آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جدیدترین قسمت از سریال تضعیف رقبا؛ گوئررو به بایرن پیوست

هافبک پرتغالی جدیدترین خرید توخل در بایرن مونیخ است.

رافائل گوئررو، هافبک چپ‌پای فصل گذشته باشگاه بوروسیا دورتموند با قراردادی آزاد به بایرن مونیخ پیوست و از فصل آینده برای رقیب سنتی زنبورها توپ خواهد زد. گوئررو چند هفته پیش و بعد از اتمام فصل با هواداران دورتموند خداحافظی کرده بود و همه رسانه‌ها بایرن مونیخ را محتمل‌ترین مقصد او عنوان می‌کردند؛ قراردادی که امروز بالاخره رسمی شد و هافبک و مدافع چپ سابق باشگاه لوریان فرانسه مانند بسیاری از مهره‌های مطرح سال‌های گذشته دورتموند عازم ایالت باواریا شد. قرارداد ۳ ساله گوئررو با بایرن مونیخ او را تا تابستان ۲۰۲۶ در استادیوم آلیانز نگه خواهد داشت.

 

مهره‌ کارآمد

رافائل گوئررو، بازیکن کاربلد و بااستعداد تیم ملی پرتغال یکی از خریدهای مهم توماس توخل در راه بازسازی تیم بایرن و کلید زدن دوران جدید این باشگاه خواهد بود. قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۶، توانایی بازی در پست مدافع چپ، هافبک و حتی بال چپ را داراست و می‌تواند قسمتی از خلأ حاصل از خروج لوکاس هرناندس و بنجامین پاوار را برای غول فوتبال آلمان پر کند. گوئررو فصل گذشته در مجموع ۳۶ مسابقه برای دورتموند در تمام رقابت‌ها، علاوه بر به ثمر رساندن ۶ گل، موفق به ثبت ۱۴ پاس گل برای خط تهاجم آتشین زنبورها شد و در پیشرفت چشمگیر تیم ادین ترزیچ در نیمه دوم فصل، نقشی اساسی ایفا کرد. هرچند این فصل پر امید با شکست غم‌انگیز در آخرین مسابقه و از دست رفتن قهرمانی بوندس لیگا به حسرت‌ برانگیزترین شکل ممکن برای هافبک ملی‌پوش پرتغالی و هم‌تیمی‌هایش به پایان رسید.

 

پایان یک دوران

قهرمان فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ ملت‌های اروپا، بعد از سال‌ها بازی در لیگ فرانسه که به پرورش استعدادهای فوتبالی مشهور است، تابستان ۲۰۱۶ با قراردادی به ارزش ۱۲ میلیون یورو راهی دورتموند شد. او طی این سال‌ها ۲۲۴ بار با پیراهن دورتموند به میدان رفت و با به ثمر رساندن ۴۰ گل و ۵۰ بار قرار دادن همتیمی‌هاش در موقعیت گلزنی، نقش عمده‌ای در موفقیت‌های نصفه و نیمه دورتموند ایفا کرد. او با پیراهن زرد و سیاه این تیم ۲ بار قهرمانی جام حذفی آلمان را جشن گرفت اما حالا با پیوستن به جمع شاگردان توماس توخل احتمالاً شانس بیشتری برای اضافه کردن جام‌ها و افتخارات به پرونده حرفه‌ای خود دارد. گوئررو فصل گذشته ۵ مسابقه لیگ را به دلیل بیماری یا مصدومیت جزئی از ناحیه ران پا از دست داد، با این حال جزء جدانشدنی و ثابت تیم ادین ترزیچ به شمار می‌رفت. او بعد از آخرین مسابقه فصل خطاب به هواداران گفت: «بعد از ۷ سال فوق‌العاده وقت آن رسیده که با غم و اندوه فراوان با همه شما خداحافظی کنم. خاطره‌هایی که در اینجا ساختم چیزهای زیادی در مورد عملکردم درون زمین به من یاد داد اما علاوه بر آن متوجه شدم در فوتبال واقعاً عاشق چه چیزی هستم.» گوئررو همچنین تا کنون ۶۴ بار پیراهن سرخ سلسائوی اروپا را به تن کرده و در این مسابقات موفق به ثبت ۴ گل ملی برای تیم ملی پرتغال شده؛ از جمله مقابل مجارستان در جام ملت‌های اروپا و مقابل سوئیس در جام جهانی ۲۰۲۲.

گروه نرم افزاری ماهور
53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا