجام 3 تغییر همزمان گرفت تا ترکیب تیمش سیمای تهاجمی پیدا کند.

 

گل‌گهری‌ها دقایقی بعد از ورود بازیکنانی مانند مهدی ممی‌زاده و میشل تی‌ورده این فرصت را داشتند تا به گل برتری برسند که روی ارسال ممی‌زاده و ضربه سر تی‌ورده توپ از سوی علیرضا بیرانوند با واکنشی زیبا برگشت داده شد. البته که بازبینی تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که احتمالاً کمک‌داور مسابقه در تصمیم خود اشتباه کرده و به نظر می‌رسد که ضربه سر تی‌ورده از خط دروازه عبور کرده است؛ آن‌هم در شرایطی‌که بعد از عدم اعلام گل برای سیرجانی‌ها، بازیکنان و کادرفنی این تیم اعتراضات پرشماری را نسبت به تصمیم پیام حیدری داشتند.

 

سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی در دقایق پایانی مسابقه مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه پرسپولیس بودند تا به گل تساوی برسند اما در نقطه مقابل، شاگردان یحیی گل‌محمدی تلاش‌شان بر این بود که بتوانند بازی را مدیریت کنند و به دنبال آن بودند تا روی ضدحملات حریف خود را غافلگیر کنند. دو تیم در دقایق پایانی مسابقه در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند تا با گلزنی شهاب زاهدی در نیمه نخست، پرسپولیس به 3 امتیاز ارزشمند مسابقه امشب دست پیدا کند.

 

شاگردان یحیی گل‌محمدی با کسب 3 امتیاز در مسابقه امشب، با 13 امتیاز به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کردند و این موقعیت را از استقلال تهران پس گرفتند و گل‌گهر سیرجان هم با 8 امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت. سرخ‌پوشان پایتخت در بازی بعدی خود باید 27 مهرماه در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف پیکان تهران بروند و موعد برگزاری تقابل تیم‌های گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان مشخص نشده و همین مسئله باعث شده تا فعلاً دیدار بعدی شاگردان اوزونیدیس در هفته هشتم لیگ برتر، 6 آبان‌ماه مقابل هوادار تهران باشد.

نتایج کامل هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه 13 مهرماه

شمس‌آذر قزوین 1-2 ذوب‌آهن اصفهان

آلومینیوم اراک 0-4 تراکتور تبریز

استقلال خوزستان 0-1 پیکان تهران

 

جمعه 14 مهرماه

هوادار تهران 0-1 فولاد خوزستان

 

شنبه 15 مهرماه

مس رفسنجان 0-1 استقلال تهران

سپاهان اصفهان 4-1 صنعت‌نفت آبادان

 

یکشنبه 16 مهرماه

ملوان بندرانزلی 1-0 نساجی مازندران

پرسپولیس 1-0 گل‌گهر سیرجان

 

در پایان مسابقات این هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس با 13 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های استقلال تهران و تراکتور تبریز با 12 امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند که آبی‌پوشان پایتخت به دلیل تفاضل گل بهتر در جایگاه دوم هستند. سپاهان اصفهان هم با وجود کسب 5 برد پیاپی به دلیل کسر 4 امتیاز، با 11 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد. در قعر جدول، استقلال خوزستان با یک امتیاز و تفاضل 5- در جایگاه شانزدهم است و شمس‌آذر قزوین هم با یک امتیاز و تفاضل 1- در رتبه پانزدهم حضور دارد. مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل برگزاری مسابقات تیم ملی در فیفادی ماه اکتبر تعطیل شد و ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم از 25 مهرماه دنبال خواهد شد.

67 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا