آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پیروزی شیرین آرسنال در شب توقف چلسی؛ تروسارد در نقش فرشته نجات

آرسنال با تک گل تروسارد از سد اورتون گذشت.

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس عصر امروز با برگزاری ۲ مسابقه ادامه پیدا کرد که طی آن چلسی در خانه بورنموث با نتیجه بدون گل متوقف شد و آرسنال با تک گل تروسارد از گودیسون پارک سربلند بیرون آمد. روند غم‌انگیز پوچتینو در مسابقات خارج از خانه به ۱۴ مسابقه بدون شکست رسید؛ در حالی که آرسنال با شکست شان دایچ ۱۳ امتیازی شد و به جمع تعقیب کنندگان منچسترسیتی (۱۵) پیوست.

 

رستگاری با گل تروسارد

بازی بسته تافی‌ها در نیمه نخست کاملاً موفق بود و توپچی‌ها با وجود دارا بودن ۷۸ درصد مالکیت توپ، تنها ۳ بار موفق به شلیک توپ به مقصد دروازه جوردن پیکفورد شدند. تنها ۱۹ دقیقه از ابتدای مسابقه گذشته بود که گابریل مارتینلی روی پاس در عمق ویرا با نفوذ از سمت چپ دروازه اورتون را باز کرد. این گل اما با دخالت VAR به دلیل آفساید در ابتدای طرح‌ریزی حمله رد شد و مارتینلی چند دقیقه بعد به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت تا تروسارد وارد بازی شود. در نیمه دوم آرسنال تهاجمی‌تر ظاهر شد اما سنگر دفاعی میزبان فرونریختنی به نظر می‌رسید. درست زمانی که کار در آستانه گره خوردن بود، در دقیقه ۶۹ لئاندرو تروسارد آرسنال را به گل برتری رساند.

روی یک کرنر کوتاه با پاس‌های پی‌درپی، توپ به اودگارد رسید. کاپیتان نروژی، ساکا را راه انداخت تا با یک پاس رو به عقب هافبک سابق برایتون را صاحب توپ کند و تروسارد با یک ضربه پای چپ دقیق توپ را به گوشه دروازه سنگربان تیم ملی انگلیس رساند تا حساب کار یک بر صفر شود. این نخستین گل بازیکن بلژیکی در این فصل بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دفاع کامل

بازی تدافعی عجیب اورتون در نیمه نخست به گونه‌ای بود که جوردن پیکفورد به نخستین بازیکن این تیم با ۱۰ پاس سالم تبدیل شد. این اتفاق در دقیقه ۴۳ نیمه اول رخ داد!

 

تعویض‌های طلایی

تروسارد به عنوان یار جانشین موفق به گلزنی برای آرسنال شد؛ اتفاقی که برای هواداران توپچی‌ها چندان تازگی ندارد. انکتیا در مقابل فولام و گابریل ژسوس در مقابل منچستر یونایتد بعد از تعویض به گل رسیده‌ بودند.

 

تداوم افول شیرهای کنددندان

مائوریسیو پوچتینو می‌تواند خیلی مثبت به تساوی بدون گل امروز مقابل بورنموث نگاه کند؛ رویکرد تهاجمی، سلطه بر توپ و جریان بازی، حملات متوالی، توپ‌های به تیر خورده و موقعیت‌هایی که با بداقبالی مهاجمان از دست رفت. این‌ها می‌تواند نشانه‌هایی از بازگشت چلسی در آینده باشد اما شیرها هنوز برای نتیجه گرفتن در لیگ و خروج از فشار رسانه‌ای حاصل از هزینه‌های سرسام‌آور در ۳ پنجره متوالی نقل و انتقالاتی، چیزی کم دارند؛ بازی درگیرانه، منسجم و خطرسازی در یک سوم دفاعی حریفان. رحیم استرلینگ در ابتدای نیمه دوم چند سانتی‌متر با باز کردن دروازه میزبان فاصله داشت اما توپ او بعد از اصابت به تیر افقی روی خط فرود آمد و گل کولویل روی توپ برگشتی به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دومینیک سولانکه، بازیکن سابق چلسی که تنها یک بار فرصت پوشیدن پیراهن تیم به او داده شد، می‌توانست با گلزنی در دقایق پایانی لحظه درخشانی برای هواداران حاضر در وایتالیتی ثبت کند اما روبرت سانچز مانع او شد. میخایلو مودریک که به جای بن چیلول در جایگاه بال چپ به میدان رفته بود، فراتر از انتظار ظاهر شد اما تلاش‌های او، استرلینگ و جکسون با وجود شعارهای «حمله، حمله، حمله» هواداران میهمان در پایان بی‌نتیجه ماند.

نتو جدی‌ترین موقعیت چلسی در نیمه اول را از کانر گلگر گرفت. جکسون در دقیقه ۱۴ توپ را به بیرون تیر دروازه کوبید. ناراحتی انزو فرناندس از تعویض به وضوح مشخص بود و پوچتینو می‌داند با دشوار شدن تدریجی برنامه بازی‌های تیمش، کار ممکن است دشوارتر هم بشود.

 

۵ گل در ۵ مسابقه

بازیکنان چلسی تا به اینجای فصل تنها ۵ گل به ثمر رسانده‌اند. آخرین باری که چلسی چنین عملکرد تهاجمی ضعیفی در ابتدای لیگ ثبت کرد به فصل ۹۶-۱۹۹۵ برمی‌گردد. آن فصل در نهایت با قرارگیری لندنی‌ها در رده یازدهم جدول به اتمام رسید‌.

 

بحران در خارج از خانه

گراهام پاتر هر ۲ مسابقه خارج از خانه نخست خود روی نیمکت چلسی (مقابل کریستال پالاس و استون ویلا) را با پیروزی سپری کرد اما از آن روز به بعد چلسی در ۱۶ مسابقه خارج از خانه بعدی هم فقط ۲ بار به پیروزی رسیده (۹ شکست و ۵ تساوی).

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا