آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ژاوی: هنوز مدعی قهرمانی هستیم

ژاوی تیمش را شایسته پیروزی مقابل لاس‌پالماس دانست.

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا بعد از مسابقه با لاس‌پالماس در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ اسپانیا اعلام کرد تعویض‌هایش روند بازی را در نیمه دوم تغییر داده است. سرمربی کاتالان می‌گوید: «ما برای پیروزی بازی کردیم و شایسته برد بودیم.»

 

بارسا در نیمه نخست از میزبان عقب افتاد و ساکنان جزایر قناری تا یک قدمی گل دوم هم پیش رفتند اما بارسا با گلزنی فران تورس در ابتدای نیمه دوم کار را به تساوی کشید و کنترل حملات را به شکل کامل در اختیار گرفت. با این حال هواداران بلوگرانا برای به ثمر رسیدن گل پیروزی تا دقیقه 93 و ضربه پنالتی ایلکای گوندوگان صبر کردند. بارسا با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و در رده سوم جدول اختلاف با رئال مادرید و خیرونا را به عدد ۷ رساند. آبی اناری‌ها به دومین پیروزی متوالی رسیدند اما هواداران همچنان تشنه نخستین عملکرد مقتدرانه تیم ژاوی بعد از مدت‌ها هستند.

 

شانس قهرمانی داریم

بارسلونا فصل گذشته با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید قهرمانی لالیگا را تجربه کرد اما حالا در حالی که تنها نیمی از فصل را پشت سر گذاشته‌ایم در جدول رده‌بندی ۷ امتیاز کمتر از کهکشانی‌ها جمع کرده است: «ما هنوز شانس زیادی برای رقابت بر سر عنوان قهرمانی لالیگا داریم. همچنان با قدرت زنده‌ایم و برای مبارزه بر سر جام آماده‌ هستیم. بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی است.» او در مورد به مشکل خوردن بارسلونا در بازی‌های اخیر می‌گوید: «پیروز شدن در تک تک مسابقه‌ها دشوار است و نتیجه هر بازی با جزئیات ریز تعیین می‌شود.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

عملکرد خوبی داشتیم

لاس پالماس در نیمه نخست بارها خطرساز ظاهر شد و بعد از گل مونیر الحدادی، ضمن به دردسر انداختن ایناکی پنیا، تیر دروازه بارسا هم به لرزه درآمد. با این حال ژاوی از عملکرد شاگردانش به خصوص در نیمه دوم خوشحال است: «از فشردگی و نزدیکی بازی خوشحالم؛ همچنین از سرعت و رویکرد بازیکنان. در نیمه اول کار ما دشوار بود و به اندازه کافی خطرساز نبودیم؛ بخصوص در زمینه پاس‌های آخر. در نیمه دوم اما به مراتب بهتر بودیم. به خوبی حریف را پرس می‌کردیم، توپ‌های از دست رفته را برمی‌گرداندیم و به شکل درست حمله می‌کردیم.» ژاوی در مورد سبک بازی لاس‌پالماس گفت: «آنها در زمین تا حد زیادی جلو می‌آمدند و اشتباه ما روی گل اول هم به همین دلیل بود. از آن لحظه به بعد در نیمه دوم بازی را بهتر درک کردیم. در طول هفته روی این موضوع تمرینات خاصی انجام داده بودیم.»

 

تعویض‌ها اثرگذار بود

ژاوی در اواخر نیمه دوم برای گشودن گره مسابقه ۴ بازیکن به زمین فرستاد؛ از جمله ویتور روکه که در نخستین بازی خود با پیراهن آبی‌اناری‌ها چند موقعیت مناسب به دست آورد و همه را به باد داد: «تغییرات در نیمه دوم، تأثیر مناسبی داشت. در یک سوم هجومی به مراتب پرخطر بودیم. گل فران انگیزه‌ای که نیاز داشتیم را به ما داد و می‌شد دید تیم آماده حرکت و پیروزی در مسابقه است.» ژاوی در مورد روکه گفته: «او خوب بازی کرد و در دقایق پایانی به تیم انرژی داد.»

سربالایی سختی بود

شوک اول با مصدومیت ژائو کانسلو به پیکره بارسلونا وارد شد و بلافاصله لاس‌پالماس پیش افتاد. بارسا در مواجهه با این گل تا آخرین دقیقه جنگید و بالاخره در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم به پیروزی رسید: «اکثر دقایق بازی شبیه یک سراشیبی دشوار بود. هیچ تیمی در این فصل بعد از دریافت گل اول موفق به پیروزی مقابل لاس پالماس نشد ‌اما ما توانستیم. این نشان‌دهنده مزیت و عملکرد تیم ماست؛ بخصوص با عملکرد عالی که در نیمه دوم رقم زدیم.»

 

کانسلو مشکلی ندارد

ستاره پرتغالی بارسا تنها ۵ دقیقه بعد از شنیده شدن سوت آغاز مسابقه روی زمین افتاد و در ادامه درمان او در کنار زمین ناموفق ماند تا جای خود را به آندرس کریستنسن بدهد. ژاوی می‌گوید بازیکن قرضی منچسترسیتی ظاهراً مشکل چندانی ندارد: «مشکل او چندان جدی به نظر نمی‌رسد». مدافع پرتغالی البته به زودی آزمون‌های پزشکی را پشت سر خواهد گذاشت؛ پیش از آنکه بیانیه پزشکی رسمی توسط باشگاه منتشر شود.

64 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا