آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چلسی پوچتینو در مسیر درستی قرار دارد؟/ نتایج امیدوارکننده در پیش فصل

مائوریتسیو پوچتینو دوران جدیدی در تیم چلسی آغاز کرده است.

چیزی در حدود 4 هفته است که مائوریتسیو پوچتینو هدایت تیم چلسی را بر عهده گرفته و دوران جدیدی را در این تیم آغاز کرده است. آبی‌ها در بازی‌های پیش فصل خود با تیم‌هایی همچون فولام، براییتون، نیوکاسل، رکسهام و دورتموند رو به رو شدند و بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند و نتایج قابل قبولی در این مسابقات به دست آوردند. شاگردان پوچتینو در حالی در اولین بازی لیگ برتر در تاریخ 13 آگوست به مصاف لیورپول خواهند رفت که بازی‌های پیش فصل خود را بدون شکست شکست پشت سر گذاشته‌اند.

 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تاثیر پوچتینو در این تیم و بررسی این موضوع که آیا آن‌ها مسیر درستی را با هدایت این سرمربی در پیش گرفته‌اند یا خیر.

 

معرفی تیم و بازیکنان جوان

چلسی با یک تیم 30 نفره که بیشتر آن‌ها را بازیکنان جوان تشکیل می‌داند راهی تور پیش فصل خود در آمریکا شد. به عنوان مثال هافبک‌های تیم همه از بازیکنان جوان تشکیل شده بودند و انزو فرناندس و کانر گالگر تنها بازیکنان بزرگسال در این پست به شمار می‌رفتند. با این وجود این مساله نکات مثبتی هم داشت. مثلا آندری سانتوس که یکی از خریدهای جدید و جوان تیم بود، یکی از بازیکنان تاثیرگذار در میانه میدان بود و در 3 بازی پیش فصل برای این تیم به میدان رفت و عملکرد قابل قبولی داشت و می‌تواند یک گزینه برای تیم اصلی باشد. قابل درک است بازیکنان مد نظر پوچتینو بیش از 22 یا 23 بازیکن نخواهند بود و بقیه بازیکنان جوان برای فصل آینده در تیم‌های دیگر به صورت قرضی به میدان خواهند رفت. در هر صورت این بازی‌ها برای آمادگی بازیکنان اصلی و بازیکنان جوان و استفاده از آن‌ها در صورت نیاز تدارک دیده شده بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

با توجه به بازی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد باشگاه پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی به دنبال بازیکنان دیگری برای تقویت خود در بخش‌های مختلف زمین باشد.

 

نقطه قوت تیم در بخش هجومی 

چلسی پیش از تور آمریکا ۲ خرید بزرگ انجام داد و کریستوفر انکونکو 25 ساله و نیکلاس جکسون 22 ساله را برای تقویت حمله خود به خدمت گرفت. این تیم که در فصل گذشته تنها 38 گل به ثمر رساند، امیدوار است با جذب این بازیکنان بتواند آمار خود را در این زمینه تقویت کند.

 

انکوکو در 5 بازی پیش فصل خود موفق شد 3 گل برای چلسی به ثمر برساند و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. توانایی او در بازی در جناحین این امکان را به پوچتینو می‌دهد برای کسب نتیجه بهتر، از او کنار جکسون استفاده کند. جکسون سنگالی فصل گذشته در ویارئال در 38 بازی موفق شد 13 گل به ثمر برساند. او در بازی‌های پیش فصل در 5 بازی برای چلسی به میدان رفت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند. او همچنین 3 پاس گل به نام خود به ثبت رساند.

 

بازیکنان جوان و موثر در تیم

پوچتینو در بازی‌های پیش فصل، بازیکنان جدید و جوان خود را به مبارزه طلبید و برخی از آن‌ها از این مبارزه سربلند خارج شدند. به عنوان مثال بشیر هامفریس 20 ساله توانست توانایی‌های خود را در تیم اثبات کند و ثابت کرد می‌تواند یکی از بازیکنانی باشد که پوچتینو می‌تواند برای فصل آینده روی او حساب کند.

یان ماتسن، ملی پوش 21 ساله هلندی، آندری سانتوس، بازیکن 19 ساله برزیلی، جکسون سنگالی و چزاره کاساده ایتالیایی دیگر بازیکنانی هستند که توانستند توانایی‌های خود را ثابت کنند و به نظر می‌رسد فصل آینده رقابت بزرگی برای حضور در ترکیب اصلی با دیگر بازیکنان خواهند داشت.

 

پیش از شروع تور آمریکا، تیم چلسی از لحاظ بازیکنان، نامتعادل به نظر می‌رسید. سرمربی تیم برای برخی از پست‌ها چند بازیکن در اختیار داشت و برای برخی از پست‌ها بازیکنان خوبی در اختیار نداشت اما به نظر می‌رسد سرمربی تا حد زیادی توانسته خواسته‌های خود را در تیم پیاده و بازیکنان مد نظر برای پست‌های مختلف را پیدا کند. چند خرید دیگر می‌تواند به او کمک کند یک ترکیب قدرتمند تشکیل شده از بازیکنان با تجربه و جوان برای فصل آینده در اختیار داشته باشد.

 

پوچتینو در حال شکل دادن به تیم

در تمرینات چلسی در آمریکا، پوچیتینو در وسط زمین ایستاد و به بازیکنان خود گفت دقیقا از آن‌ها چه خواسته‌ای دارد. این موضوع بارها تکرار شد. در نهایت چلسی در بازی‌های پیش فصل خود با آرایش تاکتیکی 1-2-3-4 وارد زمین شد. بازیکنان موقعیت خود را در مقاطعی از بازی‌ها تغییر می‌دادند اما انرژی بالا و بازی در بهترین شکل، همان چیزی بود که پوچتینو از آن‌ها خواسته بود.

 

بازی‌های پیش فصل برای چلسی به خوبی سپری شد و پوچتینو پس از بازی با دورتموند عنوان کرد این بازی بسیار عالی بود و می‌توان آن را با بازی برابر تیم‌های لیگ برتری مقایسه کرد.

 

با وجود اینکه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این تیم باقی مانده اما پشت سر گذاشتن بازی‌های پیش فصل بدون شکست و دستیابی به ترکیب جوان و قوی، این مژده را به هوادران چلسی خواهد داد که تیم و پوچتینو مسیر درستی برای ادامه راه در پیش گرفته‌اند.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا