آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

کاندیداهای جانشینی ژاوی به صف شدند؛ این جدایی VAR ندارد!

پس از شکست سنگین و عجیب برابر ویارئال، ژاوی اعلام کرد تا پایان فصل به کار خود پایان خواهد داد.

تیره روزی‌های بارسا تحت هدایت ژاوی، همچنان تداوم دارد. شنبه شب گذشته و در قالب هفته بیست و دوم لالیگا، بارسا در ورزشگاه المپیک بارسلون میزبان ویارئال رده چهاردهمی بود و در نهایت با نتیجه عجیب و دور از انتظار 3 بر 5 مغلوب شد تا با توجه به پیروزی رئال مادرید برابر لاس پالماس، با صدر جدول 10 امتیاز فاصله پیدا کند. بارسا طی یک ماه گذشته با شکست سنگین برابر کهکشانی‌ها سوپرجام را از دست داد و هفته گذشته با تحمل یک شکست سنگین برابر اتلتیک بیلبائو از جام حذفی هم کنار رفته بود. تحقیر شدن‌های پیاپی بارسا باعث شد قبل از آن که هیات مدیره دست به کار شود، ژاوی شخصا خبر ترک باشگاه را در پایان فصل به رسانه‌ها بدهد؛ موضوعی که البته به اعتقاد رسانه‌های اسپانیایی شاید تا انتهای فصل هم طول نکشد.

 

وقتی از سایه بارسا هم خبری نیست

«خداحافظ لالیگا، خداحافظ ژاوی»، «بارسا خُرد شد، ژاوی می‌رود»، «ژاوی به دوران خود پایان داد» از جمله تیترهای اصلی روزنامه‌های ورزشی معتبر اسپانیا چاپ صبح یکشنبه است. رسانه «موندو دِپورتیوو» در مطلبی ضمن پوشش صحبت‌های ژاوی نوشت: «تصمیم سرمربی از دید یک هوادار و شخص متعصب و وفادار به باشگاه گرفته شد و به نوعی فداکاری برای سامان بخشیدن به وضعیت باشگاه قلمداد خواهد شد.» در طرف مقابل رسانه «اسپورت» نوشت: «تحقیرهای پیاپی، حالا دست لاپورتا را هم بسته است و جلسه تعیین تکلیف وضعیت ژاوی بلافاصله پس از اتمام بازی و در ورزشگاه بین اعضای هیات مدیره و با حضور ژاوی تشکیل شد و این تصمیم گرفته شد.» رسانه مارکا در مطلبی اختصاصی با پرداختن به شرایط کنونی بارسا از تغییر هدف این تیم در لالیگا گفت. مارکا در مطلب خود نوشت: «با شکست بارسا برابر ویارئال حالا هدف بارسا از تلاش برای قهرمانی به تلاش برای حفظ خود بین ۴ تیم اول جدول و راهیابی به لیگ قهرمانان سال آینده تغییر می‌کند و این تغییر هدف اجتناب ناپذیر است. رفتن ژاوی از بارسا می‌تواند بازیکنان را دچار یک شوک ذهنی کرده و به بازیابی نتایج لازم تیم در ادامه فصل کمک کند.»

به اعتقاد کارشناسان فوتبال اسپانیا، ژاوی برخلاف ۲ استاد خود، پپ گواردیولا و لوئیس انریکه، نتوانست بار بارسا را به دوش بکشد و پرداختن بیش از اندازه به حواشی و درگیر کردن تیم با موضوعاتی همچون داوری و انتقاد از VAR، وجود دست‌های پشت پرده و سایر موضوعات در این سطح، تمرکز بازیکنان و مجموعه تیم را بر هم زد. در کنار تجربه کم ژاوی برای هدایت تیمی همچون بارسلونا، موضوعاتی همچون مشکلات اقتصادی و البته مصدومیت‌های پیاپی بازیکنان در فصل جاری هم در ضعیف‌تر شدن ژاوی و دستیارانش بی تاثیر نبود؛ هرچند لاپورتا برای تامین خواسته‌های ژاوی حتی بخشی از آینده بارسا را نیز فدا کرد! با توجه به جو عمومی در رسانه‌های ورزشی اسپانیا به نظر می‌رسد تصمیم ژاوی برای خداحافظی از تیم در پایان فصل مورد استقبال قرار گرفته است اما به گفته مارکا شاید قبل از رسیدن این موعد، دیگر ژاوی را روی نیمکت بارسا نبینیم. نمایش این روزهای بارسا، احتمال شکست آبی و اناری‌ها برابر هر تیمی را زنده نگه می‌دارد و با این روند، جدال برابر ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا مطمئنا کار ساده ای نخواهد بود. حذف احتمالی از لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند پایان زودهنگام کار ژاوی در بارسا باشد. البته در لالیگا اتلتیکومادرید با کسب احتمالی 3 امتیاز از دیدار خود در هفته جاری، می‌تواند بارسا را به رده چهارم بفرستد و این در حالی است که بیلبائو رده پنجمی تنها 3 امتیاز کمتر از بارسلونا دارد. به اعتقاد مارکا جمع تمامی این موارد می‌تواند نه در انتهای فصل که در آینده‌ای نه چندان دور و طی هفته‌های آینده پرونده ژاوی را با بارسا ببندد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

گزینه‌های جانشینی

رسانه‌های اسپانیا از همین حالا گزینه‌های جانشینی ژاوی را مطرح کرده‌اند. رسانه‌های کاتالونیایی در صورت خروج زودتر از موعد ژاوی از بارسا، رافا مارکز، مدافع سابق این تیم که اکنون در تیم‌های پایه بارسا مشغول مربیگری است را جدی‌ترین گزینه برای جانشینی موقت می‌دانند. رسانه‌های «آس» و «مارکا» خبر از علاقه مسئولان بارسا به میشل سرمربی فعلی جیرونا و تیاگو موتا سرمربی فعلی بولونیا داده‌اند. پیش از این «اسپورت» و برخی دیگر از رسانه‌های چاپ بارسلون نام «ایمانول آلگواسیل» سرمربی موفق سوسیداد را میان گزینه‌های محبوب لاپورتا و دِکو برای هدایت بارسا مطرح کرده بودند. البته در شرایط کنونی بارسایی‌ها به احترام ژاوی و برای برهم نخوردن تمرکز تیم در جدال‌های حساس و سرنوشت ساز هفته‌های آینده به هیچ گزینه‌ای به طور مستقیم اشاره نخواهند کرد.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا