آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پیکان ۱-۳ پرسپولیس؛ با هت‌تریک رویایی زاهدی سرخ‌ها به صدر رسیدند

در روز هت‌تریک شهاب زاهدی و درخشش سروش رفیعی، پرسپولیس در قزوین موفق شد بردی 3 بر یک را مقابل پیکان تهران به‌دست آورد.

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به صورت معوق‌شده مسابقات آن برگزار می‌شود که عصر امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته در خارج از تهران برگزار شد؛ جایی‌که دو تیم پیکان و پرسپولیس برابر هم قرار گرفتند و با توجه به مشکلات ورزشگاه‌هایی مانند پاس قوامین، شهدای شهر قدس، تختی و آزادی تهران و البته انقلاب کرج، مسئولان باشگاه پیکان تصمیم گرفتند تا این مسابقه حساس را در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار کنند.

 

خودروسازان بعد از کسب پیروزی لحظه‌آخری مقابل استقلال خوزستان، به دنبال آن بودند تا بتوانند با کسب امتیاز مقابل پرسپولیس به جمع تیم‌های نیمه بالای جدول اضافه شوند و در طرف مقابل، سرخ‌پوشان پایتخت برای بازپس‌گیری صدر جدول از حریف سنتی خود، در سودای آن بودند تا در غیاب 6 ستاره کلیدی و تاثیرگذار خود مقابل پیکان به پیروزی برسند و هدف‎شان این بود که بتوانند هم پنجمین برد خود در لیگ بیست‌وسوم را در قزوین جشن بگیرند و هم روند شکست‌ناپذیری تیم خود در فصل جدید لیگ برتر را حفظ کنند.

 

پیکان تهران

محمد ناصری، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، امیر طاهر (از دقیقه 44: محمد اصلانی)، امیرحسین صدقی (از دقیقه 44: حامد پاکدل)، منصور باقری (از دقیقه 83: مبین دهقان)، محمدجواد آزاده، مجتبی حق‌دوست (از دقیقه 66: رضا غندی‌پور)، علی‌اکبر رنجبر، سامان نریمان‌جهان و مهرداد بایرامی (از دقیقه 83: ابراهیم صالحی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: رسول خطیبی

 

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر (از دقیقه (2+90: علیرضا بابایی)، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی (از دقیقه 81: سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (از دقیقه 81: وحدت هنانوف)، میلاد سورگی، محمد عمری (از دقیقه (2+90): مهدی ترابی) و شهاب زاهدی (از دقیقه 88: نبیل باهویی)

 

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

رسول خطیبی بعد از پیروزی تیمش در مقابل استقلال خوزستان، تصمیم گرفت تا 3 تغییر در ترکیب برنده ایجاد کند و امیرحسین صدقی، منصور باقری و مهرداد بایرامی را به جای رضا غندی‌پور، ابراهیم صالحی و حامد پاکدل وارد ترکیب خودروسازان کرد. آن سوی میدان اما یحیی گل‌محمدی در غیاب 6 ستاره کلیدی خود ترکیب تیمش را با تغییرات مهمی مواجه کرد و نسبت به دیدار هفته گذشته مقابل گل‌گهر، گل‌محمدی 5 تغییر در ترکیب تیمش انجام داد و تصمیم گرفت تا گیورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، میلاد سورگی و محمد عمری را به جای مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد سرلک، امید عالیشاه و یاسین سلمانی در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت جای بدهد.

دو تیم از ساعت 16:50 در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین که امروز مملو از جمعیت بود و هواداران زن و مرد علاقه‌مند به تیم پرسپولیس خود را به این ورزشگاه رسانده بودند، کار خود را با قضاوت احمد محمدی آغاز کردند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقایق ابتدایی مسابقه تلاش زیادی برای خلق موقعیت گلزنی روی دروازه پیکان انجام دادند که بعد از درخشش محمد ناصری و مهار موقعیت‌های به‌وجود آمده روی دروازه پیکان، سرانجام تلاش‌های سرخ‌پوشان پایتخت در دقیقه 13 به‌ثمر نشست و روی ارسال سروش رفیعی از نقطه کرنر، شهاب زاهدی با ضربه دیدنی خود توانست گل اول را به سود پرسپولیس رقم بزند. 2 دقیقه بعد از گلزنی زاهدی، محمد عمری این فرصت را داشت تا اختلاف را به 2 گل برساند اما شوت زیبای او به تیرک دروازه پیکان برخورد کرد و به بیرون رفت.

 

پیکانی‌ها در دقیقه 17 این فرصت را داشتند تا با ضربه سینه امیرحسین صدقی روی ارسال سامان نریمان‌جهان به گل تساوی برسند که ضربه صدقی به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. در ادامه و در دقیقه 22، نریمان‌جهان این‌بار خود در موقعیت گلزنی قرار گرفت که شوت او بعد از برخورد به مدافعان پرسپولیس به کرنر رفت. شاگردان خطیبی برای رسیدن به گل تساوی، با پاس‌کاری‌های متعدد به دنبال خلق روزنه‌ای به سوی دروازه تیم پرسپولیس بودند.

 

مهرداد بایرامی در دقیقه 36 با ضربه چیپ دیدنی خود توانست توپ را به یک‌قدمی دروازه پرسپولیس برساند اما فرشاد فرجی با واکنشی استثنایی و به‌موقع توپ را با تکل خود به کرنر فرستاد. پیش از پایان نیمه نخست، سرخ‌پوشان پایتخت هم برای رسیدن به گل فرصت داشتند که این‌بار ضربه سعید صادقی به تیرک دروازه پیکان اصابت کرد تا در پایان یک نیمه جذاب و پرموقعیت، سرخ‌پوشان پایتخت به لطف گل شهاب زاهدی برنده به رختکن بروند. جالب آنکه پیش از پایان نیمه نخست، رسول خطیبی 2 تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد و محمد اصلانی و حامد پاکدل را به جای امیر طاهر و امیرحسین صدقی به میدان فرستاد!

 

خودروسازان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در ثانیه 20، حامد پاکدل توانست روی پاس بلند ایمان اکبری در نقش تعویض طلایی در ترکیب پیکان بدرخشد و با حرکت زیبا و ضربه تمام‌کننده خوب خود موفق شد گل تساوی را وارد دروازه پرسپولیس کند تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در آغاز نیمه دوم غافلگیر شوند. سرخ‌پوشان پایتخت بعد از دریافت گل در تلاش بودند تا بتوانند بار دیگر از حریف خود پیش بیفتند و در نقطه مقابل، خودروسازان تلاش‌شان بر این بود که بتوانند با حملات سرعتی به شمار گل‌های خود بیفزایند.

 

شهاب زاهدی در دقیقه 62 روی پرتاب بلند علی نعتی صاحب 2 موقعیت پیاپی گلزنی شد اما ضربه اول او را محمد ناصری مهار کرد و در ادامه شوت زاهدی به کنار دروازه پیکان برخورد کرد. در ادامه بازهم فرصت خوب گلزنی نصیب شهاب زاهدی شد که درخشش ناصری سد راه گلزنی او شد و بعد از آن هم شوت میلاد سورگی را ایمان اکبری برگشت داد تا همچنان نتیجه مسابقه 1-1 مساوی باقی بماند.

 

زاهدی که انگیزه‌های زیادی برای درخشش در مسابقه امروز داشت، در دقیقه 72 روی پاس استثنایی سروش رفیعی توانست گل دوم را برای سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثمر برساند تا دومین گل او و دومین پاس گل رفیعی در مسابقه امروز به‌ثبت برسد. رفیعی که روز درخشانی را در ترکیب پرسپولیس داشت، توانست یک ضربه پنالتی هم به سود تیمش بگیرد که ضربه به‌دست آمده را شهاب زاهدی در دقیقه 80 به گل تبدیل کرد تا با هت‌تریک او شاگردان یحیی گل‌محمدی در آستانه کسب بردی بیرون از خانه قرار گیرند.

 

حامد پاکدل بعد از ثبت گل اول تیم پیکان، تقلای زیادی برای خلق موقعیت گلزنی روی دروازه پرسپولیس داشت که در دقیقه 86 با استفاده از اشتباه مهلک فرشاد فرجی، موقعیت خوبی نصیب پاکدل شد اما ضربه او با واکنش دیدنی علیرضا بیرانوند همراه شد و در ادامه شوت والی سامان نریمان‌جهان هم از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت. در وقت‌های تلف شده، خودروسازان تلاش زیادی برای رسیدن به گل دوم انجام دادند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در یک بازی جذاب و پرگل، بردی 3 بر یک را مقابل پیکان تهران جشن بگیرند.

پرسپولیس با کسب 3 امتیاز مسابقه امروز در جدول رده‌بندی 15 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال، بالاتر از حریف سنتی خود در صدر جدول لیگ بیست‌وسوم قرار گرفت. خودروسازان هم با کسب 6 امتیاز از 7 مسابقه در رتبه نهم جدول باقی ماندند. سرخ‌پوشان پایتخت در بازی بعدی خود روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا میزبان استقلال تاجیکستان خواهند بود و پیکان تهران هم باید روز شنبه 6 آبان در دومین بازی پیاپی خانگی مقابل مس رفسنجان به میدان برود.

 

مسابقات معوقه هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران از روز سه‌شنبه آغاز شد که در نخستین بازی آلومینیوم اراک با یک گل در قائمشهر مقابل نساجی به پیروزی رسید و در ادامه رقابت‌ها، از ساعت 19 دو تیم صنعت‌نفت آبادان و ملوان بندرانزلی برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. مابقی مسابقات هفته ششم لیگ برتر، فردا (جمعه) و پس‌فردا (شنبه) به انجام می‌رسد که در مهم‌ترین مسابقه، فردا (جمعه) استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میهمان هوادار است.

67 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا