آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

از ریاض به ناپل؛ جانشین اسپالتی مشخص شد

رودی گارسیا هدایت ناپولی را به عهده گرفت.

باشگاه ناپولی ایتالیا، در بیانیه‌ای رسمی، انتخاب رودی گارسیا را به عنوان سرمربی جدید این تیم اعلام کرد. گارسیا فصل گذشته سرمربی‌گری النصر را به عهده داشت و یک ماه پیش به دنبال نتایج نه چندان درخشان و کنار رفتن از کورس قهرمانی لیگ و جام حذفی فوتبال سعودی از سمتش اخراج شد.

 

 

 

لوچانو اسپالتی فصل گذشته عملکرد خارق‌العاده‌ای در لیگ به جا گذاشت، به گونه‌ای که نخستین قهرمانی پارتنوپی در سری آ بعد از چند دهه، خیلی زود مسجل شد و دیگر تیم‌های مطرح ایتالیا در هفته‌های آخر، تنها بر سر کسب سهمیه‌های اروپایی با هم رقابت می‌کردند. اسپالتی اما رفت و جست‌وجوی طولانی ناپلی‌ها برای انتخاب سرمربی در نهایت به رودی گارسیا، سرمربی سابق رم ختم شد. در بیانیه رسمی باشگاه آمده: «اورلیو د لورنتیس با افتخار اعلام می‌کند که رودی گارسیا سرمربی جدید ناپولی خواهد بود. به او صمیمانه خوش‌آمد می‌گوییم و آرزوی موفقیت داریم.» مسئولان تیم قهرمان ایتالیا اما مدت زمان قرارداد رودی گارسیا را هنوز اعلام نکرده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دژاووی معکوس

این سرمربی ۵۹ ساله که آپریل امسال از هدایت النصر جدا شد، سابقه حضور در فوتبال ایتالیا را دارد. گارسیا در حد فاصل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ هدایت رم را به عهده داشت و سران جیالوروسی ژانویه ۲۰۱۶ او را اخراج کردند تا لوچانو اسپالتی را روی نیمکت‌ گلادیاتورهای پایتخت بنشانند؛ ۷ سال بعد همه‌چیز برعکس شده و این گارسیاست که نیمکت پرهواخواه و داغ صدرنشین قاطع کالچو را به ارث می‌برد؛ البته تفاوت اینجاست که سرمربی موفق اهل چرتالدو از سرمربی‌گری ناپولی اخراج نشد، بلکه با وجود اینکه هنوز یک سال از قراردادش باقی مانده بود، تصمیم گرفت از هدایت تیم کناره بگیرد.

 

نیمکت داغ و پرفشار

انتخاب گارسیا فرایند جست‌وجوی سرمربی را به اتمام رساند و خیال د لورنتیس از جذب جانشین اسپالتی راحت شد. انتصاب او به سمت سرمربیگری ناپولی در حالی اتفاق افتاد که رسانه‌های ایتالیایی و فرانسوی تا همین چند روز پیش کریستوف گالتیه، سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن ژرمن را گزینه اصلی تصاحب نیمکت لی آتزوری می‌دانستند. دوره نخست سرمربی‌گری او در سری آ با ۶۱ پیروزی از ۱۱۸ مسابقه برای رم به اتمام رسید، در حالی که جیالوروسی در دوران حضور او ۳۴ مسابقه را با تساوی و ۲۳ مسابقه را با شکست به اتمام رسانده بود. او بعد از خروج از رم، در المپیک مارسی، لیون و النصر به سرمربی‌گری پرداخت و حالا بار دیگر به فوتبال پر از رقابت ایتالیا برمی‌گردد. گارسیا به خوبی می‌داند که با توجه به عملکرد فوق‌العاده ناپولی در رقابت‌های فصل گذشته سری آ، فشار زیادی در فصل آینده روی او خواهد بود و عدم موفقیت در هفته‌های نخست می‌تواند منجر به اخراج از روی نیمکت استادیوم دیگو مارادونا شود.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا