آخرین مطلباسلایدرمهمترین اخبار روز

پیشکسوت رئال مادرید و بارسلونا: دست من بود، گواردیولا را مجبور می‌کردم پرچم اسپانیا را ببوسد!

بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید راهکاری عجیب را برای پایان دادن به آشفته بازار فوتبال اسپانیا در رده ملی پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت؛ آلفونسو پرس بازیکن پیشین تیم ملی اسپانیا که سابقه بازی در هر دو تیم بارسلونا و رئال مادرید را دارد، در گفت‌و‌گو با نشریه موندودپورتیووی کاتالونیا اظهاراتی جنجال‌برانگیز درباره اتفاقات رخ داده اخیر در رده ملی فوتبال کشور بیان کرد و به بهانه این اتفاقات طعنه‌ای هم به پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی زد.

از زمان جنجال لوئیس روبیالس رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا در فینال جام جهانی زنان در استرالیا که او را به تعرض متهم و مجبور به استعفا از سمت خود کرد، آشفته‌بازاری فوتبال ملی این کشور در بر گرفته است که همچنان ادامه دارد. نتیجه این وضعیت قرار گرفتن ملی‌پوشان اسپانیایی در برابر مدیران فوتبال کشورشان بوده است که خودداری یا تحریم برخی از آنها از همراهی تیم ملی را در پی داشت.

برای پایان دادن به این وضعیت راهکارهای متفاوتی ارائه شده که یکی از جدیدترین آنها و البته جنجالی‌ترین‌شان از سوی آلفونسو پرس بوده است.  او که در فاصله سال‌های 90 تا 95 برای رئال مادرید توپ می‌زد – بعد از 5 فصل بازی در بارسلونا – و 38 بار هم پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرد، به بهانه ارائه راهکار برای فرو نشاندن آتش اختلافات در فوتبال ملی اسپانیا، بار دیگر به پپ گواردیولا طعنه زد و او را به نداشتن تعصب به پیراهن ماتادورها متهم کرد.

پرس گفت: اگر دست من بود، پپ گواردیولا و بازیکنان تیم ملی زنان را مانند دیگران ملزم می‌کردم که بر پرچم تیم ملی اسپانیا بوسه بزنند تا که بدانند که باید از شرف و اعتبار پیراهن کشورشان دفاع کنند. از نظر من اینکه آنها خواهان عملی شدن خواسته‌های‌شان باشند اشکالی ندارد اما این موضوع نباید باعث لطمه زدن به تیم ملی شود. اینکه زنان خواهان احقاق حقوق‌شان باشند خوب است که البته از مدت‌ها پیش هم این کار را انجام داده‌اند اما فکر نمی‌کنم که فوتبال زنان و مردان را اصلاً نمی‌توان با یکدیگر مقایسه کرد چون نه محبوبیت‌شان و نه درآمدی که ایجاد می‌کنند یکسان است. من حتی مطمئنم که ورزشکاران سایر فدراسیون‌ها هم می‌خواهند به اندازه فوتبالیست‌ها حقوق دریافت کنند اما نمی‌توانند. خود من؛ دوست دارم که اندازه کریستیانو رونالدو حقوق بگیرم اما نمی‌توانم چون در سطح او نیستم. همین است. باید پذیرفت. پس زنان فوتبالیست ما هم نمی‌توانند شکایتی داشته باشند. فوتبال زنان پیشرفت کرده اما این نباید باعث ایجاد غرور کاذب در آنها شود و فکر کنند که از هر نظر می‌توانند خودشان را با فوتبالیست‌های مرد برابر بدانند.

این نخستین باری نیست که آلفونسو پرس گواردیولا را به بی‌تعصب بودن نسبت به تیم ملی اسپانیا متهم می‌کند که البته همچون اظهارات چند سال قبلش در مورد جرارد پیکه، کاتالان بودن این دو نفر در متهم شدنش بی‌تأثیر نبوده است.

گروه نرم افزاری ماهور
50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا