آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پرسپولیس ۲-۰ تراکتور؛ قدرت‌نمایی سرخ‌ها با درخشش عیسی

سرخ‌پوشان پایتخت در جدالی حساس مقابل تراکتور توانستند با نتیجه 2 بر صفر مقابل این تیم به پیروزی برسند.

رقابت‌های بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از امروز (چهارشنبه) فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که برخلاف هفته گذشته، مسابقات پرگل و جذاب دنبال شد. در دیدار افتتاحیه هفته هفدهم، نبرد تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران با تساوی 2-2 به پایان رسید و بعد از این مسابقه، استقلال خوزستان در خانه مقابل آلومینیوم اراک کامبک زد و بردی 3 بر 2 را برابر حریف اراکی‌اش به‌دست آورد و مس رفسنجان در قائمشهر موفق شد با 3 گل برابر نساجی به پیروزی برسد. بعد از انجام این 3 دیدار، نوبت به انجام مهم‌ترین دوئل هفته هفدهم در ورزشگاه آزادی تهران میان تیم‌های پرسپولیس و تراکتور تبریز رسید.

 

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از شکست غیرمنتظره در هفته گذشته مقابل آلومینیوم در اراک، به دنبال آن بودند تا بتوانند در خانه برابر تراکتور جشن بگیرند تا هم در کورس قهرمانی موقعیت خود را حفظ کنند و هم اینکه بتوانند اولین پیروزی‌شان تحت هدایت اوسمار ویرا را جشن بگیرند. در طرف مقابل، تراکتوری‌ها بعد از نزدیک به 2 ماه دوری از مسابقات رسمی، در سودای حفظ روند شکست‌ناپذیری‌شان در 5 بازی پایانی لیگ برتر بودند و امیدشان به این بود که بتوانند با شکست دادن پرسپولیس هم روند شکست‌ناپذیری‌شان را تمدید کنند و هم به رتبه سوم جدول صعود نمایند.

 

ترکیب پرسپولیس 

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی (از دقیقه 74: سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (از دقیقه 74: فرشاد فرجی)، سعید صادقی (از دقیقه 74: وحید امیری)، امید عالیشاه (از دقیقه 84: میلاد سورگی) و شهاب زاهدی (از دقیقه 46: عیسی آل‌کثیر)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: اوسمار ویرا

 

ترکیب تراکتور تبریز

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، سیامک نعمتی (از دقیقه 80: محمد نادری)، سعید کریم‌آذر (از دقیقه 63: مهدی عبدی)، صفا هادی (از دقیقه 68: میلوش دلتیچ)، مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، امیرحسین حسین‌زاده (از دقیقه 68: مهدی هاشم‌نژاد) و رحمان جعفری

 

سرمربی: پاکو خمس

 

مدیران باشگاه پرسپولیس در آستانه دیدار با تراکتور توانستند پنجره نقل‌وانتقالاتی تیم‌شان را باز کنند اما با توجه به عدم صدور (ITC) عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف، این 2 بازیکن نتوانستند در فهرست امروز سرخ‌پوشان قرار گیرند اما نام عیسی آل‌کثیر در میان بازیکنان ذخیره قرار گرفت. نسبت به دیدار قبلی مقابل آلومینیوم، ویرا یک تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد و آن‌هم اضافه‌شدن امید عالیشاه به جای سینا اسدبیگی بود. در آن‌سوی میدان، خمس نسبت به آخرین بازی تراکتور در نیم‌فصل نخست، 3 تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد و نام صفا هادی، امیرحسین حسین‌زاده و رحمان جعفری را به جای محمدمهدی قنبری، مهدی هاشم‌نژاد و مهدی عبدی به ترکیب اصلی سرخ‌پوشان تبریزی اضافه کرد.

2 تیم از ساعت 17:15 با قضاوت وحید کاظمی کار خود را در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی آغاز کردند. سرخ‌پوشان پایتخت بازی را مالکانه آغاز کردند و با خلق موقعیت‌های نصفه‌ونیمه به دنبال تهدید دروازه تراکتور بودند که تلاش‌شان برای باز کردن دروازه حریف بی‌ثمر بود. شاگردان ویرا با پردامنه‌تر کردن حملات خود امید داشتند که پیش از نیمه نخست به گل برتری دست پیدا کنند که فرصتی ایده‌آل هم نصیب سرخ‌پوشان شد؛ به‌طوری‌که سعید کریم‌آذر در دقیقه 40 در دفع توپ اشتباه فاحشی را انجام داد و این مسئله باعث شد تا شهاب زاهدی در موقعیت تک‌به‌تک با حسین پورحمیدی قرار گیرد اما ضربه عجیب زاهدی به توپ جایی در چارچوب دروازه حسین پورحمیدی نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

 

اوسمار ویرا با توجه به عملکرد شهاب زاهدی در نیمه نخست تصمیم به تغییر در ترکیب تیمش گرفت و از ابتدای نیمه دوم، عیسی آل‌کثیر برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان رفت. در حالی‌که تراکتوری‌ها نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کرده بودند اما رفته‌رفته توپ‌ومیدان دوباره در اختیار شاگردان ویرا قرار گرفت و روی اولین موقعیت جدی خلق شده در نیمه دوم، اشتباهات سریالی مدافع تراکتور باعث شد تا توپ در اختیار عیسی آل‌کثیر قرار بگیرد و او در دقیقه 57 گل برتری سرخ‌پوشان را به‌ثمر رساند تا در قامت تعویض طلایی بدرخشد.

 

پرسپولیسی‌ها که به سرعت به دنبال افزایش شمار گل‌های خود بودند، حملات‌شان را روی دروازه تراکتور ادامه دادند و روی یک کار تیمی زیبا با همکاری امید عالیشاه و مهدی ترابی، ترابی توانست در دقیقه 59 از زاویه بسته دروازه تراکتور را فرو بریزد تا در فاصله 2 دقیقه، 2 گل شاگردان اوسمار ویرا به‌ثبت برسد و آن‌ها در یک‌قدمی رسیدن به نهمین برد فصل‌شان قرار گیرند. پاکو خمس برای فرار از شکست مقابل پرسپولیس، ترکیب تیمش را تهاجمی کرد تا تراکتوری‌ها در 30 دقیقه پایانی مسابقه با حملات پردامنه به دنبال رسیدن به گل باشند.

 

شاگردان خمس با وجود خلق موقعیت‌های پرشمار روی دروازه پرسپولیس، در زدن ضربه نهایی بی‌دقت بودند. فرصتی مناسب در دقیقه 67 برای گوستاوو واگنین به‌وجود آمد او در مقابل دروازه پرسپولیس توپ را به بیرون زد و ناکام در ثبت شوت در چارچوب بود. در دقایق پایانی مسابقه، حملات شاگردان خمس پردامنه‌تر شد و در دقیقه 86، یک موقعیت ایده‌آل گلزنی نصیب تراکتوری‌ها شد که آن‌ها نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند و دفاع چندلایه سرخ‌پوشان سد راه گلزنی تراکتوری‌ها شد.

 

مهدی عبدی در دقیقه 87 این فرصت را داشت تا دروازه تیم سابق خود را باز کند اما ضربه سر او به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد تا همچنان تراکتوری‌ها ناکام در گلزنی باشند. با وجود اعلام 7 دقیقه وقت تلف‌شده، حملات شاگردان پاکو خمس برای جبران یکی از گل‌های خورده ادامه پیدا کرد اما تلاش‌شان راه به جایی نبرد تا در حساس‌ترین نبرد هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس بتواند بردی 2گله را در خانه مقابل تراکتور تبریز به‌دست آورد. نکته مهم اینکه در واپسین دقایق مسابقه، علیرضا بیرانوند از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد و 4 اخطاره شد تا شانس حضور در دیدار مقابل ذوب‌آهن اصفهان را از دست بدهد.

 

سرخ‌پوشان پایتخت با کسب نهمین برد فصل، 33 امتیازی شدند و با انجام 2 بازی بیشتر نسبت به سپاهان، به رتبه دوم جدول صعود کردند. در نقطه مقابل، تراکتوری‌ها بعد از 5 بازی پیاپی شکست‌ناپذیری، امروز برابر پرسپولیس مغلوب شدند تا جایگاه‌شان در رتبه چهارم جدول تغییری نکند. در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس باید روز نهم اسفندماه در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود و در همان روز، تراکتور تبریز در خانه میزبان استقلال خوزستان خواهد بود.

 

هجدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) در حالی پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه، استقلال تهرانِ صدرنشین باید در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی از ساعت 17:15 به مصاف ملوان بندرانزلی برود. در دیگر دیدارها، صنعت‌نفت آبادان میزبان فولاد خوزستان است و هوادار تهران باید در خانه برابر شمس‌آذر قزوین قرار گیرد. با توجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، دیدار این تیم برابر ذوب‌آهن اصفهان به تعویق افتاده است.

نتایج دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه دوم اسفندماه

گل‌گهر سیرجان 2-2 پیکان

استقلال خوزستان 3-2 آلومینیوم اراک

نساجی مازندران 0-3 مس رفسنجان

 

برنامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه سوم اسفندماه

هوادار تهران – شمس‌آذر قزوین (ساعت 15)

صنعت‌نفت آبادان – فولاد خوزستان (ساعت 16)

ملوان بندرانزلی – استقلال (ساعت 17:15)

 

*معوقه

سپاهان اصفهان – ذوب‌آهن اصفهان

9 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا