آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چرا پوچتینو بهترین گزینه برای چلسی است؛ ۷ عامل برای متقاعد شدن تاد بولی!

پوچتینو اصلی ترین گزینه هدایت چلسی به شمار می‌رود.

مائوریسیو پوچتینو سرمربی سابق تاتنهام به شدت به بازگشت به لیگ انگلیس نزدیک شده زیرا چلسی به سرمربی سابق اسپرز علاقه دارد.

سرمربی آرژانتینی با بازسازی بیگانه است زیرا او عامل پیشرفت تاتنهام در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بود. پوچتینو در حالی که در شمال لندن بود، 4 سال پیاپی در جمع 4تیم برتر حضور داشت و همچنین به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد.ما نگاهی به تیمی که او در سال ۲۰۱۴ در اختیار گرفت نگاه کردیم و متوجه شدیم سران چلسی او را به دلیل 7 خصلت خاص، می‌خواهند

 

آخرین پایان در لیگ 

پوچتینو در ابتدای فصل ۲۰۱۴/۱۵ در شمال لندن هدایت تاتنهام را بر عهده گرفت. تیم شروود در فصل قبل باشگاه را به رده ششم رسانده بود؛ 2 امتیاز کمتر از اورتون و 10 امتیاز کمتر از رقیب سرسخت خود آرسنال! همه چیز در اواخر دوران شروود شروع به تغییر کرده بود زیرا آنها در 5 بازی از 11 بازی اخیر شکست خوردند و لوی در پایان فصل او را اخراج کرد تا پوچتینو را به عنوان جانشین معرفی کند. توماس توخل در اولین فصل حضورش در چلسی، این باشگاه را به مقام سوم رساند اما پس از ورود تاد بولی با او به مشکل خورد.همه چیز در دوران پاتر بدتر شد و لمپارد برای تغییر تلاش‌های نافرجامی کرده که بعید است ثمره‌ای داشته باشد.آنها در حال حاضر در رده یازدهم جدول قرار دارند و پیش بینی می‌شود فصل را تنها با 47 امتیاز تمام کند.

 

گروه نرم افزاری ماهور

نیمکت شلوغی که باید خالی شود

 

تاتنهام قبل از آمدن پوچتینو از ۲۸ بازیکن در لیگ برتر استفاده کرده بود که به شرح ذیل است؛ هوگو لوریس، مایکل داوسون، پائولینیو، موسی دمبله، روبرتو سولدادو، آرون لنون، کایل واکر، آندروس تاونسند، کریستین اریکسن، گیلفی سیگوردسون، ناسر چادلی، یان ورتونگن، دنی رز، کایل ناتون، امانوئل آدبایور، ساندرو، نابیلری بنتالب، جرمین دفو، لوئیس هولتبی، یونس کابل، اتین کاپو، هری کین، اریک لاملا، ازکیل فریرز، میلوس ولکوویچ، الکس پریچارد و برد فریدل.

 

لیست اصلی چلسی در این فصل به شرح ذیل است؛ 

 

کپا آریزابالاگا، مارکوس بتینلی، ادوارد مندی، گابریل اسلونینا، بنوا بادیاشیل، تیاگو سیلوا، تروو چالوبا، بن چیلول، ریس جیمز، کالیدو کولیبالی، سزار آزپیلیکوئتا، مارک کوکورلا، وسلی فوفانا، انزو فرناندس، انگولو کانته، روبن لوفتوس چیک، میسون ماونت، دنیس زکریا، کانر گلگر، کارنی چوکوومکا، لوئیس هال، آندری سانتوس، پیر امریک اوبامیانگ، کریستین پولیسیچ، ژائو فلیکس، میخایلو مودریک، رحیم استرلینگ، آرماندو بروخا، داوید فوفانا، کای هاورتز، نونی مادوکه.

 

در حالی که می‌توان مقایسه‌های زیادی بین این 2 تیم انجام داد، واضح‌ترین تفاوت، اندازه هر تیم است. چلسی در این فصل از 32 بازیکن استفاده کرده و بی‌نظمی در این تیم واضح است.

 

هجوم زیاد بازیکنان منجر به تشکیل تیمی نامتعادل شده است. اولین وظیفه پوچتینو کنار گذاشتن بازیکنان ناکارآمدش است. در حالی که چلسی نسبت به تیمی که در فصل ۲۰۱۳/۱۴ به او دادند از لحاظ نام‌آور بودن هرگز این شرایط را ندارد اما وجود استعدادهای درخشان در هر 2تیم از اصلی‌ترین موضوعاتی است که به پوچتینو کمک می‌کند.

سرمایه گذاری درست

در اولین تابستان پوچتینو تحت مدیریت دنیل لوی تنها 4 میلیون پوند هزینه خالص چلسی شد زیرا ۴۳ میلیون پوند برای بازیکنان جدید از خزانه باشگاه بیرون رفت؛ در حالی که ۳۹ میلیون پوند از فروش به مرحله بازپرداخت رسید. استراتژی صرفه جویانه تاتنهام در نقل و انتقالات برخلاف آن چیزی است که در حال حاضر در استمفوردبریج اتفاق افتاده. چلسی تحت مالکیت بولی تاکنون حدود ۵۵۰ میلیون پوند هزینه کرده تا پوچتینو در تیم جدیدش آزادی عمل بیشتری در بازار نقل و انتقالات دارد.

 

استعدادهای درخشان 

سرمربی سابق تاتنهام به دلیل سابقه عالی خود در پرورش بازیکنان جوان‌تر تیمش در لندن مشهور است؛ به ویژه هری کین که بزرگترین منتفع از این موضوع بود زیرا شم گلزنی او در زمان پوچتینو شکوفا شد.

 

دایر و دیویس در سن 20 سالگی از درهای وایت هارت لین عبور کردند و دله الی در سن 18سالگی قراردادش را دائمی کرد. در چلسی ستاره‌های جوان زیادی وجود دارند که چشم انداز خوبی در آینده دارند. انتظار می‌رود بازیکنانی مانند فرناندس و مودریک نقش بزرگی در آینده شیرهای آبی پوش این تیم ایفا کنند. استعدادهای جوانی مانند سانتوس، فوفانا و بادیاشیل دیگر بازیکنان جوان این تیم هستند که می‌توانند پیشرفت کنند.

 

چه چیزی در انتظار اوست؟

پوچتینو آغاز مورد انتظار در اسپرز نداشت چون از حضور در جمع 4 تیم برتر بازماند و در فینال جام اتحادیه مقابل چلسی شکست خورد.با این حال، او نام خود را به عنوان یک مربی تقویت کرد و به بازیکنانی مانند کین، اریکسن، سون، الی، الدرویرلد و ورتونگن کمک کرد تا در دوران سلطنتش به یکی از بهترین‌های جایگاه خود در انگلیس تبدیل شوند. در نهایت تمام موفقیت او در لندن به این موضوع بازمی‌گردد که آیا او می‌تواند ظروف نقره‌ای را برای چلسی به دست بیاورد یا خیر؟ بازگرداندن چلسی به 4 تیم برتر قطعا مهم خواهد بود اما در چلسی از او جام می‌خواهند‌.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا