آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بدترین چلسی تاریخ در راه است؛ آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند

آبی های لندن با پشت سر گذاشتن فصلی پر حاشیه و ضعیف در حال ثبت کردن بدترین رکوردهای تاریخ خود هستند.

در حالی که برای فوتبالدوستان شهر لندن، رنگ قرمز حرف اول و آخر را در این فصل زده، هواداران منچسترسیتی با رکوردشکنی‌های پیاپی بچه غول نروژی به استقبال از سه‌گانه می‌روند، شیاطین سرخ با اریک تن هاخ امیدوارتر از هر زمان دیگری در یک دهه گذشته به آینده می‌اندیشند، نیوکاسل بدون سر و صدا در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان یکی از نمایندگان جزیره در لیگ قهرمانان اروپاست و تیم‌های تاتنهام و لیورپول در بدترین فصل خود هم امیدوار به کسب یکی از سهمیه های اروپایی انگلیس هستند، آسمان لندن برای قسمت آبی‌نشین پایتخت به شدت تیره و تار است.

 

فرانک لمپارد در ادامه نتایج ضعیف این فصل چلسی با رکورد صددرصد شکست خود سرعت بیشتری به روند نزولی تیم داده است. تاد بولی مالک جدید آبی پوشان که به عنوان متهم اصلی فاجعه به بار آمده در فصل جاری صدای هواداران و حتی بازیکنان را درآورده، سعی داشت با ولخرجی های پیاپی خود یک شبه راه چندین ساله مالک قبلی و محبوب باشگاه یعنی رومن آبراموویچ را طی کند. استخدام 3 مربی با نام‌های بزرگ برای نشستن بر روی نیمکت تیم، ثبت رکورد گران‌قیمت‌ترین هافبک تاریخ با جذب انزو فرناندس آرژانتینی و حتی رقابت با رقیب سنتی قرمزپوش خود در بازار نقل و انتقالات و ربودن مودریک نمونه‌ای از تلاش های بولی برای نجات چلسی و البته مطرح کردن نام خود در رسانه ها بود اما فوتبال یک بار دیگر نشان داد برای موفقیت در این رشته، نه تنها پول که عناصر بسیار دیگری هم لازم است و ولخرجی‌های بی مورد تا چه حد می‌تواند خطرناک و دردسرآفرین باشد؛ دردسری به بزرگی بدترین فصل تاریخ چلسی در لیگ برتر با اتکا به آمار و ارقامی که مرور آن برای هواداران چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد.

 

روایت آمار و ارقام؛ بد از بدتر!

فرانک لمپارد با قبول هدایت موقت باشگاه محبوبش سعی در بهبود اوضاع داشت اما در6 بازی ابتدایی خود 6 شکست را تجربه کرده و با احتساب 4 بازی قبلی خود به عنوان سرمربی اورتون که همگی آن‌ها با شکست همراه بود به اولین سرمربی انگلیسی با 10 باخت متوالی بعد از آرتور کاکس در سال1988 با دربی کانتی تبدیل شد. در فاز تهاجمی، آبی‌های لندن با وجود در اختیار داشتن مهاجمان بزرگی چون فلیکس، استرلینگ، اوبامیانگ، مودریک، هاورتز، زیاش و پولیشیچ عملکردی بسیار ضعیف‌تر از انتظار داشته‌اند. تنها 3 تیم قعرنشین جدول رده‌بندی یعنی اورتون(27 گل)، ساوتهمپتون(28 گل)، ناتینگام فارست(30 گل) و ولوز(29 گل) عملکرد بدتری از چلسی که در 33 بازی خود 31 گل به ثمر رسانده‌اند، داشته‌اند و آنها همچنین در استفاده از شانس های خلق شده خود و نرخ تبدیل آن به گل پس از اورتون بدترین آمار را رقم زده‌اند. مشکل آبی ها نه فقط از دست دادن موقعیت‌ها که خلق فرصت به عنوان یک تیم است. آنها با 410 شوت دهمین تیم از نظر تعداد شوت در لیگ برتر بوده‌اند و با امید گلزنی 1.42 پایین تر از لیدز در حال سقوط (1.43) در رده سیزدهم قرار دارند. در 6 بازی اخیر و تحت هدایت سوپرفرانکی اوضاع بدتر از قبل بوده و با وجود امید گلزنی 3.6، آنها فقط 2بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده‌اند. شیرهای لندن برای جلوگیری از ثبت بدترین رکورد گلزنی خود در تاریخ لیگ برتر محکوم به اضافه کردن 15 گل به جمع گل های زده خود هستند و این درحالی است آنها در 13 دیدار از 33 دیدار خود در این فصل بدون گل زده از میدان خارج شده‌اند. ( فصل 96/1995 بدترین فصل آنها با 46 گل در این زمینه بوده است.) 31 گل زده فعلی آنها با بدترین آمار تاریخ باشگاه در 99 سال گذشته برابری می‌کند (31 گل در فصل 24/1923) و تنها 11 گل با دومین رکورد بد تاریخ خود در این بازه زمانی اختلاف دارند. (42 گل در 42 بازی فصل 75/1974 که منجر به سقوط آن‌ها شد).

گروه نرم افزاری ماهور

 

در فاز تدافعی وضعیت تیم تحت هدایت لمپارد بحرانی است و با دریافت 3 گل در بازی آخر خود تفاضل گل 7- دارند که این از تنها فصل آن‌ها با تفاضل گل منفی یعنی فصل 95/1994 با تفاضل 5- بدتر است. آبی‌ها در 5 دیدار آینده خود احتیاج به حداقل 11 امتیاز از 15 امتیاز ممکن دارند. در غیر این صورت فصل را با رکورد بدتری از بدترین فصول خود در تاریخ لیگ برتر (96/1995 و 16/2015) که 50 امتیاز است تمام خواهند کرد؛ اتفاقی که با توجه به بازی‌های باقی مانده بسیار سخت و عجیب به نظر می‌رسد. چلسی پس از دیدار با بورنموث و ناتینگام فارست، در 3 دیدار پایانی خود با منچسترسیتی، منچستریونایتد و نیوکاسل رقابت خواهد کرد. با کیفیت حال حاضر این تیم و نمایش ضعیف مقابل آرسنال بعید است چلسی با دست پر از این 3 بازی خارج شود و در صورت شکست احتمالی در این مسابقات رکورد بیشترین شکست تاریخ باشگاه در یک فصل که متعلق به 17 شکست در 42 دیدار در فصل 94/1993 و 15 شکست فصل 98/1997 است، شکسته خواهد شد. هوش مصنوعی با در نظر گرفتن سختی بازی های پیش روی این تیم، بیشترین احتمال برای رتبه نهایی تیم را رده 11 و 12 جدول پیش‌بینی کرده و در بدترین حالت جایگاه پانزدهم را برای تیم فرانکی در نظر گرفته است.

 

با وجود تمام مشکلات پیش رو اما هواداران چلسی با داشتن تجربه‌ای تقریبا مشابه در سال‌های نه چندان دور و بازگشت از فرش به عرش در کمتر از یک سال، به آینده این تیم تحت هدایت یک سرمربی باتجربه بسیار امیدوار هستند.7 سال پیش ژوزه مورینیو پس از طی کردن فصلی فوق العاده و قهرمانی با آبی‌ها در سومین فصل حضور مجدد خود در استمفوربریج در بدترین شرایط ممکن از باشگاه اخراج شد تا چلسی با 50 امتیاز و ایستادن در رده نهم یکی از بدترین فصول خود را سپری کند اما حضور آنتونیو کونته در تابستان 2016 و تحول اساسی در رختکن و حتی سبک بازی این تیم با قهرمانی آنها با 93 امتیاز در فصل بعد همراه بود. هواداران آبی‌ها با رد شدن گزینه‌هایی مثل انریکه و ناگلزمن، چهره آنتونیو کونته بعدی خود را بیش از هر کس دیگری در مائوریتسیو پوچتینو می‌بینند و امیدوارند «پوچ» با تجربه خوب خود از دوران هدایت ساوتهمپتون و تاتنهام در لیگ برتر بار دیگر اعتبار را به بخش آبی شهر لندن بازگرداند.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا