آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ژابی و ژاوی، شکست‌ناپذیران اروپا؛ هدایت ارکستر از روی نیمکت

2 هافبک تاریخی فوتبال اسپانیا در نقش سرمربی خوش می‌درخشند.

با گذشت حدود 2 ماه از آغاز فوتبال باشگاهی و رسیدن و یا گذشتن تیم‌ها از عدد 10 بازی انجام شده در مجموع رقابت‌ها، حالا 2 تیم بارسلونا و بایرلورکوزن از معدود تیم‌هایی هستنند که در تمامی مسابقات بدون شکست باقی مانده‌اند. 2 تیمی که توسط 2 مهندس سابق فوتبال اسپانیا، ژاوی هرناندز و ژابی آلونسو هدایت می‌شوند. 2 مهندس حالا روی نیمکت هم به خوبی نقش رهبر ارکستر را بازی می‌کنند. بارسلونا تا به اینجا از فصل 11 بار در میادین مختلف حضور پیدا کرده و حاصل کارش 8 پیروزی و 3 تساوی بوده است.از سوی دیگر تیم تحت هدایت ژابی آلونسو 10 بار به میدان رفته و 9 پیروزی و یک تساوی رقم زده.

خوب مثل ژابی

ژابی آلونسو یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال اسپانیا، سال 2017 به عنوان بازیکن حرفه‌ای به فوتبال خود پایان داد و یک سال بعد همراه همبازی‌های قدیمی خود از جمله رائول گونسالس و ژاوی، مدرک مربیگری خود را از یوفا دریافت کرد. آلونسو پس از حضور در تیم زیر 14 ساله‌های رئال مادرید، مدتی در تیم دوم رئال سوسیداد به مربیگری پرداخت و در پایان دوران حضور دوم در سوسیداد، مدتی را بدون تیم پشت سر گذاشت و سرانجام در جدی‌ترین تجربه خود، اکتبر 2022 هدایت بایرلورکوزن را به عهده گرفت. لورکوزن در شرایط بدی قرار داشت اما آلونسو موفق شد تیم را متحول کرده و تا نیمه نهایی لیگ اروپا بالا ببرد. لورکوزن در بوندس‌لیگا عملکرد خوبی را داشت و در نهایت موفق شد با کسب رده ششم به لیگ اروپا فصل 2024-2023 راه پیدا کند.

فصل 2024-2023 برای ژابی و تیمش بهتر پیش رفته است. لورکوزن تا به اینجا از فصل پس از انجام 7 بازی در بوندس‌لیگا با کسب 19 امتیاز و بدون چشیدن طعم شکست در صدر جدول قرار دارد. شاگردان آلونسو هر 2 بازی خود در لیگ اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند. تیم تحت هدایت آلونسو بالاتر از بزرگان دیگر در 5 لیگ معتبر اروپایی، بی‌شکست به کار خود ادامه می‌دهد.

نَباز مثل ژاوی!  

تیم ژاوی هرناندز در رده سوم لالیگا قرار دارد اما همچنان نمی‌بازد. بارسلونا از 9 بازی تا به اینجا، 6 پیروزی و 3 تساوی به دست آورده تا با 3 امتیاز کمتر از رئال مادرید و پشت سر خیرونا در رده سوم جدول بایستد. آبی و اناری‌ها 2 بار هم در لیگ قهرمانان به میدان رفته‌اند و هر 2 بازی را به سود خود به پایان برده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دیگر شکست نخورده‌ها

دو تیم دیگر در 5 لیگ معتبر اروپا هنوز طعم شکست را نچشیده‌اند. تاتنهام، صدرنشین نسبتا ناخوانده لیگ برتر انگلیس با هدایت پوستکوگلو نه تنها تحت تاثیر جدایی هری کین قرار نگرفته که اکنون با 20 امتیاز و بدون شکست در صدر جدول قرار دارد. از سوی دیگر نیس در لیگ فرانسه فصل 2024-2023 را خوب آغاز کرده و در حالی که موناکو و پاری‌سن‌ژرمن تیم‌های اول و سوم جدول هرکدام یک شکست را تجربه کرده‌اند، موفق شده بدون شکست در رده دوم قرار بگیرد.

 

بزرگانی که تسلیم شده‌اند

منچسترسیتی پپ گواردیولا، آرسنال میکل آرتتا، اینتر سیمونه اینزاگی، لیورپول یورگن کلوپ، بایرن مونیخ توماس توخل، رئال مادرید کارلو آنچلوتی و پاری‌سن‌ژرمن لوئیس انریکه همگی در فصل جاری طعم شکست را چشیده‌اند. اگر به بایرن مونیخ فکر می‌کنید و عدد صفر را مقابل شکست‌های این تیم در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا می‌بینید و با این وجود در لیست بدون شکست‌ها جایی ندارد، تعجب نکنید؛ شاگردان توخل سوپرجام آلمان را با نتیجه عجیب 3 بر صفر به لایپزیش واگذار کردند.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا