آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پیامدهای اتفاق تروریستی در بازی انتخابی یورو؛ از ردپای داعش تا جلسه اضطراری مقامات

مقامات بلژیک جلسه اضطراری برگزار کردند.

به دلیل کشته شدن ۲ هوادار سوئد در جریان دیدار دو تیم بلژیک و سوئد در بروکسل، بازی این ۲ تیم لغو شد. با وجود اینکه فرد تروریست یک ویدئو از خود منتشر کرده و مسئولیت انجام این کار را به عهده گرفته، هنوز توسط پلیس دستگیر نشده است. به نظر می‌رسید این فرد عضوی از داعش باشد.

علت نامعلوم حمله

رسانه‌های بلژیکی عنوان کرده‌اند علت تیراندازی هنوز نامعلوم است اما بیم آن می‌رود این یک عملیات تروریستی باشد. همچنین عنوان شده مظنون یک ویدئو از خود به اشتراک گذاشته و در آن به عربی گفته ۳ کافر را از پا در آورده است. در حال حاضر ۲کشته و یک مجروح قربانی این حمله تروریستی بوده‌اند. این تروریست افزوده اگر قرار است محاکمه شود، این تصمیم خدا خواهد بود. ویدئوهای به دست آمده نشان می‌دهد مظنون با پیراهن نارنجی و به سرعت سوار یک موتور اسکوتر شده و فرار می‌کند.

 

جلسه اضطراری مسئولان

در حال حاضر سرویس‌های امنیتی و اعضای فدرال برای برگزاری جلسه‌ای اضطراری با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. دفتر دادستانی در حال تحقیق برای انگیزه این حمله تروریستی است. نخست وزیر از مردم خواسته هوشیار باشند تا اقدامات لازم درباره این موضوع انجام شود.لازم به ذکر است بازی ۲ تیم پس از نتیجه یک بر یک درحالی که هنوز نیمه دوم بازی نشده بود با تصمیم مقامات تعلیق شد و هواداران مدتی در استادیوم تحت حفاظت باقی ماندند.

 

گروه نرم افزاری ماهور

یکی از هواداران به نشریه ورزشی کشور گفته: «لحظه ناخوشایندی بود. در یک ثانیه، تنها راهی که به ذهنمان رسید این بود که پیراهن هواداری سوئد را از تن به در کرده و پس از پنهان کردن با همان لباس‌های غیر هواداری روزمره باقی بمانیم!»

 

ادای احترام به کشته‌شدگان

همچنین درحالی که مقامات بازی درست پیش از نواختن سرود ملی در مراسم از این اتفاق مطلع شده بودند، بازیکنان و مربیان تیم‌ها بین ۲ نیمه و پس از ورود به رختکن از این رخداد وحشتناک اطلاع حاصل کرده و تصمیم گرفتند تحت هیچ عنوان نیمه دوم را به احترام کشته شدگان و خانواده‌هایشان بازی نکنند.

 

لیندلوف، کاپیتان سوئد در این رابطه افزود: «عدم ادامه بازی، تصمیم منطقی بود. باتوجه به تساوی اتریش، پیش‌تر صعود بلژیک قطعی شده بود و ما هیچ شانسی برای حضور در آلمان نخواهیم داشت. چه دلیلی داشت بازی تشریفاتی را ادامه دهیم؟»

47 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا