آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جدال آلمانی برای سهمیه: یونیون چمپیونزلیگی شد

آخرین سهمیه چمپیونزلیگ فوتبال آلمان به یونیون برلین رسید و فرایبورگ در آخرین قدم با شکست مقابل فرانکفورت نتوانست بلیت حضور در این تورنمنت را به دست بیاورد.

بازی‌های هفته پایانی بوندس‌لیگا در حالی برگزار شد که همه نگاه‌ها به جدال حساس قهرمانی بین دو تیم دورتموند و بایرن مونیخ بود. اما در هفته پایانی رقابت نفس‌گیری دیگری هم در لیگ آلمان جریان داشت: جدال برای کسب سهمیه چهارم و آخر این لیگ برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا.

 

پیش از این سه سهمیه اول بوندس‌لیگا قطعی شده بود و به جز بایرن مونیخ و دورتموند که با اختلاف نسبت به دیگر تیم‌ها در کورس قهرمانی بودند لایپزیش هم کسب رتبه سوم و سهمیه را قطعی کرده بود.

 

جدال اصلی برای کسب سهمیه چهارم بوندس‌لیگا بود. دو تیم یونیون برلین و فرایبورگ باید در هفته سی و چهارم، هفته پایانی بوندس‌لیگا، برای قرار گرفتن در رتبه چهارم و راه یافتن به فصل آینده چمپیونزلیگ تلاش می‌کردند.

گروه نرم افزاری ماهور

یونیون برلین شانس کمی بیشتر داشت چرا که در بازی هفته آخر در خانه خودش به مصاف وردربرمن می‌رفت و در سوی دیگر فرایبورگ باید در خانه آینتراخت فرانکفورت بازی می‌کرد.

 

یونیون برلین تا پیش از بازی هفته آخر 59 امتیازی بود و فرایبورگ هم با 59 امتیاز وارد هفته پایانی شد. یونیون برلین با تفاضل گل 12 با توجه به تفاضل گل 8 فرایبورگ در رتبه بالاتری قرار گرفته بود اما تکلیف سهمیه در این بازی‌ها مشخص می‌شد.

یونیون در خانه‌اش موفق شد با تک‌گل رانی خدیرا، برادر ستاره سابق فوتبال آلمان سامی خدیرا ، به پیروزی رسیده و 62 امتیازی شود. اما فرایبورگ در خانه آینتراخت نتیجه‌ای بهتر از شکست 2-1 به دست نیاورد تا در نهایت یونیون با 62 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته و بلیت فصل آینده چمپیونزلیگ را به دست بیاورد.

جالب اینجا است که هر دو تیم یونیون و فرایبورگ در طول فصل جاری عملکردی عالی داشتند و در برهه‌ای از فصل مدتی صدرنشینی را هم تجربه کرده بودند. در نهایت اما سهمیه آخر لیگ قهرمانان به یونیون برلین و سهمیه لیگ اروپا به فرایبورگ رسید.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا