آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پیروزی لحظه‌آخری رئال با گلزنی بلینگام؛ بازگشت رویایی گالاتاسرای در شب پرحادثه استانبول

رئال مادرید با گل بلینگام در دقیقه 94 از توقف خانگی مقابل یونیون برلین گریخت.

شب دوم از هفته نخست دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۰:۱۵ با برگزاری ۲ مسابقه آغاز شد که طی آن شاگردان کارلو آنچلوتی در رئال مادرید با گل دیرهنگام جود بلینگام موفق به کسب پیروزی خانگی شیرین مقابل یونیون برلین شدند و گالاتاسرای با ۲ گل در دقایق پایانی از شکست برابر کپنهاگن گریخت و به تساوی 2 بر 2 دست یافت.

 

نجات در آخرین دقیقه

کهکشانی‌ها با رکورد فوق‌العاده پیروزی در هر ۵ مسابقه نخست فصل جدید لالیگا به استقبال یونیون برلین آمده‌ بودند که نخستین مسابقه تاریخ خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کرد. قدرت اول پایتخت آلمان تا سال ۲۰۰۹ در سطح سوم و تا ۲۰۱۹ در سطح دوم بازی می‌کرد. بازی نسبتاً متعادل آغاز شد و طی ۱۰ دقیقه نخست، بازیکنان میهمان هم چند موقعیت روی دروازه کپا آریسابالاگا ایجاد کردند اما هرچه زمان بازی پیش رفت، سیطره مادرید بر توپ و میدان بیشتر شد. درخشش فردریک رونو، دروازه‌بان ۳۱ ساله دانمارکی مانع گلزنی رئالی‌ها روی حملات پرتعداد می‌شد. ضربه سر خوسلو در دقیقه ۶ جدی‌ترین موقعیت لوس بلانکوس در نیمه نخست به شمار می‌رفت. بلینگام در دقیقه ۳۴ موفق به زدن ضربه مناسب روی پاس به عقب مودریچ نشد.

در نیمه دوم آتش حملات رئال مادرید تیزتر شد. ۷ دقیقه بعد از آغاز این نیمه، رئال در آستانه باز کردن دروازه حریف قرار گرفت اما ضربه رودریگو بعد از نفوذ از سمت راست با واکنش مناسب رونو روی تیر نزدیک مواجه شد و در ادامه حمله، ضربه والی نمایشی رودریگو روی ارسال واسکس به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. تنها ۱۱ دقیقه بعد بار دیگر تیر دروازه یونیون برلین به لرزه درآمد؛ این بار روی ارسال رودریگو و با ضربه سر خوسلو که مهار ناقص رونو منجر به برخورد توپ به تیر عمودی و خروج آن از مقابل دروازه شد. خوسلو چند موقعیت دیگر را از دست داد اما درست در همان لحظه که به نظر می‌رسید رئال فرصت پیروزی را از دست داده، تک‌ستاره درخشان کهکشانی‌ها گل برتری را به ثمر رساند.

گروه نرم افزاری ماهور

۴ دقیقه از وقت‌های تلف‌شده گذشته بود که روی یک کرنر کوتاه، شلیک والورده از پشت محوطه جریمه به شکل بیلیاردی به چند نفر برخورد کرد و به شکل اتفاقی در مقابل دروازه خالی به بلینگام رسید. هافبک تهاجمی انگلیسی توپ را به تور دروازه برلینی‌ها رساند تا رئال مادرید یک برتری شیرین و دراماتیک را جشن بگیرد. این ششمین گل بلینگام در ۶ مسابقه این فصلش برای رئال مادرید بود.

 

شب دراماتیک استانبول

گالاتاسرای در نیمه نخست بازی خانگی مقابل کپنهاگن سوار بر جریان بازی بود و بعد از چند حمله ناموفق در دقیقه ۲۴ شلیک محشر آک‌تورک‌اوغلو فاصله‌ای با باز کردن دروازه کامیل گرابارا نداشت اما ضربه او از آستانه محوطه جریمه به تیر دروازه برخورد کرد. حملات گالا ادامه داشت اما کپنهاگن برخلاف جریان بازی در دقیقه ۳۵ به گل نخست رسید. روی ارسال کات‌دار گونسالوز توپ در نهایت روی تیر دورتر به محمد الیونسی رسید. بال راست نروژی بعد از کنترل توپ با سینه، یک والی قدرتمند روانه دروازه گالا کرد که تلاش موسلرا در دفع آن بی‌نتیجه بود. در ابتدای نیمه دوم روی یک ضد حمله، خروج اشتباه دروازه‌بان به دیوگو گونسالوس کمک کرد برتری تیم میهمان را دوبرابر کند. ملینگ با پاس رو به عقب او را صاحب توپ کرد و هافبک پرتغالی از آستانه محوطه جریمه به راحتی دروازه را باز کرد.

در حالی که کار شاگردان اوکان بوروک تمام شده به نظر می‌رسید، اخراج الیاس یلرت با دریافت کارت زرد دوم به دلیل خطا روی توریرا، تیم میزبان را به بازی برگرداند. کپنهاگن ۱۰ نفره شد و گالاتاسرای در دقیقه ۸۶ یکی از گل‌ها را جبران کرد. تلاش تته برای عبور از مدافعان تیم دانمارکی منجر به انحراف توپ و رسیدن آن به ساشا بوی شد. مدافع راست فرانسوی از زاویه‌ای تنگ دروازه گرابارا را گشود تا هیجان در استادیوم رمس گلوبال استانبول به نقطه جوش برسد. گالا تنها ۲ دقیقه دیگر برای رسیدن به گل تساوی احتیاج داشت. روی ارسال ویلفرد زاها، بازیکن ساحل عاجی سابق منچستر یونایتد، تته با یک ضربه سرضرب دیدنی از روی خط محوطه جریمه برای بار دوم دروازه کپنهاگن را باز کرد تا همه‌چیز به برابری کشیده شود. بال برزیلی که از دقیقه ۵۹ وارد زمین شده‌ بود، روی هر ۲ گل تیمش اثر مستقیم گذاشت و نقش عمده‌ای در یک‌امتیاز خانگی گالاتاسرای داشت.

11 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا