آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چهارشنبه‌شب پرحادثه لیگ قهرمانان اروپا به روایت آمار؛ اقتدار بایرن و آرسنال

بایرن مونیخ در آلیانز آرنا با نتیجه ۴ بر ۳ از سد منچستریونایتد گذشت.

جدال مهیج بایرن مونیخ و منچستر یونایتد در دومین شب از هفته اول دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با برتری ۴ بر ۳ باواریایی‌ها با ۳ گل در دقایق پایانی به اتمام رسید. رئال مادرید با گل دیرهنگام جود بلینگام از سد یونیون برلین گذشت و آرسنال با ۴ گل آیندهوون را بدرقه کرد. اینتر به زحمت یک امتیاز از خانه رئال سوسیداد به ارمغان آورد و ناپولی پیروزی بر باد رفته را در آخرین دقایق از براگا پس گرفت.

 

بدترین آمار ممکن در خارج از خانه

منچستریونایتد ۱۸ مسابقه از ۳۵ دیدار خارج از خانه اخیر خود را با شکست پشت سر گذاشته (۱۳ برد و ۴ تساوی) این برترین عملکرد یک تیم لیگ برتری در بازی‌های خارج از خانه در این مدت است و تنها وستهام (۲۰) آمار بدتری نسبت به شیاطین سرخ به ثبت رسانده.

 

بدترین عملکرد ۳۳ سال اخیر

منچستر یونایتد ۴ بازی از ۶ دیدار نخست خود در یک فصل را با شکست پشت سر گذاشت؛ اتفاقی که آخرین بار زیر نظر ران اتکینسون در فصل ۸۷-۱۹۸۶ رخ داده بود. همان فصل اتکینسون اخراج شد و الکس فرگوسن جای او را گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بیشترین گل خورده

عملکرد ضعیف اونانا روی گل اول و پنالتی کین باعث شد آمار تعداد گل خورده منچستریونایتد در تمام رقابت‌های این فصل به عدد ۱۴ برسد؛ بیشتر از هر تیم انگلیسی دیگر.

 

پیروزی خیره‌کننده

آرسنال برای نخستین بار بعد از فصل ۱۴-۲۰۱۳ فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی در هفته اول آغاز کرد. برتری مقابل آیندهوون بزرگترین پیروزی توپچی‌ها بعد از غلبه ۶ بر صفر بر براگا در فصل ۱۱-۲۰۱۰ بود.

 

هر ۲ مسابقه یک گل

گابریل ژسوس در ۵۰ درصد از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا که در ترکیب اصلی تیمش قرار داشته موفق به گلزنی شده؛ تنها ۷ بازیکن در تاریخ این رقابت‌ها موفق به ثبت رکوردی بهتر شده‌اند.

 

خط دفاع غم‌انگیز

منچستر یونایتد برای سومین مسابقه متوالی حداقل ۳ گل از تیم حریف دریافت کرد؛ اتفاقی که بعد از دسامبر ۱۹۷۸ هرگز برای شیاطین سرخ رخ نداده بود. آنها همچنین برای نخستین بار در ۲۲ سال گذشته در ۵ مسابقه متوالی حداقل ۲ گل دریافت کردند.

متخصص انگلیسی‌ها

سرژ گنبری با گلزنی مقابل منچستر یونایتد به رکورد ۷ گل زده در ۶ مسابقه اخیر مقابل حریفان انگلیسی رسید. او پیش از این ۴ بار دروازه تاتنهام را باز کرده و ۲ گل هم به چلسی زده بود.

 

گلزنی اولین‌ها

با باز شدن پای بوکایو ساکا و لئاندرو تروسارد به گل مقابل آیندهوون، برای نخستین بار در تاریخ آرسنال، ۲ بازیکن این تیم به طور همزمان در نخستین مسابقه‌ خودشان در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شدند.

 

جوان‌ترین منجی

جود بلینگام با ۲۰ سال و ۸۳ روز سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که گل پیروزی‌بخش بعد از دقیقه ۹۰ به ثمر می‌رساند. او همچنین جوان‌ترین بازیکن انگلیسی رقم زننده چنین عملکردی در تاریخ لیگ قهرمانان است.

 

جوان‌ترین تیم تاریخ

ترکیب اولیه سالزبورگ با میانگین ۲۱ سال و ۱۸۳ روز سن به جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. شاگردان گرهارد اشتروبر با ۲ گل در خانه بنفیکا به برتری رسیدند.

 

۲۰ آغاز طوفانی

بایرن مونیخ برای بیستمین فصل متوالی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را با برد آغاز کرد. هیچ باشگاه دیگری در این زمینه به رکوردی بیشتر از ۱۲ فصل متوالی دست نیافته است.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا