آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پرسپولیس ۱-۱ ذوب‌آهن؛ فرار از باخت با تعویض طلایی یحیی

در شبی که سروش رفیعی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد، گلزنی گئورگی گولسیانی باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت از شکست در دیدار خانگی مقابل ذوب‌آهن بگریزند.

لیگ برتر فوتبال ایران در روزی‌که اخبار داخلی تحت‌الشعاع قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بود، امشب (پنجشنبه) در هفته سوم پیگیری شد. در حالی‌که شب گذشته در مهم‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر، سپاهان در اصفهان در دوئلی جنجالی مقابل استقلال توانست به پیروزی برسد و بر صدر جدول تکیه زد، امشب نوبت به انجام مسابقه پرسپولیس در هفته سوم رسید و سرخ‌پوشان پایتخت در دیداری خانگی مقابل ذوب‌آهن اصفهان در تلاش بودند تا بتوانند خود را هم‌امتیاز با سپاهان کنند.

 

پرسپولیس در 2 گام ابتدایی‌اش در لیگ بیست‌وسوم توانست مقابل تیم‌های آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز به پیروزی برسد و در نقطه مقابل، ذوبی‌ها بعد از شکست دادن ملوان در بندرانزلی در مصاف با سپاهان اصفهان ناکام بودند و در مسابقه امشب تلاش‌شان بر این بود که بتوانند در دوئل با پرسپولیس، رکورد شکست‌ناپذیری‌شان در دیدارهای بیرون از خانه را حفظ کنند و همچنین با متوقف‌کردن سرخ‌پوشان پایتخت، راه صدرنشینی حریف همشهری را در پایان هفته سوم هموار نمایند.

 

ترکیب پرسپولیس 

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی (از دقیقه 46: مسعود ریگی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک (از دقیقه 83: گیورگی گولسیانی)، سروش رفیعی (از دقیقه 46: محمد عمری)، سعید صادقی (از دقیقه 68: یاسین سلمانی)، مهدی ترابی، وحید امیری و شهاب زاهدی

گروه نرم افزاری ماهور

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

ترکیب ذوب‌آهن اصفهان

حبیب فرعباسی، محمد قریشی، آرش قادری، امیرحسین جدی، شایان مصلح، فردین یوسفی، مهرداد رضایی (از دقیقه 78: پویا مختاری)، سجاد آشوری (از دقیقه 64: محمدامین کاظمیان)، پوریا آریاکیا (از دقیقه 86: نادر محمدی)، محمدحسین اسلامی (از دقیقه 64: محمدعرفان معصومی) و محمدجواد محمدی (از دقیقه 86: جلال مداحی)

سرمربی: محمد ربیعی

 

یحیی گل‌محمدی برای سومین بازی پیاپی در لیگ بیست‌وسوم تصمیم گرفت تا در ترکیب اصلی تیمش تغییری ایجاد نکند و با ترکیبی مشابه 2 مسابقه قبلی، سرخ‌پوشان پایتخت امشب برابر ذوب‌آهن قرار گرفتند. محمد ربیعی هم بعد از شکست تیمش در دربی اصفهان، 2 تغییر در ترکیب اولیه سفیدوسبزپوشان اصفهانی ایجاد کرد و بعد از خروج جلال مداحی و محمدعرفان معصومی از ترکیب اصلی ذوب‌آهن، مهرداد رضایی و پوریا آریاکیا جانشین این دو بازیکن شدند تا ترکیب ذوبی‌ها نسبت به دیدار هفته گذشته مقابل سپاهان دستخوش تغییر شود.

 

ورزشگاه آزادی تهران همچنان در حال تعمیر و بازسازی است و همین مسئله باعث شد تا با وجود نامه‌نگاری‌های انجام شده از سوی باشگاه پرسپولیس و موافقت سازمان لیگ، به دلیل مشکلات زیرساختی امشب هم تماشاگران نتوانند در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند. دو تیم از ساعت 19:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران با قضاوت رضا عادل کار خود را آغاز کردند تا سومین بازی‌شان در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران را انجام بدهند.

سرخ‌پوشان پایتخت مطابق انتظار بازی را مالکیت بر توپ‌ومیدان آغاز کردند و به دنبال آن بودند تا بتوانند روی دروازه ذوب‌آهن خطرآفرین شوند و در نقطه مقابل، تلاش شاگردان محمد ربیعی این بود که بتوانند در نبردهای یک‌به‌یک برنده شوند و با پی‌ریزی ضدحملات سرعتی برای خود موقعیت گلزنی ایجاد کنند. در 23 دقیقه ابتدایی مسابقه خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا اینکه روی پرتاب اوت بلند وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان با ضربه سر خود دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد که ضربه او از کنار دروازه سفیدوسبزپوشان اصفهانی به بیرون رفت.

 

سعید صادقی در دقیقه 25 در محوطه جریمه ذوب‌آهن روی پاس دانیال اسماعیلی‌فر صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت او جایی در چارچوب دروازه سفیدوسبزپوشان اصفهانی نداشت. در ادامه ذوبی‌ها به دنبال بهره‌وری از ضدحملات بودند که در دقیقه 34، شوت مهرداد رضایی بعد از برخورد مدافع پرسپولیس به کرنر رفت. در دقیقه 45، خروج عجیب علیرضا بیرانوند از دروازه و پاس به عقب پرقدرت سروش رفیعی باعث خلق یکی از عجیب‌ترین گل‌به‌خودی‌های تاریخ لیگ برتر شد تا در دقیقه 45 سفیدوسبزپوشان اصفهانی بتوانند به گل برتری دست پیدا کنند و نیمه نخست با برتری یک‌گله ذوب‌آهن خاتمه یافت.

 

یحیی گل‌محمدی در بین 2 نیمه تصمیم گرفت تا 2 تعویض همزمان در ترکیب تیمش انجام بدهد و با حضور مسعود ریگی و محمد عمری به جای مرتضی پورعلی‌گنجی و سروش رفیعی، ترکیب پرسپولیس دستخوش تغییرات جدی شد و علی نعمتی به پست دفاع میانی رفت تا وحید امیری بار دیگر در نقش دفاع چپ مشغول به فعالیت شود و عمری هم در قامت مهاجم سایه در ترکیب پرسپولیس به کار گرفته شد. با توجه به تغییرات انجام شده، سرخ‌پوشان پایتخت به مانند نیمه نخست در نیمه دوم هم بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه ذوب‌آهن که در دقایق ابتدایی نیمه دوم ناکام بودند.

 

دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 56 روی پاس شهاب زاهدی فرصت ایده‌آل گلزنی در محوطه جریمه ذوب‌آهن به‌دست آورد که ضربه نهایی او کیفیت لازم را نداشت و حبیب فرعباسی در دو مرحله موفق شد شوت اسماعیلی‌فر را مهار کند. بعد از چند حمله ترکیبی ناموفق از سوی سرخ‌پوشان پایتخت، میلاد سرلک در دقیقه 61 با شوتی سرضرب دروازه ذوب‌آهن را هدف قرار داد که شوت سرلک جایی در چارچوب دروازه فرعباسی نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

گل‌محمدی در ادامه بازی یاسین سلمانی را هم به ترکیب تیمش اضافه کرد تا با شمایلی تهاجمی‌تر سرخ‌پوشان پایتخت کار خود را پیش ببرند. پرسپولیسی‌ها با حملات پردامنه روی دروازه ذوب‌آهن به دنبال خلق موقعیت گلزنی بودند که در دقیقه 72 شوت محمد عمری در اختیار حبیب فرعباسی قرار گرفت و در دقیقه 75 هم اتفاقی مشابه رخ داد و این‌بار فرعباسی توانست شوت مهدی ترابی را مهار کند تا حملات پردامنه اما کم‌جان پرسپولیس راهی به دروازه ذوب‌آهن پیدا نکند.

 

ذوبی‌ها در کارهای دفاعی عملکرد کم‌نقصی داشتند و همین مسئله باعث شد تا کار برای گلزنی شاگردان یحیی گل‌محمدی دشوار شود. در دقیقه 79 روی پاس محمد عمری، شهاب زاهدی قصد داشت تا ضربه‌ای رباح ماجری را به سوی دروازه ذوب‌آهن بزند که مهاجم پرسپولیس نتوانست این حرکت را به خوبی انجام بدهد و یک فرصت دیگر برای سرخ‌پوشان پایتخت از دست رفت. محمد ربیعی با تعویض‌های خود به دنبال مدیریت بازی بود که توانست به خواسته‌های خود برسد و سفیدوسبزپوشان در زمینه مدیریت بازی توانستند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند.

 

محمدعرفان معصومی در دقیقه 83 با شوتی خطرناک دروازه پرسپولیس را تهدید کرد تا اولین موقعیت جدی ذوب‌آهن در نیمه دوم به‌ثبت برسد اما شوت او با فاصله‌ای حداقلی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت تا شاگردان ربیعی در رسیدن به گل دوم ناکام بمانند. گیورگی گولسیانی از سوی یحیی گل‌محمدی برای تقویت فاز تهاجمی پرسپولیس به جای میلاد سرلک به میدان فرستاده شد که گولسیانی در دقیقه 85 توانست روی ارسال وحید امیری در موقعیتی مشکوک به آفساید، با ضربه سر توانست گلزنی کند تا سرخ‌پوشان پایتخت با درخشش تعویض طلایی یحیی گل‌محمدی از اولین شکست خانگی بگریزند.

برق ورزشگاه آزادی در دقیقه 87 قطع شد و همین مسئله باعث شد تا در جریان برگزاری مسابقه وقفه ایجاد شود. بعد از وقفه 3 دقیقه‌ای بازی از سر گرفته شد و رضا عادل 9 دقیقه وقت اضافی برای نیمه دوم مسابقه امشب در نظر گرفت. یاسین سلمانی در دقیقه (2+90) دروازه ذوب‌آهن را هدف قرار داد که شوت سرکش او با واکنش عالی حبیب فرعباسی همراه شد تا سرخ‌پوشان پایتخت ناکام در رسیدن به گل دوم باشند. در ادامه دقایق وقت‌های اضافی هم سرخ‌پوشان پایتخت با وجود حملات پردامنه، ناکام در گلزنی بودند تا اولین تساوی پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت برسد.

 

سرخ‌پوشان پایتخت با توقف در مسابقه امشب با 7 امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفتند. در نقطه مقابل، ذوب‌آهن اصفهان توانست روند موفق خود در بازی‌های بیرون از خانه را حفظ کند و امتیازی ارزشمند را امشب در ورزشگاه آزادی تهران مقابل پرسپولیس به‌دست آورد تا شاگردان محمد ربیعی با 4 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار گیرند.

 

پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران باید روز چهارشنبه هشتم شهریورماه در اهواز به مصاف تیم بحران‌زده فولاد خوزستان برود و ذوبی‌ها هم در همان روز در دیداری خانگی باید برابر هوادار تهران قرار گیرند. در دیگر بازی هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعتی پیش تیم‌های نساجی مازندران و گل‌گهر سیرجان مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند و آخرین تقابل هفته هم روز شنبه یازدهم شهریورماه در اهواز میان تیم‌های استقلال خوزستان و تراکتور تبریز برگزار خواهد شد.

70 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا