آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

(AFC) به گمانه‌زنی‌ها پایان داد؛ پرسپولیس آسیایی شد، استقلال نه

کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اسامی تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای را اعلام کرد.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته مدارک ارائه شده از سوی باشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داد و در نهایت جمع‌بندی نهایی اعضای این کمیته، صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران بود. مجوز این تیم‌ها در شرایطی تایید شد که ملاک تخصیص سهمیه به تیم‌ها از سوی هیات‌رئیسه، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی در دو فصل گذشته قرار داده شده بود.

 

لیگ بیست‌ویکم با قهرمانی استقلال تهران به پایان رسید و نساجی مازندران هم به عنوان قهرمانی جام حذفی در فصل 01-1400 دست پیدا کرد. در فصل 02-1401 هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی قهرمانی نصیب سرخ‌پوشان پایتخت شد و پرسپولیسی‌ها توانستند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورند. با توجه به عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال، حالا معادلات برای تعیین سرنوشت 4 تیم شرکت‌کننده در فصل آینده رقابت‌های آسیایی تغییر کرده است.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی مدارک ارسالی از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران تایید کرده که نام هر 6 تیم ایرانی در بین تیم‌های دارای مجوز به صورت مشروط به چشم می‌خورد. در واقع به نظر می‌رسد که با دریافت تعهد و ضمانت از فدراسیون فوتبال، مجوز حرفه‌ای این 6 تیم صادر شده است.

گروه نرم افزاری ماهور

پرسپولیس، سپاهان و نساجی در مرحله گروهی، تراکتور در پلی‌آف

لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 با تغییر تقویم مواجه شده و قرار است این مسابقات روز پنجشنبه دوم شهریورماه در کوالالامپور مالزی قرعه‌کشی شود و رقابت‌های مرحله گروهی هم از بیست‌وهفتم شهریور آغاز می‌شود. استقلال با توجه به عدم صدور مجوز حرفه‌ای به‌واسطه عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی در موعد مقرر، شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید ندارد و همین مسئله باعث شده تا سهمیه آبی‌ها به تیم سپاهان اصفهان برسد.

 

سپاهانی‌ها با توجه به این سهمیه مستقیماً در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در کنار تیم‌های پرسپولیس تهران و نساجی مازندران حضور پیدا می‌کنند. تراکتور تبریز هم به واسطه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی در فصل اخیر، با توجه به رسیدن به عنوان چهارمی جدول، صاحب سهمیه حضور در مرحله پلی‌آف شد تا سهمیه (1+3) ایران این‌گونه در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا تقسیم شود.

 

تیم الاتحاد، الهلال و الفیحاء عربستان، پرسپولیس، سپاهان و نساجی ایران، السد و الدحیل قطر، پاختاکور و نسف قارشی ازبکستان، العین امارات، الفیصلی اردن، استقلال تاجیکستان، نماینده عراق، آهال ترکمنستان، مومبای ‌سیتی به همراه چهار تیمی که از مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

تیم تراکتور برای رسیدن به مرحله گروهی باید 24 مردادماه در دور نهایی مرحله پلی‌آف در خانه به مصاف برنده دیدار تیم‌های الشارجه امارات و باشوندارا کینگز بنگلادش برود. دیدار دور اول مرحله پلی‌آف میان نمایندگان امارات و بنگلادش روز 17 مردادماه به انجام می‌رسد.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا