آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

کامبک سپاهانی‌ها در پایتخت؛ آتش‌بازی مازنی‌ها در شب طلسم‌شکنی بزرگ

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری سپاهان برابر پیکان و پیروزی نساجی مقابل صنعت‌نفت آبادان پیگیری شد.

چهارمین هفته از فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با انجام 2 مسابقه شروع به کار کرد. در اولین بازی هفته جدید، استقلال تهران موفق شد در مصافی خانگی برابر هم‌نام خوزستانی خود بردی یک‌گله را به‌دست آورد و این نتیجه در دوئل تیم‌های تراکتور تبریز و مس رفسنجان هم تکرار شد و سرخ‌پوشان تبریزی موفق شدند تا به اولین پیروزی‌شان در لیگ بیست‌وسوم برسند. بعد از آغاز هفته چهارم با برد تیم‌های استقلال تهران و تراکتور تبریز، نوبت به برگزاری ادامه دیدارهای این هفته رسید و امشب 2 مسابقه برگزار شد و یک دیدار هم در حال برگزاری است.

 

برد 3 گله در شب 10 نفره شدن تیمِ مورایس

سپاهان اصفهان که تنها تیم با رکورد 100درصد پیروزی در لیگ بیست‌وسوم بود، امشب در ورزشگاه پاس قوامین تهران از ساعت 19:30 مقابل پیکان تهران قرار گرفت؛ آن‌هم در شرایطی‌که شاگردان رسول خطیبی در 3 مسابقه اخیر خود در فصل جدید لیگ برتر متوقف شده بودند و در بازی امشب هم به دنبال آن بودند تا برابر حریف پرستاره‌شان عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و بازهم موفق به کسب امتیاز شوند. دو تیم با قضاوت امیر عرب‌براقی کار خود را آغاز کردند.

 

طلایی‌پوشان بازی را بهتر آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری با پرسینگ شدید بودند اما هوشیاری خط دفاعی پیکان و البته خوش‌شانسی آن‌ها باعث شد تا حملات سپاهان در دقایق ابتدایی به گل ختم نشود. رفته‌رفته شاگردان رسول خطیبی از لاک دفاعی خارج شده و به دنبال خلق موقعیت گلزنی روی دروازه سپاهان بودند که بهترین فرصت روی شوت دیدنی سامان نریمان‌جهان به‌دست آمد که توسط پیام نیازمند به کرنر فرستاده شد. در دقیقه 28 حمله برق‌آسای خودروسازان با استفاده از تعلل خط دفاعی سپاهان باعث شد تا حامد پاکدل و رضا غندی‌پور در مقابل دروازه خالی طلایی‌پوشان قرار گرفتند که غندی‌پور توانست گل اول مسابقه را به سود پیکان به‌ثمر برساند. بعد از دریافت گل، سپاهانی‌ها روی دروازه حریف خود با حملات پردامنه به دنبال خلق موقعیت گلزنی بودند که سرانجام در دقیقه 41، ارسال محمدجواد حسین‌نژاد با ضربه سر رضا اسدی همراه شد و او توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند تا پیش از پایان نیمه نخست طلایی‌پوشان گل خورده را جبران کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

محمد دانشگر در شرایطی‌که در دقیقه (1+45) ابراهیم صالحی در موقعیت تک‌به‌تک با پیام نیازمند قرار گرفته بود، روی مهاجم پیکان مرتکب خطا شد تا با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شود و سپاهانی‌ها در ادامه مسابقه با 10 بازیکن کار خود را پیش ببرند. بعد از اخراج دانشگر در نیمه نخست موقعیت جدی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و دو تیم با تساوی 1-1 به رختکن رفتند. مورایس در آغاز نیمه دوم تصمیم به تقویت خط دفاعی تیمش گرفت و با توجه به برتری عدد خودروسازان در زمین مسابقه از حیث بازیکن، سپاهانی‌ها نتوانستند شروع خوبی در نیمه دوم داشته باشند.

 

طلایی‌پوشان رفته‌رفته موفق شدند شرایط را به سود تیم خود تغییر بدهند و آن‌ها روی دروازه پیکان موقعیت‌آفرینی کردند که ابتدا روی شوت رامین رضاییان و برخورد توپ به ایمان اکبری، گل دوم سپاهان در دقیقه 69 به‌ثبت رسید. در ادامه، آریا یوسفی که به عنوان یار تعویضی به ترکیب سپاهان اضافه شده بود، با شوتی دیدنی در دقیقه 88 توانست دروازه پیکان را فرو بریزد تا کامبک رویایی شاگردان ژوزه مورایس در مسابقه امشب تکمیل شود و آن‌ها با وجود دریافت گل اول، موفق شدند 3 بار دروازه حریف خود را باز کنند که این مسئله باعث شد تا چهارمین برد پیاپی طلایی‌پوشان هم به‌ثبت برسد.

 

سپاهانی‌ها با پیروزی در مسابقه امشب در جدول رده‌بندی 12 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند تا با صدرنشینی قاطعانه به استقبال تعطیلات فیفادی بروند. خودروسازان هم بعد از 3 تساوی پیاپی، امشب متحمل شکستی 3 گله شدند تا با 3 امتیاز و تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به تراکتور تبریز در رتبه دوازدهم جدول قرار گیرند. در هفته پنجم لیگ برتر که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست، سپاهان اصفهان میزبان فولاد خوزستان است و پیکان تهران هم در انزلی باید به مصاف ملوان برود.

کولاک شاگردان رحمتی در قائمشهر

صنعت‌نفت آبادان بعد از کسب 4 امتیاز در 3 بازی ابتدایی فصل به قائمشهر سفر کرده بود تا بتواند خود را به جمع تیم‌های بالای جدولی نزدیک کند و در نقطه مقابل، نساجی مازندران بعد از یک شکست و 2 تساوی به دنبال کسب اولین پیروزی‌اش با هدایت مهدی رحمتی در لیگ بیست‌وسوم بود و مازنی‌ها در مسابقه امشب قصد داشتند تا بتوانند به نخستین برد خود در تاریخ رویارویی‌هایشان با صنعت‌نفت هم برسند.

 

دو تیم از ساعت 19:30 به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با قضاوت فرهاد امینی کار خود را آغاز کردند که شاگردان مهدی رحمتی در تیم نساجی توانستند در نیمه نخست نمایش خوبی را از خود نشان بدهند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، روی ارسال حسین زامهران در دقیقه 21، محمدرضا عباسی با ضربه سر توانست دروازه صنعت‌نفت را باز کند. عبدالله ویسی سرمربی نفتی‌ها نسبت به عملکرد امینی اعتراض شدیدی داشت که همین مسئله اخراج او در دقیقه 32 شد تا ویسی از روی سکوها بازی را دنبال کند. بعد از اخراج سرمربی صنعت‌نفت، نتیجه بازی در نیمه نخست تغییری نکرد و نساجی با بردی یک‌گله به رختکن رفت.

 

شاگردان رحمتی نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و توانستند روی ارسال محمدرضا عباسی با ضربه سر علا عباس در دقیقه 50 به گل برسند تا خیال‌شان تا حدودی از کسب اولین 3 امتیاز فصل آسوده شود. تداوم نمایش تهاجمی قرمزپوشان باعث خلق موقعیت‌های بیشتر به سود نساجی روی دروازه صنعت‌نفت شد که در دقیقه 54، فرشید اسماعیلی روی پاس حسین زامهران با حرکتی دیدنی و شوتی پرقدرت دروازه زردپوشان را فرو ریخت تا اختلاف به 3 گل افزایش پیدا کند!

 

نفتی‌ها برای فرار از شکست سنگین بیرون از خانه در تلاش بودند که در دقیقه 61، طالب ریکانی از اشتباه خط دفاعی نساجی بهره برد و روی ریباند شوت علی یوسف که به تیرک دروازه برخورد کرده بود، در مقابل دروازه خالی موفق به گلزنی شد. بعد از گلزنی ریکانی، تلاش زردپوشان برای رسیدن به گل‌های بیشتر بی‌ثمر بود و شاگردان مهدی رحمتی موفق شدند بازی را مدیریت کنند تا بعد از 19 هفته سرانجام نساجی بتواند در لیگ برتر طعم پیروزی را بچشد و طلسم دیرینه مازنی‌ها در سطح اول فوتبال ایران شکسته شد. ضمن آنکه قرمزپوشان برای اولین‌بار در تاریخ باشگاه خود در لیگ برتر موفق شدند مقابل صنعت‌نفت آبادان به پیروزی برسند.

 

نساجی مازندران با کسب این پیروزی 5 امتیازی شد و به رتبه ششم جدول صعود کرد. صنعت‌نفت آبادان هم با پذیرش دومین شکست 3 گله در لیگ بیست‌وسوم، با 4 امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت که احتمال تغییر موقعیت شاگردان ویسی تا پایان هفته وجود دارد. شاگردان مهدی رحمتی بعد از کسب اولین پیروزی در فصل جدید، باید به استقبال تعطیلات فیفادی بروند و بعد از این تعطیلات در نخستین گام در هفته پنجم برابر شمس‌آذر در قزوین قرار خواهند گرفت و در طرف مقابل هم صنعت‌نفت آبادان میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

 

ترمز گل‌گهر در خانه کشیده شد

گل‌گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی برگزارکننده دیگر مسابقه حساس امشب بودند. سیرجانی‌ها بعد از کسب 7 امتیاز از 3 مسابقه اخیر خود و ثبت 3 کلین‌شیت پیاپی، به دنبال آن بودند تا بتوانند خود را در کورس مدعیان بالای جدول حفظ کنند و به رتبه دوم بازگردند. ملوانی‌ها هم بعد از برد قاطعانه برابر فولاد، در سودای کسب دومین پیروزی پیاپی بودند و امید داشتند که بتوانند با دست پر از زمین مسابقه خارج شوند. دو تیم از ساعت 20 در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان و در شرایطی‌که به مانند دیدار قبلی گل‌گهر در خانه، بازهم زنان در ورزشگاه حضور داشتند، با قضاوت احمد محمدی کار خود را آغاز کردند.

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا