آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دلایل اصلی بارسلونا برای جذب گوندوگان؛ تطبیق‌پذیری، گلزنی، رهبری

از مهمترین دلایل بارسلونا برای خرید گوندوگان گلزنی و قدرت رهبری اوست.

چندین ماه است که بارسلونا با جدیت به دنبال جذب ایلکای گوندوگان، هافبک خوش‌نقش تیم منچسترسیتی است و یکی از دلایل اصلی ژاوی هرناندس برای جذب او، تطبیق‌پذیری فوق‌العاده این بازیکن نام دارد. همچنین حضور او در بارسلونا می‌تواند به افزایش کیفیت این تیم کمک کرده و برخی از کمبودها را جبران کند.

 

برخی از خبرگزاری‌ها این قرارداد را تقریبا نهایی دانسته‌اند و هواداران بارسلونا مشتاقانه منتظر اعلام خبر رسمی انتقال گوندوگان به این تیم هستند. در ادامه به برخی از دلایل مهم برای این انتقال شگفت‌انگیز اشاره خواهیم کرد.

 

تطبیق‌پذیری

گوندوگان می‌تواند تقریبا در هر پستی در میانه میدان بازی کند. او می‌تواند در نقش هافبک هجومی، هافبک بازیساز یا حتی هافبک دفاعی بازی کند. این تنوع در نقش و تطبیق‌پذیری برای بارسلونا بسیار مناسب خواهد بود. دید او در زمین بازی فوق‌العاده است و آمار خیره کننده 88.2 درصد پاس صحیح را در فصل گذشته در تیم منچسترسیتی به نام خود به ثبت رسانده.

گروه نرم افزاری ماهور

 

آمار بالای گلزنی 

گوندوگان که به طور معمول به عنوان بازیساز در ترکیب به کار گرفته می‌شود از لحاظ گلزنی آمار قابل قبولی از خود به جا گذاشته است. او در همه رقابت‌ها در فصل گذشته، موفق شد 11 گل برای منچسترسیتی به ثمر برساند.

 

مهارت در ضربات ایستگاهی

از زمانی که لیونل مسی از بارسلونا جدا شده، این تیم به زحمت از روی ضربات ایستگاهی موفق به گلزنی شده است، حضور گوندوگان می‌تواند این مشکل آن‌ها را تا حد بسیار زیادی برطرف کند زیرا او مهارت خود را در ضربات ایستگاهی بارها ثابت کرده است.

 

آشنایی با سبک بازی بارسلونا

با توجه به اینکه گوندوگان به مدت ۷ سال زیر نظر پپ گواردیولا کار کرده، هماهنگ شدن او با بارسلونا نباید کار مشکلی باشد. او با دروازه بان بارسلونا یعنی مارک آندره ترشتگن در یک دوره همبازی بوده است.

 

قدرت رهبری

در حالی که ۳ کاپیتان سابق بارسلونا یعنی جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا از این تیم جدا شده‌اند، نیاز به یک بازیکن با قدرت رهبری بالا در تیم بارسلونا بیش از پیش احساس می‌شود. گوندوگان که در تیم منچسترسیتی به عنوان کاپیتان در زمین حضور داشت، می‌تواند از تجربیات خود در بارسلونا استفاده کند.

موفق در کسب قهرمانی‌های پی در پی

گوندوگان به غیر از اولین فصل حضور خود در ترکیب منچسترسیتی، در همه فصول همراه با این تیم حداقل یک جام کسب کرده است، او دوست دارد این موفقیت را در بارسلونا هم تکرار کند. او به عنوان کاپیتان منچسترسیتی و شخصی که توانست سه گانه را در فصل گذشته با این تیم کسب کند، به بارسلونا خواهد آمد و خریدش برای بارسلونا می‌تواند موفقیت بسیار بزرگی باشد.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا