آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پرسپولیس ۳-۰ ملوان ؛ پرواز به سوی صدر روی بال های قو

پرسپولیس با شکست ملوان با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال به رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد.

تیم‌های پرسپولیس و ملوان بندرانزلی از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم میزبان با 3 گل از سد حریف خود گذشت و به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد.

 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، علی نعمتی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی (79 امید عالیشاه)، محمد عمری (46 سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (89 سیامک نعمتی)، سعید صادقی (87 عیسی آل کثیر)، مهدی عبدی (79 لئاندرو پریرا)

 

ترکیب ملوان: ایمان صادقی، علی خوشکفا، سعید کریمی (21 مصطفی نائیج‌پور)، پدرام قاضی‌پور (46 میلاد شعبانلو)، مجید عیدی، مهدی موقری (56 محسن علافی)، مهران احمدی، سهیل فداکار، سجاد بازگیر (79 محسن انبساطی)، امیرحسین یحیی‌زاده و محمود مطلق‌زاده (46 میلاد جهانی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

پرسپولیس بازی را نسبت به میهمان خود بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی روی یک همکاری جالب توجه سروش رفیعی در درون محوطه با بیرون پا ضربه‌ای را به سمت دروازه زد که ایمان صادقی بدون مشکل آن را مهار کرد. در ادامه ملوانان کمی جلو آمدند تا بازی به تعادل کشیده شود.

 

سعید کریمی، مدافع تیم ملوان در دقیقه 21 به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و جای خود را به مصطفی نائیج‌پور داد تا نخستین تعویض این مسابقه به صورت اجباری انجام شود. موج بعدی حملات پرسپولیس از نیمه دوم 45 دقیقه نخست از سر گرفته شد و محمد عمری 2 بار در درون محوطه جریمه تعادل خود را از دست داد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

 

در سی‌وسومین دقیقه ملوان می‌توانست از روی یک اشتباه به گل دست پیدا کند اما تکل فوق‌العاده گولسیانی مانع از این اتفاق شد. ماجرا از این قرار بود که بیرانوند توپ را برای میلاد سرلک ارسال کرد ولی هافبک پرسپولیس در بدترین زمان ممکن تعادل خود را از دست داد تا توپ به مهران احمدی برسد. احمدی توپ را برا بازگیر فرستاد اما شوت این بازیکن با تکل نجات‌بخش گولسیانی بلاک شد تا همچنان بازی بدون گل باقی بماند.

 

سرانجام در دقیقه 36 شاهد گل اول بازی بودیم. پاس در عمق دانیال اسماعیلی‌فر به مهدی ترابی رسید و شماره 9 سرخ‌پوشان بعد از عبور از خط آفسایدگیری سفیدپوشان توپ را با قدرت بسیار زیاد به طاق دروازه صادقی فرستاد تا نتیجه یک بر صفر به سود میزبان شود.

 

فشار پرسپولیس و عدم تمرکز ملوانان باعث شد تا خیلی زود گل دوم شاگردان یحیی گل‌محمدی به‌ثمر برسد. پرتاب اوت وحید امیری از سمت چپ با اثر به موقع مهدی عبدی همراه شد و توپ پس از اصابت به سر مدافع ملوان به آن سوی محوطه جریمه رسید و سعید صادقی با یک شوت دقیق توپ را به کنج دروازه میهمان فرستاد و تلاش صادقی برای مهار توپ هم حاصلی نداشت تا در دقیقه 40 فاصله دوتیم 2برابر شود و صادقی سومین گل خود را در این فصل را به‌ثمر برساند.

 

سینا اسدبیگی از آغاز نیمه دوم به جای محمد عمری وارد زمین شد تا گل‌محمدی کمربند میانی خود را تقویت کند. میلاد جهانی و میلاد شعبانلو هم به ترتیب به جای محمود مطلق‌زاده و پدرام قاضی‌پور برای انزلی‌چی‌ها وارد زمین شدند. چند دقیقه بعد نوبت به محسن علافی رسید تا جای مهدی موقری را بگیرد.

 

سعید صادقی فاصله چندانی تا بریس نداشت اما شوت سرکش این بازیکن از زاویه بسته به تور کناری برخورد کرد تا اولین موقعیت جدی نیمه دوم در دقیقه 58 ایجاد شود. حملات پرسپولیس ادامه پیدا کرد و این بار شوت اسماعیلی‌فر روی ارسال کات‌بک مهدی ترابی به مدافعان پرتعداد ملوان خورد تا نتیجه همچنان 2 بر صفر باقی بماند.

در شصت‌ونهمین دقیقه بازی علیرضا بیرانوند خروج خطرناکی از دروازه تیمش داشت و ‍‍پس از برخوردی مشکوک با بازیکن ملوان دست به یک کار ریسکی زد و در گوشه زمین و در حوالی میانه میدان بازیکن ملوان را دریبل زد و توپ را به بازیکن هم‌دسته پاس داد که با تشویق هواداران پرسپولیس همراه شد. یک دقیقه بعد سروش رفیعی می‌توانست زننده سومین گل تیمش باشد اما در موقعیتی ایده‌آل و در شرایطی که می‌توانست جلوتر هم برود توپ را با شدت بسیار کم در آغوش ایمان صادقی جای داد. شوت از راه دور میلاد جهانی در دقیقه 72 هم با واکنش علیرضا بیرانوند همراه شد.

 

مهدی عبدی در دقیقه 78 فاصله‌ای تا گلزنی نداشت اما شوت او به وسیله ایمان صادقی راهی کرنر شد. شماره 16 پرسپولیس پیش از ضربه نهایی یک و دوی جذابی را با میلاد سرلک تدارک دیده بود اما حرکت زیبایش به نتیجه منجر نشد.

 

لئاندرو پریرا در دقیقه 79 جای مهدی را گرفت و 2 دقیقه بعد پاس در عمق مهدی ترابی را با شوتی به زیر طاق دروازه ملوان همراه کرد. شوتی که در حوالی خط روی دروازه فرود آمد و کمک‌داور بازی تشخیص داد که توپ به صورت کامل از خط عبور کرده است. بدین ترتیب مهاجم برزیلی پرسپولیس اولین گل رسمی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران به‌ثمر رساند و پیروزی تیمش را مسجل کرد. در ادامه هر 2 تیم صاحب تک‌موقعیت‌هایی شدند اما به نتیجه نرسیدند و بازی با همان حساب سه بر صفر تمام شد.

 

پرسپولیس با این برد به چهارمین پیروزی‌اش در پنجمین بازی اخیر در لیگ برتر رسید تا امتیازاتش به عدد 51 برسد. آن‌ها حالا با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و استقلال، بین این 2 تیم در جدول قرار گرفتند. در طرف دیگر ماجرا ملوان هفتمین بازی بدون برد در لیگ را تجربه کرد. آن‌ها هر چهار مسابقه‌ خود مقابل سرخابی‌های پایتخت را در لیگ بیست‌ودوم را باختند و با احتساب دیدار جام حذفی برابر استقلال، هر سه حضورشان در این فصل در ورزشگاه آزادی با شکست توام شد. 9 گل خورده و صفر گل زده کارنامه تیم مازیار زارع در استادیوم آزادی بود. آن‌ها حالا با 24 امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاده‌اند.

 

تیم پایتخت‌نشین باید در هفته بیست‌وششم، در روز جمعه 25 فروردین به کرمان بروند و مقابل مس این شهر بازی کنند و در طرف دیگر ماجرا ملوان، شنبه 26 فروردین پذیرای تراکتور تبریز خواهد بود.

 

باخت مقابل پرسپولیس با شوت آذرباد فراموش شد؛ نفت یک قدم دیگر به سقوط نزدیک‌تر شد

در رفسنجان مس این شهر در اولین بازی هفته میزبان تیم بحران‌زده و صعرنشین نفت مسجدسلیمان بود. هر 2 تیم در دیدار قبلی خود شکست را پذیرا شده بودند و نیاز به پیروزی داشتند اما چیزی که در زمین و در نیمه اول مشاهده کردیم این بود که میزبان عطش پیروزی داشت و تیم تحت هدایت ابراهیم اشکش برای گرفتن حداقل امتیاز به زمین آمده بود.

 

مسی‌ها 2 سه بار روی توپ‌های ارسالی موقعیت‌هایی را خلق کردند اما شاهین توکلی و لوسیانو پریرا موفق به باز کردن دروازه نشدند و ضربات‌شان با بی‌دقتی یا نمایش خوب سینا بختیاری‌نسب راهی به دروازه نداشت. از طرفی نفتی‌ها از هر فرصتی برای اتلاف وقت استفاده می‌کردند و بارها بازی را متوقف کردند. علی محسن‌زاده گلر ذخیره تیم میهمان هم به دلیل درگیری با داور مسابقه از زمین اخراج شد.

 

حملات مس رفسنجان سرانجام در چهارمین دقیقه وقت‌های اضافه به نتیجه رسید. اشتباه مدافعان نفت مسجدسلیمان در حوالی محوطه جریمه خودی با تو‌پ‌ربایی سید مهدی حسینی همراه شد و در ادامه محسن آذرباد با یک شوت تماشایی به صورت زیرطاق، دروازه نفت را گشود تا میزبان با برتری به رختکن برود.

بازی در نیمه دوم بسیار آرام‌تر دنبال شد. مس به خواسته خود رسیده بود و تمایلی به این نداشت تا حملات همه‌جانبه‌ای را به سمت دروازه حریف تدارک ببیند و نفت هم توان ایجاد موقعیت روی دروازه نارنجی‌پوشان را نداشت و همین مساله بر درگیری‌های میانه میدان اضافه کرده بود.

 

در دقیقه 73 اما اتفاقی مهم رخ داد. هجوم لوسیانو پریرا به درون محوطه جریمه با تکل سینا عبداللهی همراه شد و هوشمندی مهاجم کهنه‌کار مس باعث شد تا سعاد وفاپیشه مجاب شود تا اعلام پنالتی کند. تصاویر آهسته نشان می‌داد که مدافع نفت خطای خاصی انجام نداده است. در همین حین ابراهیم اشکش از بازیکنان خود خواست تا زمین بازی را ترک کنند و اعتراض خود را به این ترتیب به تصمیم داور نشان داد.

 

نفتی‌ها بعد از 2 دقیقه به زمین برگشند و جفرسون باهیا، مدافع مس در دقیقه 77 توپ را با بی‌دقتی به اوت فرستاد تا نتیجه همان یک بر صفر باقی بماند و مسجدسلیمانی‌ها به بازگشت امیدوار بمانند. گادوین منشا، مهاجم تعویضی مس در دقیقه 83 توانست تیمش را به گل دوم برساند اما این گل به درستی توسط کمک‌داور مردود اعلام شد. یک دقیقه بعد حسن جعفری فرصت داشت تا تیمش را به گل دوم برساند این بار نوبت به بختیاری‌نسب رسید تا به خوبی واکنش نشان دهد.

 

نهایتا مس رفسنجان با همان گل نیمه اول کاپیتان خود از سد نفت مسجدسلیمان گذشت تا باخت مقابل پرسپولیس را به دست فراموشی بسپارد و با ثبت نهمین پیروزی در این فصل 40 امتیازی شود و جای تراکتور را در رده پنجم جدول رده‌بندی بگیرد. در سوی مقابل شاهد بیستمین بازی بدون برد نفت در لیگ بیست‌ودوم بودیم. آن‌ها در این مدت 15 شکست و پنج تساوی را متحمل شدند و حالا با 13 امتیاز و تفاضل گل منفی 39 قعرنشین لیگ به حساب می‌آیند و برای فرار از سقوط به یک معجزه نیاز دارند.

 

تیم محمد ربیعی از ساعت 21:30 دقیقه شنبه 26 فروردین باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود و نماینده شهر اولین‌ها در خانه و در تاریخ 25 فرودین‌ماه میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

 

پیروزی دراماتیک برزیل ایران در دیداری حساس؛ نفت آبادان هنوز زنده است

جدال حساس بین 2 تیم صنعت‌نفت آبادان و مس کرمان از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه تختی آبادان آغاز شد. دیداری که در پایان با برتری 2 بر یک میزبان خاتمه پیدا کرد.

 

بازی در 16 دقیقه ابتدایی 2 گل داشت که سهم هر تیم یک گل بود. ابتدا میزبان در دقیقه 9 موفق به گلزنی شد. ارسال پشت مدافعان رحیم آلبوغبیش به مهدی ممی‌زاده رسید و ضربه چیپ این بازیکن بعد از برخورد به آرمان شهدادنژاد به سمت دروازه رفت و ران تونگیک مدافع مس در حالی که می‌توانست توپ را دور کند با یک حرکت ناشیانه اجازه داد تا گل اول زده شود و میزبان پیش بیفتد.

 

البته که این پیروزی تنها هفت دقیقه دوام داشت و شاگردان فرزاد حسین‌خانی بازگشت به موقعی به بازی داشتند. روی این گل بازهم شاهد اثرگذاری عارف رستمی بودیم. بهترین گلزن تیم کرمانی با ارسال پاسی عرضی احمد نصیری را صاحب توپ کرد و شوت دقیق این بازیکن در شرایطی وارد دروازه شد که فرزین گروسیان نظاره‌گر آن بود.

 

صنعت‌نفت که برای بقا نیاز مبرمی به پیروزی داشت سرانجام مزد تلاش خود را گرفت. آن‌ها در نیمه دوم و در دقیقه (3+90) گل دوم خود را به‌ثمر رساندند. احمد شریعت‌زاده، مهاجم جوان آبادانی‌ها از روی نقطه پنالتی تیمش را به گل دوم و پیروزی‌بخش رساند تا عبدالله ویسی صنعت نفت را بعد از 12 هفته در لیگ برتر به پیروزی برساند و آن‌ها را امیدوار به بقا کند.

برزیل ایران با این پیروزی حیاتی سومین برد خود در این دوره از لیگ را جشن گرفت و با 16 امتیاز در جایگاه پانزدهم ایستاد تا فاصله‌اش با مس کرمان رده چهاردهمی به 5 امتیاز کاهش پیدا کند. تیم حسین‌خانی با تحمل دوازدهمین باخت این فصل خطر آبادانی‌ها را بیش از پیش پشت سر خود حس کرد.

 

صنعت نفت آبادان در هفته بیست‌وششم باید روز شنبه در خانه پیکان تهران به میدان برود و مس کرمان هم می‌بایست جمعه هفته آینده در دیداری حساس از پرسپولیس پذیرایی کند.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا