آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۳ نکته از ۳ مسابقه مهم هفته جدید لالیگا؛ بارسای بدون لوا، خط حمله کامل رئال

ژاوی به دنبال برنامه‌های جدید برای خط حمله بلوگراناست.

هفته نهم از رقابت‌های فصل جاری لالیگای اسپانیا امشب با مصاف اتلتیک بیلبائو و آلمریا در سن مامس آغاز می‌شود. رئال مادرید صدرنشین روز شنبه میزبان اوساسونا خواهد بود و جیرونا فصل فوق‌العاده خود را در نخستین مسابقه فردا در خانه کادیس ادامه می‌دهد. جدال اتلتیکو مادرید و رئال سوسیداد، تیم‌های چهارم و پنجم جدول از رقابت‌های حساس هفته جدید است و بارسلونا یکشنبه شب به خانه گرانادا خواهد رفت. تا پیش از آغاز هفته نهم، رئال مادرید با ۲۱ امتیاز در صدر جدول لالیگا قرار دارد، بارسا با ۲۰ امتیاز دوم است و تیم‌های خیرونا (۱۹)، اتلتیکو مادرید (۱۶)، رئال سوسیداد (۱۵) و اتلتیک بیلبائو (۱۴) در دیگر جایگاه‌های کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی قرار گرفته‌اند.

 

بلینگام هر روز حیاتی‌تر از قبل

جود بلینگام این روزها به گلزن‌ترین بازیکن غیرمهاجم در فوتبال اروپا تبدیل شده. بازیکن انگلیسی در مسابقه مقابل ناپولی هم روند گلزنی خود را ادامه داد. پیش از او تنها ۲ بازیکن دیگر در هر ۲ مسابقه نخست خود در لیگ قهرمانان اروپا برای رئال مادرید موفق به گلزنی شده بودند؛ کریستین کارمبئو در سال ۱۹۹۸ و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۹. او در ۹ مسابقه نخست خود در جمع لوس بلانکوس ۸ گل و ۳ پاس منجر به گل به نام خود ثبت کرده. رئال مادرید تا به اینجای فصل ۱۰ بار در اروپا و لیگ به میدان رفته اما بازی مقابل ناپولی تنها چهارمین رقابت فصل بود که خط حمله کهکشانی‌ها از حضور همزمان جود بلینگام، وینیسیوس جونیور و رودریگو بهره می‌برد. خط آتش برزیلی – انگلیسی حداقل تا زمانی که بلینگام به عملکرد محشر خود ادامه دهد، کارآمد خواهد بود. بلینگام و وینیسیوس نقش عمده‌ای در پیروزی شاگردان آنچلوتی داشتند اما جایگاه رودریگو از سوی خوسلو تهدید می‌شود. همکاری این ۳ نفر در مسابقه ناپولی جذاب بود و باید دید انتخاب کارلتو برای مصاف با اوساسونا تغییر می‌کند یا نه. شاگردان آراسته روند ۵ مسابقه بدون پیروزی را هفته گذشته با برتری در خانه دپورتیوو آلاوس پایان دادند و از آخرین پیروزی لوس روخیوس مقابل مادرید ۱۲ سال می‌گذرد. رئال مادرید از ساعت ۱۷:۴۵ فردا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان اوساسونا خواهد بود.

 

معادلات تاکتیکی ژاوی بدون لوا

ژاوی از پیروزی ارزشمند خارج از خانه مقابل پورتو و فرار از دراگائو با ۳ امتیاز خوشحال است اما خوشحالی او با تیمی سالم‌تر بیشتر هم می‌شد. روبرت لواندوفسکی به دنبال مصدومیت از ناحیه قوزک پا در آن مسابقه به مدت ۳ تا ۵ هفته از همراهی تیمش محروم است و احتمالاً ۷ مسابقه از جمله ال‌کلاسیکوی نیم فصل اول را از دست می‌دهد. در مصاف با پورتو، فران تورس جایگزین مهاجم لهستانی شد و تک گل تیمش در جریان پیروزی میلی‌متری در خانه اژدها را به ثمر رساند اما رسانه ورزشی اسپورت واقع در کاتالونیا خبر داده ژاوی به گزینه‌های دیگر برای نوسازی خط حمله فکر می‌کند. این روزنامه گزارش داده تورس احتمالاً در مقابل گرانادا باز هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما ژائو فلیکس به عنوان مهاجم کاذب طی بازی‌های آینده جایگزین او در نوک خط حمله خواهد شد. مهاجم سابق منچستر سیتی یک گزینه سنتی است که به بهترین شکل به پشت دفاع حریف نفوذ و پاس‌های در عمق را دریافت می‌کند. فلیکس اما گزینه‌ای به مراتب خلاق‌تر است و توانایی گلزنی بالایی دارد. حضور فلیکس به معنی تراکم در خط میانی و تلاش برای کسب مالکیت موثر است؛ موضوعی که به شدت مورد علاقه ژاوی قرار دارد. همچنین توانایی‌های دفاعی تورس به گونه‌ای است که ژاوی می‌تواند او را به کناره زمین ببرد و در خفه کردن حملات تیم مقابل از حاشیه‌ها موفق‌تر باشد. بارسلونا از ساعت ۲۲:۳۰ روز یکشنبه در آخرین مسابقه هفته جدید میهمان گرانادا خواهد بود.

گروه نرم افزاری ماهور

بحران مصدومیت برای اتلتیکومادرید

ابتدای فصل همه نگاهی توأم با ناامیدی به اتلتیکو مادرید داشتند اما سیمئونه با پیروزی‌های متوالی تیمش را تا رده چهارم رسانده و برتری به یاد ماندنی مقابل رئال در دربی مادرید آغازگر روند ۴ پیروزی متوالی شد. در جریان برتری ۳ بر ۲ خانگی مقابل فاینورد، آرنه اسلوت، سرمربی قهرمان هلند از بازی دفاعی اتلتیکو بعد از به ثمر رساندن گل پیروزی انتقاد کرده بود اما تا وقتی نتیجه گرفتن ادامه داشته باشد کمتر کسی به سبک بازی تیم ال‌چولو انتقاد خواهد کرد. اتلتیکو بعد از بارسلونا بهترین خط حمله و بعد از رئال مادرید بهترین خط دفاعی لالیگا را در اختیار دارد اما ۲ رقمی شدن تعداد مصدومان به دغدغه اصلی سرمربی آرژانتینی تبدیل شده. مانداوا، سویونچو، خیمنز، استفان ساویچ، توماس لمار، پابلو باریوس و ممفیس دپای همچنان مصدوم هستند و رسانه‌های اسپانیایی از اضافه شدن آنخل کوریا به جمع آنها خبر می‌دهند. مهاجم آرژانتینی در شب بازی با مادرید از ناحیه زانو مصدوم شد و هفته گذشته در برابر فاینورد بار دیگر احساس ناراحتی کرد. نگرانی‌ها در مورد وضعیت جسمانی اوبلاک جدی نیست و او در مسابقه مقابل رئال سوسیداد حضور خواهد داشت. تا وقتی سوت آغاز مسابقه در مترو پولیتانو به صدا درمی‌آید، تنها یک امتیاز جداکننده ۲ تیم در بالای جدول است و تیم برنده یک گام به رئال و بارسا نزدیک‌تر خواهد شد. برنامه فشرده شامل ۷ مسابقه در ۳ هفته به انتها می‌رسد و سیمئونه امیدوار به استراحت نسبی بازیکنانش در تعطیلات کوتاه ملی پیش رو خواهد بود. اتلتیکو مادرید از ساعت ۱۷:۴۵ روز یکشنبه میزبان رئال سوسیداد است.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا