آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

هم آنتونی گل زد، هم یونایتد برد؛ یک کاسمیرو و ۱۰ چوب خشک!

منچستریونایتد با کسب 3 امتیاز از خانه ناتینگام فارست، بار دیگر رتبه سوم را پس گرفت.

شکست نیوکاسل مقابل استون‌ویلا، این شانس را به منچستریونایتد داده بود تا با کسب برتری در دیدار عصر یکشنبه مقابل ناتینگام، بار دیگر با اختلاف 3 امتیازی نسبت به جدی‌ترین رقیبش در کورس کسب سهمیه در رتبه سوم جدول بایستد و گل آنتونی و در ادامه پاس گلش این امکان را به شیاطین سرخ در شبِ فرصت‌سوزی‌های فراوان داد.

منچستریونایتد که پس از متحمل شدن یک تساوی ناامیدکننده مقابل سویا در اولدترافورد از ساعت 19:00 در خانه ناتینگام به میدان رفت، پیش از آغاز بازی با مصدومیت یکی دیگر از بازیکنانش مواجه شد و مارسل سابیتزر، مرد اول تقابل با سویا، نامش در ترکیب ابتدایی بازی به چشم می‌آمد اما از ترکیب خارج شد.

حالا هم لیساندرو مارتینس، هم مارکوس رشفورد، هم تایرل مالاسیا و هم رافائل واران غایبان تاثیرگذار منچستریونایتد هستند و سابیتزر هم به جمع‌شان اضافه شده. باید دید فشردگی مسابقات که تاثیرش را در این مقطع پایانی فصل نشان داده، شانس قهرمانی یونایتد در کدام یک از رقابت‌های لیگ اروپا یا جام حذفی را از آنها خواهد گرفت.

دستکش طلایی در دسترس دخیا

نکته جالب توجه دیدار علاوه بر گلزنی دوباره آنتونی پس از مدت‌ها، بازگشت کاسمیرو به ترکیب تیم پس از مدت‌ها در لیگ برتر بود که بار دیگر زوج باکیفیت اریکسن و کاسمیرو را در ترکیب شیاطین سرخ دیدیم. این حضور دوباره در میدان، درخشش برونو فرناندس را هم باعث شده بود و هافبک خلاق پرتغالی با وجود ایجاد موقعیت‌های گل پر شمار فقط در گلزنی یا ارسال پاس گل ناموفق بود.

دخیا هم که برای سومین بازی متوالی در لیگ برتر انگلیس موفق شد کلین‌شیت کند و به لطف این درخشش، تیم نهمین امتیاز متوالی پس از شکست مقابل نیوکاسل را به حسابش واریز کرد، با بسته نگه داشتن دروازه در فصل جاری برای چهاردهمین مرتبه از نیک پوپ پیشی گرفت و بار دیگر صدرجدول برترین دروازه‌بان‌های فصل را بالاتر از رمسدیل به‌تنهایی از آنِ خود کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

پایان بیش از 1350 دقیقه انتظار

آنتونی که پیش از فرا رسیدن دقیقه 80 روی حرکت تکنیکی و انفرادی شانس گلزنی را به دیوگو دالو داد، باعث شد منچستریونایتد با 2 گل و ثبت کلین‌شیت از سد ناتینگام بگذرد و هافبک خوش‌تکنیک برزیلی، بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. آنتونی برای این گل به مدت 15 بازی از چارچوب مسابقات لیگ برتر صبر کرده بود و درحالی که آخرین گلش مقابل اورتون، پیش از وقفه جام‌جهانی به ثمر رسیده بود، او در این مدت 38 مرتبه مقابل حریفان متفاوت یونایتد شوتزنی کرده بود و سرانجام موفق شد توپ را برای چهارمین مرتبه در فصل جاری از مسابقات لیگ برتر به تور دروازه ناتینگام بچسباند. خرید گران‌قیمتِ یونایتد در این فصل، سابقه باز کردن دروازه آرسنال و منچسترسیتی را هم داشته است.

چه خوب که برگشتی

تاثیر کاسمیرو در ترکیب منچستریونایتد، به خصوص اگر کنار اریکسن به میدان برود به حدی است که خیال هواداران یونایتد از بابت درخشش تیم حتی در بازی‌هایی که زوج مگوایر و لیندلوف در قلب خط دفاع به میدان می‌روند، راحت باشد. حالا بدون شک تن‌هاخ می‌تواند جمله فرگوسن که روزگاری درباره زیدان گفته بود را درباره زوج اریکسن و کاسمیرو با این مضمون تکرار کند: «به من زوج این ۲ ستاره در پست هافبک دفاعی بدهید و در کنارشان با 9 چوب خشک قادر خواهم بود بازی‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارم.»

منچستریونایتد در دیدارهایی که مثلث برونو، اریکسن و کاسمیرو را در خط هافبک در اختیار داشته، نرخ پیروزی 88 درصدی بر جای گذاشته و از مجموع 17 بازی با حضور 3 ستاره تحت هدایت تن‌هاخ، منچستریونایتد 15 بازی را پیروز شده و تنها 2 مرتبه به تساوی رضایت داده است.

آژیر قرمز در سیتی گراند

منچستریونایتد پس از تقابل دور برگشت با سویا مقابل برایتون در نیمه‌نهایی جام حذفی به میدان خواهد رفت و در ادامه تاتنهام را پیش رو دارد. ناتینگام فارست باید در خانه لیورپول به میدان برود و باید دید در حالی که ساکنان سیتی گراند برای دهمین بازی متوالی از کسب پیروزی عاجز ماندند، استیو کوپر به آنفیلد خواهد رسید یا مدیران ناتینگام برای بقا در لیگ برتر، سرمربی دیگری را جانشینش خواهند کرد؟ ناتینگام به نظر می‌رسید بقایش در لیگ برتر قطعی باشد اما سازِ ناکوکش در نیم فصل دوم با وجود خریدهای تدافعی قابل‌توجه در بازار زمستانه، باعث شده یکی از مدعیان سقوط باشد و در رقابت با اورتون برای جای نگرفتن در رتبه هجدهم، آنها دستِ پایین‌تر را در اختیار دارند.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا